Jumaat, November 5

PERIHAL SI SOSEJ

Hari Ahad

10:34 AM

Yeah pagi tue dengan tiba tibanya gua bangun seawal 8:30 pagi. Terkejut jugak sebab standard gua bangun tidur dah dekat dekat bapak gua nak bagi penyepak baru gua bangun. Kalau nak di estimatekan mase adalah dalam 1 atau 2 petang macam tue.

So lepas mandi ape semua gua pun turunlah bawah nak brekpes. Sampai dekat bawah gua nampak ahli keluarga gua berterabur. Yang emaknya sibuk dengan lappy, bapaknya sibuk baca surat khabar, adik-adik gua pulak semua tonton televisyen. Then sampai dapur gua tengok atas meja kosong, xde pape food. Bentak gua dalam hati nie mesti kerja Si Emmir tue dia bukan boleh sangat tengok makanan. Tak kira ar sape punya asal perut dia kenyang sudah. Pehhh shit gila adik gua~

Gua pergi dekat peti ais godek ape ape yang patut jumpalah sosej. Gua segera panaskan minyak bundle yang mama guna tok goreng penkek tadi. Dalam plastik tue actually tinggal 6 batang sosej, so gua pun masukkan keenam-enam sosej tadi dalam kuali. Biar padan muka Si Emmir nanti brekpes esok pagi takde. Kah kah !


Frankfurters Sosej  *patut ada s

Dalam 5 minit after sosej tadi dimasukkan dalam kuali gua perasan sosej tadi jadi kembang kembang dan kembang. Besar gila duhhh, gua risau jugak kalau tetiba sosej tue tetibe meletop apekebende tah kann. Lepas tue cepat cepat gua kecilkan api, gua masak lagi 7 minit. Harap harap nanti okeylah balik kondisi sosej tue tadi.

Yeah, selepas 7 minit berlalu seperti yang gua jangka sosej tue tak mengecil pun makin membesar ada ahhh. Gua punya risau gua cepat cepat tutup api then terus angkat masuk dalam pinggan. Gua nak cerita dekat mama malu lah pulak takut takut kena nganjing dengan mama tak tahu masak sosej yang punya lah simple nak masak. Kea memang gua tak reti nak masak sosej ? Ahhh bangang~

Lepas beberapa minit gua angkat sosej tadi tetiba gua perasan sosej sosej tadi kembali ke bentuk asal. Senang cerita dia sudah mengecil. Ahhh pulak, dalam palotak gua fikir ada kea sosej magic yang boleh kembang kempis nie. Kea mama gua salah beli sosej.

Japp japp, ape sebenarnya gua nak taip nie ? Vavi laaa

Okay okay sambung balik.

Maybe sosej yang mama beli tak branded kot. Sebab yang terbaik selalu dari Ayamas kan ? Tapi biasalah nak jimat punya pasal beli yang murah pun jadi lah kan mama ? Family gua memang suka berjimat, termasuklah gua  *keningkening






Nampak pelik tak sosej yang gua masak nie ? o.O

64 ulasan:

GadisTerbilang berkata...

cm kepok getey

Huda Luna berkata...

mcm kopok lekor dh

dylli berkata...

hoit budak kecik!
memang gitu lah gayanya goreng hotdogs.
masa goreng memang kembang tamau kalah.
lepas angkat masuk pinggan,
langsung mengecut.
HAHAHAHAHAHA.. :P

orange.shaker berkata...

nampk sgt xpernh goreng sosej...hahahahaha..kelakor tol....:)

nur hidayah isa berkata...

beli yg mhl tu siap ada cendawan dalamnya..yg tue bsr2..ni kecut2 tak lalu nk mkan..hikhik..takpon,ko je kot goreng jdk kecut cmni..

hiro berkata...

kau g mne babi.eh silap tikus.
rindu taw~hahahaa

Encik Tikus berkata...

hiro : gua ada prob sikit, sory lah babi. ehh silap hiro. rindu awak jugaa <3

MOFASAD berkata...

entri macam perempuan

plumpy.tootsie berkata...

main rindu2 pula kamu berdua.
sweet!

hotdog mmg gtu lah.ayamas pun leh kembang2 gak.

btw,jgn berharap sgt lah psl gmbr tu.gua rase esok gua dh clash.

hiro berkata...

entri mcm oik oik..

sape hack akaun gua..spa rindu lu.faking..p mampus la. awek bak kt aku. dem. ahhaa

hiro berkata...

entri lu penuh sinis dan tanda tanya. Sang Sosej juga makanan. emm.

NuR 'aQiLaH berkata...

pkol 4.45a.m.

otak gua da melalot sosej sosej.
arrgghhhhh.

mira farhanah berkata...

konpius.sosejnye 5 ke 6?

ZaCk AzRiN berkata...

hahaha...
kelakar giler entry nie...
huhu

Syida Shukor berkata...

hahah apakaaaah !

cik 18 berkata...

lu ni bai, kalo nak kencing gua agak-agak la...gua reti kira sejak umo 2 tahun tu...6 sosej la weiii...bukan 5...tak pasal2 gua dok tengok pic dlm entry lu sambil main kire-kire..

haha

Encik Tikus berkata...

ehhh ? gua typo duhh, okay gua edit jap *sigh

alexa yussida berkata...

tu reti hiris sikit b4 goreng..kira dh pndai ar tuu..kalo tak hiris mau meletop teros..huu

Juel berkata...

hahaha kalau meletops sakit worrr

LadyRye berkata...

gila buruk...

mesti kenan tuan goreng neh!

now i judge by its cover! hahaha

Cik Su berkata...

memang la lagu tue adik oi..haha

Bert berkata...

pelik cmne pon sosej tu, ngap masuk mulut jugak kan?? janji bole telan..haha

Coffee Girl berkata...

