Selasa, 5 Oktober 2010

CIRI-CIRI PEREMPUAN IDAMAN

1. Dia mesti seorang perempuan. Taknak lesbo or bisex.

2. Pandai masak dan mengemas rumah.

3. Tak kisah free hair atau bertudung.

4. Tak terlalu pandai and tak terlalu bengap.

5. Berkulit putih atau kuning langsat.

6. Suka make-up secara simple.

7. Ketinggian dia tidak boleh lebih daripada En.Tikus. *tinggi aku 171 cm

8. Pandai main gitar.

9. Kalau dia ada blog lagi bagus. Hahahaha.

10. Tidak terlalu cerewet.

11. Jangan egois atau perasan banyak sangat. *menyampah aku

12. Of course pemalu, tapi jangan lah pemalu sangat (-.-)

13. Kalau boleh dia seorang yang banyak bercerita ;D

14. Pandai survive dalam hidup. *tak suka anak manja T.T

15. Tak terlalu menunjuk sangat ability dia.

16. Seorang yang gila-gila and kelakar.

17. Boleh menerima kritikan.

18. Sentiasa memberikan sokongan.

19. Menerima keadaan aku seadanya.

20. Tidak terlalu obses mengejar kerjaya dan kesempurnaan hidup.

21. Seorang yang taat pada suruhan agama dan ibu bapa.

22. Pandai menguruskan hal-hal rumahtangga.

23. Suka dengan binatang ;D

24. Minat kalau boleh sama dengan aku. *suke photography !

25. Kalau ada match bola, layan tengok dengan aku sekali ;DD

26. Umur tak kisah muda or tua dari aku.

27. Seorang yang kurus. Hehehe

28. Tak kisah jika aku bergaul dengan member-member perempuan.

29. Senang bawak berbincang.

30. Tahu jaga diri and batasan.

31. Tak suka perempuan yang layan lagu-lagu 80 an & 70 an (T.Y)

32. Darah kacukan. Bhahaha !

33. Tak mudah merajuk atau lain kata 'mudah tacing'. *mencik dengan girl2 macam nie !

34. Seorang yang steady. *janganlah muka ketat jea memanjang yangg oii.

35. Tak suka jenis yang memaksa-maksa aku.

36. Tak suka jenis yang ungkit-mengungkit.

37. Matang mengikut keadaan.


Itu jea kott. Agak-agak kepada kaum Hawa, anda ada tak ciri-ciri yang saya cari ?



Babi. Ini post bukan gua yang tulis. Blog gua kena hacked semalam. Cilake apa post gedik cenggini. Arghhh.

47 ulasan:

mar yanie berkata...

ciri2 yg ni mmg super perfect la..:D
mane nak cari..:)

ciDut ciPut berkata...

bapak cerewet!! :DD
klu mcm tu, smpi bile nk jumpe??

*emmm knp nk girl yg boleh main gitar??

kata kila berkata...

gua gua

angkat tangan sambil tengok tempat lain

nur anis berkata...

haha..memang panjang betul ciri-ciri tu..memang terbaik lah kalau dpt cari..

Kazaztan Team berkata...

yg berbold tu wajib ada kah?

Najwa cik Qaseh berkata...

fuyoo..
mane mau carik girl perfect mcm nie..
anyway semoga anda bejaya menemui gadis seperti anda mahukan :)
hehe

yott berkata...

amboi..x mau lg pandai dari en tikus ek..

Aiza Syahida berkata...

mak aii! awat tak panjang lagi Encik Tikus!

Lovely Bella berkata...

pergghh gilers byk nih.. mane nak cari... hehehe bertuah laa kalo jumpe..

deqla manjew berkata...

ish3..x sangka demand sungguh en tikus mencari wanita idamannye..hakhak..moge jumpa ape yg dicari! gud luck.. :D

Ery Farieha berkata...

erkk

banyak sangat

demand sgt!

hahahahaha

tiafazunia berkata...

arghh~
gua manje sgt, confem lu tak boley control.


tp da syg bkn bole trima je sume ke haaa ? ngeee!

:)

complicated berkata...

amboihhh ,encik tikus dasyat die mya tastee , nak yg lawa lawa cun cun nampaknye saya tade harapan laaa :P

hiro berkata...

cukup solat ker? haha

syaftome berkata...

in short...
u want a perfect girl...
but the truth is...
nothing is perfect...

in a relationship...
ur partner,is someone, who completes you...

six.september =_= berkata...

cesss memilih gila lu

zulhilmi tempoyak berkata...

ni nk pilihkan utk anak ke..??
haha

ielamorry.om berkata...

was here~ :)

kheeyu tohid berkata...

ni perfect sgt nie....hohohoho,,,lau yg skit skit adelah

Anna Boleyn berkata...

saya kan ada.......! hakhak :p

aleen adela akoo ^_* berkata...

yg no4 punye syarat 2 aku sker.muahaha

SitiMashitahSaidin berkata...

hahahahahahaha~
mmg perfect ciri2 perempuan encik tikus~

Ct NuRJaNNaH berkata...

terbaekkklaaa kan!
yg penting part no 27 tu kompem daa!

dylli berkata...

amboi dia.
syarat kemain lagi.
HAHA.. :P

calon gadis melayu pun belum tentu cukup semua ni. :D

mamakembar3 berkata...

mak aih.. banyaknye syarat dik oii, demanding btul nih hehe... anyway, good luck dlm pencarian anda! hehe

adrinaqamarina berkata...

completed tapi tak perfect sebab kte tak pandai maen gitar. haha. sebab tu nak cari orang yang pandai maen gitar juga :D

adrinaqamarina berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
~pr!nces$_L.!.e.Y.a~ berkata...

wallaweeyyy~~terbaik punya list ouh!

demand for good future...i loike... =)

BUNGA berkata...

hambooiiiii... kalau dpt perempuan idaman ni, kena sanggup bayar hantaran 20k kalau mak bapak dia mintak..heheheh

Encik Tikus berkata...

