Khamis, November 11

LESEN KERETA DAN RINA SALLEH JUARA GADIS MELAYU 3

Haih~ makin lama makin susah nak berblogging. satu satu masalah datang kalau bukan lappy gua kena rembat dengan mama mesti cable internet nie kena sorok dengan bapak gua. Bapak gua tak suka gua tido lambat sebenarnya. Tapi biasalah anak muda comel macam gua nie memang selalu tido lambat, yea dak ?

************

Okey hari nie gua nak cerita pasal dua hari lepas, kalau lu orang perasan gua ada update status pasal gua ambik lesen kereta kan ? Erk tak perasan ? Okey fineee. *sigh*


Pak pinjam gambar pak ..

So nak di jadikan cerita hari Selasa hari tue gua telah ke Kelang untuk menjalani ujian berkomputer bagi lesen D. Kalau lu orang nak tahu lesen D untuk motokar, tak silap gua hanya 18 tahun dan ke atas jea boleh amek Lesen D. Selain tue ada jugak lesen E,F,G H dan I tang nie gua malas nak cerita kang kalau cerita mahu sambung 2 3 entry .

Okey sambung cerita.

Macam biasa pegawai pusat lesen tue akan pick up gua dekat bus stop, pukul 7.20 a.m sharp gua kena ada dekat bus stop. Ini kali kedua gua bangun awal, kali pertama masa gua kena ceramah 5 jam kena kurung dalam bilik sejuk gila babeng. Sumpah bosan ceramah tue. 2 kali aku kena tegur sebab tido dalam kelas dia (-__-")

Yang tak bestnya pagi tue hampir hampir gua kena tinggal gara gara pegawai lesen lupa nak ambik gua. Naseb baik lah tetiba firasat hati gua terasa macam nak call pegawai tue. Belum pape lagi dah spoil. Brrrrrr

Dalam 8 minit gitu pegawai lesen datang then dia kata "sory" dekat gua, gua dengan gentlenya hanya mengangguk dan berkata,

"Takpe setiap manusia melakukan kesalahan", penuh hemat gua balas

Masuk jea dalam keta tetiba gua tersengih sorang sorang, tak sangka pulak gua boleh beri jawapan yang gentle sebegitu rupa. Selalunya bila gua jumpa orang cantik cantik macam pegawai lesen nie gua mesti tergagap punya. Maklumlah gua kan tak hensem, hidung tak mancung, ayat tak manis. Cehhh !

************

So dalam perjalanan gua belek belek buku soalan yang pegawai lesen tue bagi, adalah dalam 500 soalan gitu dan semuanya gua kena habiskan sebelum ujian berkomputer bermula. Tapi biasalah orang macam gua nie pegang buku pun malas apetah lagi nak baca. Tapi semalas malas gua nie adalah dalam 200 lebih soalan gua dah baca. Pehh patut bangga tue derr !

Tapi yang gua rasa rare gila part soalannya, bagi 500 soalan tapi yang masuk 50 jea. Tak kea macam bangang gua dengar ? Tapi di sebabkan tak nak fail kena lah baca jugak kalau tak 40 hinggit melayang repeat punya pasal tak lupa juga penerajang bapak gua. (-__-")

Lepas 1 jam gitu lepas urus semua hal berkaitan sampai lah gua dekat tempat ujian berkomputer. Masuk jea dalam bangunan tue gua nampak 2 amoi dekat kaunter, nak kata cantik takde lah sangat tapi nak kata putih tue boleh lah kot. Gua tengok busy jugak kerja diorang, pandang monitor jea memanjang sambil kedengaran jugak ketuk ketukan di keyboard.

So sesampai dekat kaunter gua di suruh bagi i/c, sementara tunggu hal gua setel gua duduk dulu. Then tak sampai 10 minit pundi kencing gua rasa macam mengembang dan ada satu pressure yang mengarahkan air kuning gua keluar. Ape lagi gua bergegas ahh ke tandas berdekatan. Pehh spoil gila !

************

Setelah 45 minit gitu menunggu sampai lah turn gua untuk menjalani ujian berkomputer. Amoi tue panggil gua dan beberapa calon yang lain mungkin nak bagi sedikit taklimat kot. Sesampai jea dekat kaunter amoi tue cakap

"Lu semua masuk jangan cakap, amek kertas nie duduk ikot nombor okey"

Gua bersama calon yang lain mengangguk tanda memahami.

"Fasih jugak amoi nie berbahasa melayu, macam nie lah 1 Malaysia" - bisik gua dengan bangga

Gua dapat no.13, firstly dia bagi ujian warna dalam 8 soalan gitu. Then dah siap semua gua click button "check result". Gua dapat 7/8 ? Wadafakk kau gua salah satu ! Takkan gua buta warna pulak kot. Lepas tue monitor tue bagi arahan suruh repeat, dalam hati gua bisik

"takkan part nie pun tak lepas. Habeslah gua kena bayar 40 hinggit.. habis gua habissss T,T"

Then gua keluar pergi kata dekat amoi gua fail part ujian warna sambil hulur duit 40 ringgit.  Lepas tue amoi pandang gua dengan muka pelik.