Hahah! cute la post ni. lucu betul. hahahaha. sosej tu nampak lembik dah lah, hahaha, nak kembangkan balik, boleh tak?

http://coffeegirljourney.blogspot.com

intanurulfateha berkata...

api kuat sgt

zati-zt berkata...

haha...
mmg cmtu la..
bukanye magik daa..
xksah la cmne pun sosej tu, yg penting makan.. jnji kenyang..
~nyway njoy the sosej..
:)

hiro berkata...

babi..eh..tikus.cek fb

Zulfahmi Abidin berkata...

haha.yg bermasalah tuh kau.bukan sosej.bhahaha...weh.sosej ko seme dng sosej mak aku masak.sjak bile aku jadi adek ko nie.tapi bukan yg pelahap tu la..^__^

Terkini:
1. Dibawah Paras Normal
2. Nama Kau Super Duper Hipster Cool Lah Lady Gaga
3. Tembikai Susu Ais Kisar Gembira

dya adriza berkata...

Ya Allah sumpah kelakar entry ni hahahhahaha!!!

Memang macam tu la sosej masak. dalam kuali dia akan mengembang sebab panas. x kira la murah ke mahal ke memang akan kembang jugak dalam kuali. tapi, ada jugak yang meletop.

Adeh la. amek pengajaran ye dear.. hahaha!

Sharinginfoz berkata...

apasal pelik sangat rupanya, anyway suka yang cheese

six.september =_= berkata...

bongok..memang ahh camtu goreng sosej..aku goreng pon slalu jadi camtu gak..ke aku pon tak pandai nak masak ni..ehhh

touya berkata...

Fuhhhhh lega selama nie aku ingat aku sorang jer tak reti masak sosej

siti fatimah berkata...

xberselera langsung aku tengok sosej uh haha ;)

Siti Mashitah Saidin berkata...

hahahaha... happy sampai masak hotdog cam tuh ka??? :P

mira farhanah berkata...

bilangan sosej da ditukar.haha.

Bro Framestone berkata...

agak pelik jugak tue huhuhu

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

Un Phat Lee berkata...

nampak sedap

YobSumo berkata...

membesar, mengecik aku igt ape lah tadi tikus!

NOOR FATIN berkata...

alahai, apsal jd mcm tu.. takot aku tgk..hahaha

kata kila berkata...

buruk dowh!

Nurulbadiah Lai berkata...

encik tikus..meh nurul tolong gorengkan tuk encik ye..yummy taw

maCy berkata...

adoi. dari tengah tu maCy da mula gelak da.. sampai tang gambo sosej tu maCy da gelak ta hengat dunia.

make sure cari bini pndai masak sosej k? keh2 ;D

- zuriey - berkata...

lain je rupanya.. kalau tgh lapau memang sedap

Mimi Saidi berkata...

woi, geli pulak ak tgk sosej tu

Fakhrur Razi berkata berkata...

hahaha aku xkesah der kembang cmner pun ker rupe cmtuh skalipun
tetap sedap je xD

Yasmine Jay berkata...

first time ke masak hotdog ni ? xDDDD

~pr!nces$_L.!.e.Y.a~ berkata...

bahahahaaa..tu la...dolu mak suh tlg kt dpor xnk tlg...ni nk magic2 plak enn...i got the magic in me... =P

pasni goreng karipap plak ea..tlg cmne dye kembong2...klo goreng kopok lekor pasni jgn plak tkejut dye membesar bagai ok... =))

nice entry ... hve fun ok semasa memasak...

(^_^)v o'yaya

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

uduhnya hptdottttttttttt lu hahahah !!!


weh, jerawat tuh kena ngata depan2 la LOL.

Fontonk berkata...

gila cacat sosej. aku paling suka sosej ada cheese

Linglung berkata...

mcm sosej org tua je gua tgk ni derr...biar betol??

surihati_ku berkata...

hee..apa brand tu kawan..alah belasah jer le asal perut kenyang dah lee

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza berkata...

kenape sosej tu hodo..
mcm keropok lekor je..
hehe~
like blog nie !

Suey Al zahra berkata...

Pandai betul encik tikus masak.

[z@ck] berkata...

kecut semacam.apa kes bro? hahaha

darkbatman berkata...

bestnye..adoi.perut aku dh la lapa gile ne bro..

velasrizal berkata...

pseal sampai pecah2 ni en tikus

Zip Bed : Bagi Mereka Yang Malas Mengemas Katil

azzey berkata...

Encik Tikus; mmg kelakor bentuk sosej yg makin mengecut tu.....hu3....

p/s: slm ziarah ke blog ni & slm kenal

♡ Sutera Kasih ♡ berkata...

pewww...mmglah kalo goreng cocej time panas tu dia mengembang dgn baek punyaaaa..auchhh dh sejok mmg la mengecutttt..ayoooooo haha

einaz shah rizal thomas berkata...

yo !
eh haiy owner belog..
jalan-jalan lagi.. (:

love: einaz (:

syAzAnA berkata...

eei. awat jadi lagu tu wei. goli den nak tengokk. grr

Anna Boleyn berkata...

haha jangan risau kita 1 team. tak reti goreng sosoj. gua pon kadang2 tak paham jugak kenapa sosej tu jadi kembung..

fairuz berkata...

mmg mcm ni lah dot..kah3

Emilia Emira berkata...

lame giler xmkn..hishh buat terliur btul..agagaa

Frodo Baggins berkata...

entahlah tikosssss
amende wa pikir lain jer
kembang kecut
7 minit. haishhhhh
dah nak tidooo!

syafiqah ezam shah berkata...

haha..nmpk sgt jarang masak.haha