- semua macam tak puas hati dgn pilihan gua jea -_-"

- okeyla. nanti gua buat yang lebih realistik sikit. *tacing

syahira ariff berkata...

perfect bhai..!
beginila,apa kata kau faxkan list kau nie ke agensi cari jodoh
jgn lupa letak gmbar kau berukuran passport k

nur hidayah isa berkata...

haha pelik tol yg no 31 tu...motif..kalo die layan lagu dangdut agak2 ko suke tak? hehe

demand jugak ye encik tikus ni...

Amoi berkata...

ni musim buat entri lelaki/perempuan idaman ke?
hihi.

:DD

tatap mata aku berkata...

macam nak dekat sama je taste...sesetengah orang ini di kira perfect bagi die kan...

|arieza| berkata...

tu dia.. demand...

as narina berkata...

encik tikus....sy nk hntr resume sy mntk kerja,jd assistnce en.tikus cr pompuan idaman.Blh ke?hehe

Yui_Wani berkata...

Oooo~ Sy pun angkat tgn sambil tgk kat tmpat lain. xD

Liyana Lunia. berkata...

smuanya ada dekat saya HIK HIK

Encik Tikus berkata...

- gua rasa nak kawen skrg jea after baca komen2 lu olang

Diya berkata...

Kadang2 memang kalau boleh nak list 100 ciri2 untuk lelaki/perempuan idaman. Siapa taknak yang perfect kan. Semua nak yang baik2, hensem2/cantik2, bagus2. Sebab memang dah lumrah manusia, suka pada perkara yang sempurna.

Tapi bila jumpa 'that someone', semua ciri2 tu jadi 'invisible' lak tetiba. Tapi, biasanya 50% dari yang kita 'mintak' tu akan ade lah pada die. Sebab yang 50% tu lebih pada keperluan, bukan kemahuan (yang kemahuan biasanya yang merepek2 nak itu ini padahal tak penting pun point tu)

Saya ada kawan laki, yang nekad nak kan dokter jugak. Tu yang dapat title bujang terlajak (kira high taste punya orang la ni). Sebab kalau boleh die nak pasangan yang educated setaraf dengan die. Dan dokter ni kan biasanya jenis yang rajin, pandai urus masa, well-disciplined type of person. Jadi, die cuma nampak dokter je ada sume ciri2 tu

Tapi alih2, tup2 sekarang dah bertunang dengan yang bukan dokter bahkan takde langsung ciri2 kedoktoran. Mana pegi prinsip nakkan dokter sangat tu? Campak dalam longkang?

Bukan nak salahkan high taste die, tapi just nak bagi contoh yang kita akan dapat apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu. That girl yang die suka tu memang differ gile lah dengan die. Baik dari segi umur, mahupun perilaku. Tapi both of them, punya jenis pemikiran yang sama

Fyi, she is bakal architecture. Doh, ada kaitan dengan dokter? Sikit pun tarak kaitan. Tapi admit lah, yang dua2 sama well-educated nya person (tapi cabang lain2). So, that's why lah kot, mudah get long walaupun beza umur dalam 7-8 tahun. Kira kalau tengok diorang berdua ni, macam paksu dengan anak sedara, tak nampak ciri2 kapel langsung (haha jahat ngutuk orang).

Itu lah alkisahnya. Sorry lah ye. Dah jadi macam entri kedua lak komen ni, huhu

toyolkiut berkata...

x blh masuk calon la..
bnyk syarat x pas..
pertandingan kalah mati ni..

diana berkata...

wah..banyak nyer..
macam senarai nak pi beli barang dapur pulak/..
tapi cukup kah syarat pada diri anda untuk memilih.???
kadang2 kita perlu tanya pada diri jugak..patutkah aku memilih.???
memilih memang perlu..tapi yang perlu saja lah..kita nak yang pandai masak..sopan santun..
tapi adakah kita pulak mampu buat ape yang dia nak pulak..contoh nye jadi imam untuk 100 makmum??

jangan marah akak ye..ni komen je..
heheh

Miss Shizu berkata...

nak isi borang ley ta???kkosong ag tak nh???kekekekekek

Cheq Tun berkata...

beb..aku angkat tangan ni dgn hrpan pilih la aku.
kecuali no 27, 31, 32(giler pasan)

satu je gua nk tanya..ekau ni dah cukup umo ke belum? hahaha

Tanpa Nama berkata...

sume itu ade pade saye..hahaha promote giler!~

Dee Zahari berkata...

i like 24,25 tapi i tinggi 180cm kulit pun hitam manis2..

hak3

Cik Sabby berkata...

Aha saya yang no 24 tuh. *angkat tangan tinggi2 :)
Biar betol ciri2 idaman banyak gitu. haha