Selasa, 26 Oktober 2010

BANG BURGER SATU !

Tempat : Rumah dan kedai burger

Tarikh : 25 October 2010

Waktu : Selepas isya'


*sila baca dengan hati yang terbuka

Gua bergegas ke bilik gua dan mengambil duit berjumlah 10 ringgit. Ketika gua turun ke bawah baru gua teringat Play Station Portable (PSP) gua dekat bilik lalu gua pon naik atas balik ambik PSP gua. Penat bongok (-_-") Then gua bergegas keluar sampai di pagar depan baru ingat gua lupa nak ambik handset Sony Ericcson gua. Oh Cilakenya.

Okey sambung cerita.

Sampai di kedai burger gua berteriak kepada abang yang lengkap memakai cap nike lusuh "Bang burger daging satu, burger double ayam satu" . Rasa bangga pulak masa tue sebab gua punya order boleh di kira demand jugak laa. Tambahan ada tiga orang cewek-cewek cantik tapi semuanya gemok.





Masa tengah tunggu burger gua siap main sat PSP. Masa tue team gua Selangor lawan Birmingham City. Didier Drogba jaringkan hatrik. Bangga gila gua sebab masa tue Didier Drogba baru jea umur 18 tahun. Japp korang pelik ehh apesal team gua nama Selangor and apesal Drogba umur 18 tahun ? Senang cerita masa tue gua main Master League laaa.

Bila burger gua dah siap gua pulanglah ke rumah takkan gua pergi masjid pulakkan. Buduh. Masuk jea rumah gua nampak mama dengan papa gua bersiap, katanya nak pergi klinik kejap sebab masa tue papa gua sakit.

Lepas tue mama gua nampak bungkusan dekat tangan gua dia terus ambik dan belek benda dalam bungkusan tue. Mama gua tanya sape punya burger nie. Gua kata dua-dua tue gua punya. Yang gua geram mama gua ambik burger daging tadi then tanya dekat siblings gua yang lain sape belum makan.

Tiba-tiba adik gua yang kedua boleh-boleh bangun ambik burger tue. Gua tengok jea gelagat dia pergi dapur ambik piring dengan air kosong makan depan televisyen. Gua toleh muka ke mama gua. "Alaaa, hari nie mama tak masaklah bagilah Abang Ngah satu burger. Lagipun Akak dengan Emmir dah makan tadi. Gua anggukkan kepala tanda taat seorang anak kepada mamanya. Walaupun gua guna DUIT GUA beli kedua-kedua burger tadi.

Lepas mama dan papa gua berlepas ke klinik tiba-tiba gua teringat kata-kata nenek gua. "Paris, awak dah besar jadi kena biasakan diri tue berkorban untuk adik adik. Lagipun paris anak yang sulung, lagi banyak paris kena berkorban. Ingat taw kata-kata nenek nie "


*yeah, hari tue gua belajar satu perkara iaitu berkorban untuk adik-adik.

47 ulasan:

six.september =_= berkata...

berkorban wey. berkorban

raya korban pon dah nak dekat

plumpy.tootsie berkata...

nmpk sgt lu ni abg yg kedekut.

alexa yussida berkata...

hehe..ikhlaskan hati kasi adek..murah rezeki hang nati:)

Encik Tikus berkata...

@plumpy : comment lu gua sentap. cis~

puteriqaizyan berkata...

cewek cantik tapi gemok?
haha
sentap den baco..
hak3..

adrinaqamarina berkata...

naseb adik3 aku tak macam ni. haha.

bagus betul la abang long diorang, bertuah si kembar tu

syAzAnA berkata...

berkorban apa sajaaaaaa. *ikut rentak lagu p.ramleee*

hahaha

gua simpati sama lu bai.

wee~

atie aizam berkata...

tak jumpa chat box encik tikus der hehe... dah habis exam ekk.. lama tak nampak encik tikus merayau2 kat halaman bpg hehe... jom join GA.. leh dapat tikus baru :))

milimilo berkata...

alalala.setakat berkorban burger tu,apela sgt nak banding dgn pahala yg dpt.heee

milimilo berkata...

mana shoutbox?kalau nak tanya persoalan ke pertanyaan ke kene type dkt kotak komen eh?

Faizal n Fashitah berkata...

