Isnin, 20 September 2010

KISAH PASAL TELOR

Selamat pagi semua,

Eh gua bagi ucapan laa..

Baru bangun jam 11 tadi. Awal bukan ? Hahahaha. Lawak bukan ? So basically gua bangun gosok gigi dulu then pi dapur masak telor. Bukan telor gua okey ? tapi telor ayam yang bapak gua beli semalam.

Orang kata bila makan telor makan banyak2 badan boleh naik. Tapi ada jugak orang cakap makan telor banyak-banyak nanti muka pun jadi telor. Muka jadi telor ? APE NIE ? (-_-")

So gua masak lah telor, takkan masak kobis pulak kan. Sebelum masak gua panaskan minyak dulu. Ohh for your information gua guna minyak 'bundle'. Minyak yang mama gua pakai untuk goreng pisang and ayam hari-hari.

Sementara menanti minyak 'bundle' panas, gua pasang t.v layan Ewah-Ewah Raya. Nampak muka Nabil dengan Raja Asura (tak tahu apesal gua lebih senang panggil dia 'Asura', haih~) tengah buat lawak bangang dekat tengah-tengah ramai orang. Gua layankan aje.

Bila gua dengar bunyi bising dekat dapur dah malap, gua pun pecahkan 2 biji telur gua ke dalam kuali. Gua canang-canang telur tue sampai dia jadi rangup macam ayam kepsi. Then gua angkat telur ke atas nasi yang telah di tersedia dengan buahan tomato and timon. Gua makan.

First time suapan kasih sayang ke dalam mulut gua. Gua terkesima. Gua pandang telor yang gua masak. Gua usik-usik telor tue. Nampak cecair kuning bergelimpangan atas nasi gua. Nampak sedapp.

Then kali kedua suapan kasih sayang masuk ke dalam mulut gua. Lepas habis menelan, gua terus buang sarapan gua saat tue jugak.





Macam mana telor nie boleh ada perisa pisang dengan ayam ?? Gampang laaaa !

23 ulasan:

rizal jabai berkata...

telor + pisang + ayam = boleh bg byk maksod..wahahahaha

sedap ape telor perisa pisang..pasni try stroberi plak ok :P

aYaz berkata...

lorhh....
sape suh gne myk bundle?
kah kah kah..
(next tyme,kena blaja lg ilmu memasak dr yg xpert..)
^.^

Sharinginfoz berkata...

telur memang sodap

tiafazunia berkata...

td lu gak ckp lu gne minyak bundle! then lu nak marah2!

gua syak lu neh short term memory laa :)

dylli berkata...

tak senonoh la kamu.
HAHAHA.. :P

six.september =_= berkata...

tu la hang..dah tak reti masak, tak payah dok buat pala tau..kah3

Anna Boleyn berkata...

hahhahahahah dem it. gelak sakan den masa baca ni. tu lah sape soh pakai minyak bundle lg??

ehhh pg2 da mkn ns ke??

p/s:anna boleyn ada buat tutorial tau cara letak divider kat setiap post. cio. :)

Uruchimaru @ kf berkata...

kasihan telor tue..!!!

SURIA AMANDA berkata...

lor..pi goreng guna minyak lebihan bundle mcm tu knp?mmg la rasa dia lain..cheh..rugi jer...tuhan marah taw...

molmolla berkata...

hyeeeee! :D selamat hari rayaaaa~

adrinaqamarina berkata...

haha. tu la. orang tak de nye nak campur macam tu. aduhai. nak jimat ke malas gune minyak baru?

baju bundle maybe best tapi minyak bundle tak best seperti yang diwar-warkan. haha.

ps* kuning telur baek untuk otak. untuk ingtan. putih telur tak de khasiat.

hamzah ian berkata...

sampai skrg gua tak tau makna gampang.

|arieza| berkata...

kira ok ar tu. mkn 1 bnda leh rasa 3 benda.. bkn slalu tau! magic magic :p hehe 3 in 1 :p

Syida Shukor berkata...

hahaha sampai macam tu sekali !

syahira ariff berkata...

kesian
resepi dr top chef syahira :
goreng telur takyah pakai minyak,guna secubit majerin

syaftome berkata...

hahaha...
tp ok aper tue...
telur tiga rasa...
rasa telur, pisang dan ayam...

nak try lah pasnie...haha...

plumpy.tootsie berkata...

yg lu gune minyak bundle spe suh?

KAH KAH KAH!

darkbatman berkata...

xsedap ker bro? ahaha..

Nurulbadiah Lai berkata...

apasal la u cam ganbang g gune minyak tuh..haih..
meh2 cik nurul nak ajar cara masak yang betul2 kat encik tikus..mahukah??/

chocolatecips berkata...

penjimatan minyak.. bagus.... hahahaha...

Bro Framestone berkata...

sedap ape...

ish xbaik membazir he...23x

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

Miranisa =) berkata...

da lu gune mnyk bundle =__=

kata kila berkata...

lain kali pakai minyak yang dah masak makanan best2.hahahahah.baru chare