Sabtu, 25 September 2010

ADIK ZAMAN MILENNIUM

Hari nie gua lega. Bab ptptn dah siap. Walaupun gua di perli oleh pegawai ptptn tadi sebab lambat. Tapi lu kena balik beb. Padan muka lu ! Lu ingat mentang-mentang lu orang besar, senang-senang lu nak main gua ? Tapi gua takut jugak kalau after gua belah tadi lu terus reject dokumen2 gua. -__-"


**********


Minggu lepas kalau tak silap gua kejadian nie berlaku. Macam biasa weekends gua balik rumah. Bukan ape, family gua tiap-tiap weekend ada jea function. Lagi pun dok kolej 'pedalaman' tue time weekend sumpah bosan. Macam gua dok hutan then dalam tue gua bergaul dengan haiwan-haiwan. Erghhh. *kepada yang sama2 belajar sama gua, minx maaf kalau terasa.

Sambung balik.

Macam biasa gua bangun pagi gua mandi. Takkan bangun gua terus pergi kebun kan. Memang bangang. Then after menyental-nyental daki-baki dekat badan gua bersama shampoo badan 'shokobutsu', Si Emmir akan menunggu di depan bilik air gua bersama tuala gua. Memang adik mithali laaa katakan.

Gua bukak pintu bilik air gua nampak Si Emmir dengan tuala Hello Kitty (HK) gua. Lusuh. Nampak kulat-kulat hitam dekat tuala Hello Kitty gua. Menunjukkan berapa lama gua tak basuh tuala. Pemalas betul gua.

Cepat-cepat gua ambik tuala 'HK' terus masuk dalam bilik gua. Kalau lu nak tahu bilik gua di lengkapi dengan air-cond dengan technology memerangkap habuk2 kecil. Sebab tue gua selalu lepak dekat bilik gua. Okey lu orang sudah kena tipu.

Lepas gua pekena baju Topman lengan panjang berserta seluar tiga suku berjenama Baby Kiko, gua turun bawah cari makanan. Kalau pagi-pagi macam nie gua panggil makanan tue 'brekfez', kalau lu orang ada nama saintifik lain. Tue lu punya pasal laa.

Gua nampak roti canai tinggal lagi 2 keping dengan secawan air milo. Gua tarik kerusi, duduk n makan. Lepas pekena 'brekfez' gua, gua terpandang adik gua yang perempuan sibuk dengan laptop dia. Gua nampak dia macam serius jea. Gua pergilah dekat beliau dan gua terkagum seketika ...










Klik untuk lebih jelas

Gua ada facebook pun masa gua tingkatan empat. Inilah budak-budak zaman sekarang. Haih. Gambar profile gambar tipu. Dia memang minat dengan 'budak' tue. So yang laki-laki jangan gatal-gatal add adik gua. Kalau tak siap lu. Gua marah nie.

29 ulasan:

NICK IRFAN berkata...

lawa adik ko ye? kim slm kt dia yer? hahahha


p/s=ape2pun aku doakan semoga adik ko dapat ptptn tu... amin

SitiMashitahSaidin berkata...

comey~~~

adrinaqamarina berkata...

eh tapi yang dalam gambar before ni macam ag chumil.

yott berkata...

bkl jd rebutan sikit hari lg ni

darkbatman berkata...

hahaha.. sbr jela.. tp bab2 fb ne ak dh takut nk gune..pic ak asek kene songlap je.

plumpy.tootsie berkata...

ehem2adik lu umur bpe?

Encik Tikus berkata...

- umur dia 10 tahun.

- gua yang dapat ptptn, bukan adik gua -_-"

complicated berkata...

naty dah dapat duet ptptn ,jangan lupa belanja saya yee ,hee :D

Uruchimaru @ kf berkata...

bintang idola!!!!

adeh...

Nurulbadiah Lai berkata...

bro..adik ko tu pass kat i la..nak bagi kenal ngn adik i..:P

plumpy.tootsie berkata...

haha!
10 tahun?
adik lu gempak.

wa ad ytn.lu nk sikit? ;P

dylli berkata...

okay fine.
dah besar pun,
pakai towel hello kitty a?
HAHAHAHA.. :P

kata kila berkata...

gile cool adik ko.nak add ah.hahaha

Sharinginfoz berkata...

memang sodap makan roti canai ni

Segmen Kenali Blogger

Encik Tikus berkata...

-ytn ? ape tue ?

-tuala HK gua tue ada warna kegemaran gua. tue gua beli.

molmolla berkata...

kahkah. apesal nk gmbr gadis~

lea berkata...

budak2 memang dh marveles skrg...

Hami Asraff هامي أشرف ™ berkata...

PTPTN memang leceh. Dulu sehari suntuk tunggu untuk nak sahkan borang je.

Entri terbaru:
Naik Moto Dengan Pasangan Tidak Halal Boleh Mengundang Musibah

aleen adela akoo ^_* berkata...

lu pakai tuala hello kitty?yosh!!ha3!

plumpy.tootsie berkata...

ytn tu ape?
yayasan tenaga nasional.
pnh dgr?

hamzah ian berkata...

hai abang ipar.. hahahahaha

Encik Tikus berkata...

-yayasan tenaga nasional. baru sekarang gua dengar. hahahaha

-hamzah, lu tak layak. fullstop.

nur anis berkata...

budak-budak kecik sekarang memang advance la. dulu aku kecik-kecik pegang komputer pun terkial-kial. haha

tiafazunia berkata...

towel hello kitty ?
xley blah betul lu neh!
kahkah!

six.september =_= berkata...

bulih lu transfer emmir jadi adik gua
gila loyal beliau

|arieza| berkata...

mujur u cpt tau tu adik u.. skali u xpasan muka dia, nama pn xtau, alih2 u ngorat dia. hahahha :p

cik bunbun berkata...

weh dy adek yg cakap dgn aku dkat fon tu ke? hahaha! like brother like sister beb!

bad girl berkata...

ehh . wa nak cakap . hmm . lu hensem :)

Encik Tikus berkata...

@bad girl : thanx ;)