Selasa, November 16

HARI RAYA KORBAN

Petang Selasa


Kelihatan adik gua Si Errin sedang menonton program Itu Dia di Astro Ria. Gua yang pada masa itu sedang duduk di depan lappy khusyuk melayan video video Justin Bieber di saluran Youtube. Baby, Somebody To Love, Stuck In The Moment dan nak di katakan hampir semua video lagu Justin Bieber gua dah tengok. Memang addict betul gua dengan Justin Bieber masa tue.


Nak di jadikan cerita tiba tiba gua nak mencabar IQ adik gua Si Errin nie. Maka berlakulah perbualan seperti berikut ...


Aku : Kak sini jap, nak tanya sesuatu nie...

Errin : Sekejap tunggu sampai iklan...


Selepas 8 minit... Lalu adik gua duduk sebelah gua...


Errin : Apesal along ? Tadi nak tanya ape ?

Aku : Yup along nak tanya nie, esok hari ape ?

Errin : Esok hari rabu ahh - jawabnya selamba..

Aku : *memandang gerun kepada adik gua

Errin : Aaaaa esok kan hari raya korban kan ? Hari raya haji kan ?

Aku : Hahahaha, tahu pun tapi kan kalau kakak tahu ape maksud hari raya korban tue ?

Errin : Aaaaa masa tue nanti dia sembelih ayam kan ? Ehh tak tak sembelih lembu atau kambing kan. Apelah along nie itu pun tak tahu kata dah besar dah pandai tapi tanya orang lagi - jawab adik gua sambil berlari naik keatas

Aku : Erk ? weyh nak pergi mana tue ? pandai en perli along... heh~


.........  adik gua memang pandai dan memang banyak cakap Y,Y



 gua lukis nie cantik tak ?



P/s : SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA YOK !

35 ulasan:

adrinaqamarina berkata...

errin cakap along lukis tak lawa. errin lukis lagi lawa la.

eh korang ada 3 beradik je ke? ko dan si kembar.

salam aidiladha tikus.

NOOR FATIN berkata...

salam aidiladha tikus :)

amik ko kena sebjik! kah3

ayue berkata...

selamat en tikus !

plumpy.tootsie berkata...

lukisan lu,buruk.

sekian,
tootsie.

Nurulbadiah Lai berkata...

hye cik adis..selamat hari raye tapi nurul xnk mintak maaf sbb nurul xbuat salah ngn tikus haha

~pr!nces$_L.!.e.Y.a~ berkata...

uish. drwing ko trok ah !
twin tu nye drwing msti lg gempak .
hehehe
kem slm kt ur sys .
sweet !
slmt ary rya korban gak .

(^_^)v o'yaya

alexa yussida berkata...

haha..comel sgt dah tu..cam drawing my niece yg umo 3 taun:p (ini pujian..sila senyum)

selamat hari raya :)
0-0

Jue berkata...

eh adik umo bape skunk =)
comei jer cr dia jwb kekeke

Yatre Hayati berkata...

hahaha...kena balik dengan adik..

Wahidah berkata...

selamat hari raya korban...

adik2 lu comel je bhaii..:P

Mimi Saidi berkata...

salam aidiladha~

Cikbelog berkata...

haha petah budak tu berkata-kata..haha salam aidiladha

WZulhilmi berkata...

pokok ada tangan!! :{

Amoi berkata...

selamat tahun baru dalam kalender Islam :DD

Bert berkata...

selamat berkorban dan beraya haji

Heidi Shafiq berkata...

hahaha.. budak2..

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza berkata...

macam kanak2 rabine..
kalau gua nak adek gua..
tak men la mcm tu..
meh gado2 lagi best !
lepas tu nanes ! hahahahak !
tu baru keluarga bahagia !

Un Phat Lee berkata...

haha.tu dia.sekali dia reply soalan lu.ehe XD

cimut munniey :) berkata...

1st tie kmen cik tkus! slame ne jd silent reader huahuahua.

salamat ali layer korban! takde maaf sbb takde slh :)

Cik Akma berkata...

selamat makan daging!

hamzah ian berkata...

lu mkn tikus ke time raye korban? haha

hiro berkata...

korban la cinta awek lu pada gua.haha

shee berkata...

fuish. ramai betol peminat dia nii. hehe laju je semua komen :p

tu lukis guna paint ke?

Encik Tikus berkata...

ofcoz guna paint kak, burok kan ? LOL ;p

Tanpa Nama berkata...

aku tak paham apesal pokok tue ada tangan ???

Cheno berkata...

kem salam kat errin! ckp kat die selamat hari raya korban. sembelih ayam byk2! haha comel.

Yasmin Jay berkata...

perbualan yang comel. HAHA .
En.tikus. kita berada di situasi yang sama xDD

SweetyMui2 berkata...

nak tanya.. benda kat depan umah tu mende? (lukisan).. kolam ek?hahaha

tia berkata...

samat hari raya tikos!

syaftome berkata...

eh bro...
takkan habes camtue je...
apa moral of the story...
ape conclusion nye...
biasanye ade...hahaha...

ps: ingatkan nak bgtau kat errin...
ape maksud sebenar hari raya korban...

Ain Atika Zailani berkata...

haha...baik ngaku cepat kamu ni budak tadika kan???

biskut berkata...

raya korban nanti dowang korbankan kuda...hahaha.Nanti ko lukis kuda k..

LadyRye berkata...

orang laen cakap lukisan hang buruk, takpa

aku cakap lukisan hang ialah MASTERPIECE!

van gogh pun x bleh buat stroke macam yang hang buat..

gimme 5!

shada wentz berkata...

hehe..nice drawing! :)

efa berkata...

sempat lg kot nk ucp salam aidiladha miahahaha...kekeke pokok ada tgn huhu..pandai adik lu yea :)pekena ko hehehe