"Haiyaa kalau you tak lepas boleh tekan button repeat dekat monitor tue maaa, lu kena bayar kalau lu tak lepas ujian yang ada 50 soalan tue ajeee" - balas si amoi

Erk ? Sumpah gua rasa macam orang paling noob dekat situ. Member si amoi dekat kaunter sebelah dah ketawa terkekeh. Dem~

Nak di jadikan cerita gua LULUS dalam ujian berkomputer tue even mula mula gua rasa tak yakin di tambah dengan banyak cabaran mendatang yang macam cilake punya macam haramm. Tapi apa pun Alhamdulillah ... 


Sekadar hiasan




************

By the way di kesempatan ini gua ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Juara Gadis Melayu 3 iaitu Rina Salleh kerana sudi jadi follower blog nie. Terima kasih banyak banyak yea kak, mudahan rezeki akak dalam bidang seni murah. Amin~  *blog dia ada lagi taw  ;)



Klik untuk lebih jelas


P/s : Sorry tenet lembap, hari lain nanti gua story cite cite best

23 ulasan:

adrinaqamarina berkata...

ouh begitu ceritanya.

ne kronologi ke? hehe

eh laen kali nak tidur lambat pon, pandai3 la seludup, ni tak. haish.

nanti sambung entry pasal lesen E F G H sampai habes oke.

:P

GadisTerbilang berkata...

Bhahahaha.. Ngeng

fiD berkata...

pasni bole bawak aku jalan2 r bro. hiihih

yott berkata...

lps ni en tikus gi ronda2 dgn gf naik keta laaa..;)

yott berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
dylli berkata...

choiii..
salah satu daripada lapan pun mau bayar ka kicik?
HAHAHAHA..

hiro berkata...

femes nnt jangan lupa gua.

gua tak kan lupa bg kad kawen gua dgn rina salleh nnt..keh2..

fairuz berkata...

keh3...aku belom amek lesen lg derr

Black_roses92 berkata...

haha..congret ya.. kita pn pas gak exam tu.. salah 3.huhu.. xguna betui.. adoi! anyway, cpt2 ye abek lesen tuh.. ;)

teyhah berkata...

haha..lekluuuhh nk repeat pon :P

maCy berkata...

tajuk jauh menyimpang ni bro. hehe

oh oh lesen P cm dah nak karat sini~

Mimi Saidi berkata...

hahaha..sengal jugak lu ni. saba ek.

p/s special tuk lu : xpe,setiap mnusia melakukan kesalahan...

MR Bang Miji berkata...

ko memang sengal bab nak byr 40 hengget sebab salah satu ujian warna tu..hehe

bro. wa punye cite lagik celaka.test warna wa x buat sbb orng keje situ buatkan. wa da pesan kat pegawai yg wa rabun warna. kalo wat kompem smpai skunk xde lesen.hehe..diam2x je tau..

hamzah ian berkata...

fuhyooo.. rina follow.. pergh..

Wahidah berkata...

dh ade lesen..leh driving dgn bebasnyaa..:)

hamzah ian berkata...

apes lesen?? lu budak2 lg kah? atau sudah tua bangka?

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

nanti dah selamat semua nya dan mempunyai lesen..
pandulah dgn berhemah.. :D

pesanan khidmat masyarat dibawah oleh mimie azimask.. :D

// klik sinie jom ke blog mimie azimask untuk entry baru :D ... //

Nurulbadiah Lai berkata...

nurul nurul xde lesen apepon..tp rembat je drive..hahaha

sembil9n berkata...

bhaahahahahahaha~! ujian warna lu gagal malu beb... ujian lesen gagal xpa gak... tpi ppe pun gua xdpt g lesen =_= xdak duit

Emilia Emira berkata...

dalam banyak-banyak..nk komen satu jea...pakcik tuh comey laa..kim slm ek..kuang3

alexa yussida berkata...

hahhahaha lawaknyeee..lurus bendul betol adikku ni:p juz kidding..kehkeh..tahniahh:D

genny da bomb berkata...

haha..sengal jugak hang ni ye..semoga berjaya ujian memandu..jangan diulang kesengalan itu ye..kalo jpj suh bawak laju sket jangan diikut..kang sengal berganda kena repeat hahahaha...

jimmy jimboo berkata...

fuyyoh Rina Saleh folow blog Encik Tikus .

budak2 baru cm ajeem ni xde pun nk polow kann . *sigh*