Jumaat, Ogos 27

PENGALAMAN SERAM KETIKA REMAJA




Actually hari nie En.Tikus nak cerita something yang menakutkan yang kejadiannya baru terjadi minggu nie. Dan yang kena benda nie En.Tikus sendiri. So ofcozlah memang En.Tikus akan ingat setiap kejadian nie. *kata ganti 'aku' akan digunakan bagi mengelakkan kejanggalan.

Ia terjadi dekat kolej aku. Buat pengetahuan korang kolej aku berbentuk pangsapuri. Kiranya suasananya memang duduk dalam rumah sewa lah. Tak macam budak-budak matrix or university lain yang duduk dekat hoztel.

Benda nie berlaku masa waktu malam. Alkisahnya masa tue aku baru balik dari solat isya'. Lepas habis solat dekat masjid, aku terus balik kolej aku. Yang bestnya kolej aku terletak di block C dan di tingkat 4. Kalau jalan dari masjid memang JAUH dan PENAT GILE (-.-).

So nak di pendekkan cerita, lepas jea aku masuk rumah then aku terus melabuhkan bontot punggung aku dekat sofa. Aku capai remote t.v terus aku on t.v. Bukak jea t.v terus aku nampak iklan cerita nie.


Durja Ningsun

Sumpa iklan dia memang seram. Kebetulan pulak lepas habis iklan, terus start cerita dia. Then baru aku teringat hari tue hari khamis MALAM JUMAAT. Perghhh ! Memang waktu yang tepat cerita tue keluarlah kan. o.o

Masa nie aku tak rasa pape lagi. Dan buat pengetahuan korang lagi. Housemates aku termasuk aku jenis tak suka bukak lampu di ruang tamu time malam. Juz bukak dekat bahagian balkoni jea.

Masa cerita Durja Ningsun nak start, aku baru perasan aku sorang2 jea dekat ruang tamu time tue dengan berbekalkan remote and handset dekat tangan aku. Aku cool lagi pasal sebelah block aku, terdengar imam surau baca surah-surah masa solat tarawih *kantoi tak solat  So bila aku dengar ayat-ayat quran yang imam baca tue kuat gila aku cool jea laa.

Lepas tue aku layan laaa dia punya starting cerita Durja Ningsun. Biasalah mula-mula keluar keluar nama pengarah drama nie, nama2 pelakon dan bla..bla..bla.. After that lepas jea keluar perkataan "mempersembahkan...." Tap ! Lampu rumah aku terpadam. Sekeliling aku jadi gelap. T.v yang baru jea nak mula cerita seram tadi juga serentak terpadam.

Dalam hati aku "arghhh ! ape pulak nie ? sialan betul lah. Boleh pulak padam time2 macam nie." Lantas aku bangun dari sofa, aku pergi balkoni aku lihat surau and rumah dekat block lain tak ada ape2. Lampu terpadam dekat rumah aku jea ! Yee rumah aku ! Pelik !

Aku tiba-tiba rasa lemah then duduk dekat sofa. Dupdapdupdapdupdap jantung aku berdenyut. Cuak gila ! Dalam hati aku banyakkan istghfar dan baca selawat. Aku kaku terdiam dekat atas sofa. Lepas tue tiba-tiba...



Ada benda keluar dari bilik kawan aku. Besar gila badan dia ! Time nie air liur aku dah takde. Nak cakap pun aku rasa kelu gila. Macam kena control jea mulut aku time nie. Benda nie tak pandang aku. Dia keluar dari bilik kawan aku then terus berjalan depan aku !

Aku dah tak ingat pape selain nak lari keluar dari rumah aku time tue. Tapi boleh pula benda nie berjalan ke arah pintu keluar rumah aku ! Sudah. Aku tak boleh nak buat pape dah. Aku ushar jea benda tue.

Benda tue terus berjalan ke arah pintu lepas tue dia berhenti. Tiba-tiba keluar bunyi tappp tappp tappp! Tiga kali tahu ?! Lepas tue lampu terbukak. Aku nampak kawan aku dekat kotak suis lampu.

"Sorry wehh", keluar dari mulut kawan aku



Celaka.

34 ulasan:

Ery Farieha berkata...

hahahahahahahahahahhaa

cuak encik tikus

:P

cik bunbun berkata...

hahahahahahahahahahha

molmolla berkata...

hahahahahahahahahaha!!! memang cuak ah kannnn~ :D

Liyana Lunia. berkata...

ohhhhhhhhhhhh budak unisel rupanyaaa. ohhh block c rupanyaaaa. ohhhhhhh dulu ada kes budak kene rasuk terjun hostel tau nasib baik rumah dia tingkat satuu. so x mati la cuma patah kakiiii wuuuu wuuuuuu
seramnyaaaaaaaaaa

//kawan awak buat apa?

tiKa_AkiTa berkata...

hahaha debar siot tyme baca story e.tikus ni.. hahah

nur anis berkata...

hahaha..memang cuak habis la..nasib baik x baling apa2 kat kawan en.tikus tu..