Good choice! walaupun hnya 2 bijik beger.. tapi pahala nye berganda wooOo. Tapi pastikan pengorbanan tu ikhlas la XD

syaftome berkata...

leadership...comes with a big responsibility...

sacrifices...you lose something...
but you'll gain something...

Miss Izah Mohamed berkata...

berkorban ape saje.. harte ataupun nyawe.. :D

intanurulfateha berkata...

haha comel
nti bnje i bege ekkk ;p

zati-zt berkata...

adoiyai..
sme la kte..
sy pnah mngalam kdaan ni..
~agak b'belah bagi..
tp kne dgr gak cakap parent..
huhu

Ery Farieha berkata...

hahahahhaa

aku selalu berada spt adik2 ko

xP

sbb aku kan bongsu. hahahahaha

molmolla berkata...

haku tak pernah jd cm ko n adik2 ko. kahkahkah~ sebab semua aku beli sendiri..

yott berkata...

baru taw..paris ni good boy lah:)

Encik Tikus berkata...

@milimili : gua ada buat undian dekat atas so silakan undi ahaha


@ery : cis~ gua jeles~

Drunbella Khoo berkata...

abang yang bertanggungjawab.
nak blackberry 1 bang.
hahahaha.
:D

nur anis berkata...

best giler kalau aku ada abang yg suka berkorban untuk adik2 ni..huhu

dylli berkata...

alalala~
baiknya abg.
:D

Sharinginfoz berkata...

burger memang sodap semalam baru lepas makan

cik 18 berkata...

en tikus, gua pon xde duit ptptn nak bantu lu beli bergerr...

amacam??

Suey Al zahra berkata...

Oho,mak en.tikus up lah. :D

panggil paris tuuu...

darkbatman berkata...

hahaha..abg yg bgs. bleh dpt pingat pasne..

ChipChocolate berkata...

huhuhu...tu la namenye abg...selalu berkorban tuk adik..TAPIIIIIII....adik palk x yah nak gatal2 nk ambil kesempatan plak ye...huh!

tia berkata...

sesungguhnya jd ank bongsu cam gua ni sgt heaven!
kahkah!

encHIx laNDax berkata...

yeah!!berkorban2!!!!hahah~seb bek gua anak last!yeah!

Encik Tikus berkata...

@dylli : perli gua ehh ?


@cik 18 : makan dalam derr


@Syue : bukan mak, nenek lah


@tia : gua jeles cis~

Mimi Saidi berkata...

ntah weh ko ni..burger je pon.jgn r kedekut sgt.hehehe

velasrizal berkata...

xpe adik beradik tak kira mana lah..

Kontroversi Isu Islamic Fashion Show

Black_roses92 berkata...

yup..berkorban demi adk2.. huhu..selalu gak kita kena..

MR Bang Miji berkata...

mantap..superb..marvelous..this entery..hehe

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

d0l, lama xmakan begew :(

muazlumut berkata...

anak sulung kena selalu beralah...

aNiS tHe BumbleBee berkata...

pelepap!pelepap!pelepap!

yeaahh...dapat 1 pelajaran baru..berkorban...ahaha!

~pr!nces$_L.!.e.Y.a~ berkata...

xrugi bkrban utk adk brdik sndri..:) diowg je kte nk syg,benci,gdoh,rindu..dan kedekut...hehehe..

=D o'yaya =D

chocolatecips berkata...

yea.. berkorban utk adk...

hiro berkata...

mkn juge aok beger jalanan..igt beger mcD je.

Rina Azam berkata...

ala...xpa..berger bila2 pon leh makan.. :)

cik EPAL berkata...

nak jadi adik lu! leh pat bege. haha

Anna Boleyn berkata...

hahah lu ni boley tahan kedekut ekkk..

berkorban lah apa sajaaaaaaaaaaaa.. ;p

plumpy.tootsie berkata...

alah syg.
lu jgn sentap2.
gua gurau je yang.
ehm.burger satu mice.
boleh?

ieQa sWetLuv berkata...

hahaha itulah namanya naseb si anak sulung.. aku paham sebab aku pon selalu kena gitu, ngalah jela kojenye hoho

Cik Su berkata...

gila kedekut encik tikus nie..haha..tak patut tak patut

genny da bomb berkata...

hahahahaha...nasib baik dia tak amik beger ayam dabel tu..kalo amik yang tu lagi laaa..