Aien Beni berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
yott berkata...

hehe..en tikus lain kali jgn tgk citer2 hantu k..

FarHa berkata...

hahhaha siot je...tu laa tak g terawih lagi hahha

izyanty collection berkata...

jom join contest merdeka kat myblog

http://izyanty.blogspot.com/2010/08/contest-merdeka.html

adrinaqamarina berkata...

ha tau cuak. hehe. ramadhan tak de benda3 ne. kalo ada pon, diorang tak kaco kte da sebab sume nak beribadat.

dylli berkata...

what theeeee.??
punya lah duk layan baca,
tetiba potong.

HAHAHHAA.. :P

intanurulfateha berkata...

wlupun ending die cam celaka, tp i tetap rase takot!
waaaaaaaaaaaaaaaaa

kata hati bukan kata mulut berkata...

aku baca sambil tersengih
aku dah syak takde unsur2 yg benar2 manggerunkan

Lil Miss Frhana berkata...

berdebar kot baca post ni HAHAHAHA. lain kali pergi terawih ye huahua.

Encik Tikus berkata...

@Ery Farieha : agak cuak lah. hehe ;)


@Bunbun : hahahahahaha ! *ape kes ?


@molmolla : boleh sakit jantung


@Liyana Lunia : dia buat ape tah dekat bilik. then ada gangguan.


@tika_atika : berdebar kea ? sorry2. ;)


@nur anis : ingat nak baling radio tapi dalam bilik pulak masa tue ;P


@Aien Beni : tahniah ? untuk ape ? o.O


@yott : tapi cerita tue best ! ;DD

Encik Tikus berkata...

@FarHa : hehe. wakenabeb xD


@adrinaqamarina : insyaALLAH ;)


@dylli : wtf ? hahahaha wakenabeb ;P


@intanurulfateha : takut tak tengok pic2 tue ? en.tikus takutt~


@kata hati bukan kata mulut : kau memang


@Lil Miss Frhana : time tue penat gila. tue yang tak pergi tarawih ;)

zida berkata...

cit, tula. tak gi semayang. kan dah jadi penakut. wahahahaha

ps.bestnye ada tv. =P

Sharinginfoz berkata...

he he he, seram atau tidak itulah pertanyaan

kata kila berkata...

oh mak aih..memang cuak lah kan kalau gitu.ahahahaha

Wawa Zolkepli berkata...

ahahahha!
bulan poce ne de hantu~
aaa. kecut! hahahah.

syahira ariff berkata...

kalau aku jadi kau,aku terajang je perut member tu sampai senak.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

tikus memang pun gitu
takut tak tentu pasal

ayue berkata...

HAHA .
xdapat byangkan muke en. tikus tym nih .
konfem cuak giler enn ?

|arieza| berkata...

hahahaha padan muke! xtarawikh lg lalalala~ hehehe

alif berkata...

hahahahaha en tikus kene brani pas ni

amoi berkata...

aku dah agak dah ni bukan cter hantu.

*sigh

tajuk gempak dari isi apa hal?

Ayie berkata...

wei... ko ni buat aku tergelak2 jer... aduhai.. sakit pulak aku baca ni.. dah tergelak2.. nak makan la lagi.. huhuhuhuh

Black_roses92 berkata...

haha...lawaknye..pakcik tikus ni.. ish2.. ade ke lagu tu lak jadi?? hehe..

Encik Tikus berkata...

@zida : memang best pung ada t.v


@Sharinginfoz : memang seram T.T


@kata kila : cuak gila tahu ?


@Wawa Zolkepli : haha. belum kena lagi beb ;)


@syahira ariff : aku takut kalau dia terajang aku balik


@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : hahaha. ada pulak ? ;P

Encik Tikus berkata...

@ayue : cuak gila ! kompem ! haha ;D


@|arieza| : bhehehe. xD


@alif : yup, kena berani 'sikit'. ;P


@amoi : haha. terkena ke amoi ? ;P


@Ayie : suka kau gelakkan aku en ? hahaha


@black_roses92 : dah memang lagu tue depa nak jadi. memang tak boleh buat ape ;)

Ct NuRJaNNaH berkata...

haha yang ini seronok
main-main suis la pulak
salam ziarah dari saya
sudi2kan lah jenguk blog yew
k tq :)

Encik Tikus berkata...

Ct NuRJaNNaH : okey en.tikus jenguk sekarang ! ;P

ct N honey berkata...

maaflah tak baca,takut sbb buat blogwalking waktu malm