Khamis, 30 Disember 2010

BOLA SEPAK

Tempat : Depan t.v

Masa : 8.00 p.m


Gua dah tercongok depan tibi untuk menyaksikan perlawanan antara negaraku Malaysia menentang Indonesia. Sebelum match bermula gua dah stanbai telor masak 3/4 dengan air soya sekotak besar. Air kotak soya tue gua dah peram 2 hari bagi sejuk dan segar. Macam susu ibu kesegarannya.


Tepat 8.10 p.m match telah bermula, pasukan Malaysia melancarkan serangan bertubi tubi ke atas pasukan Indonesia. Memang mantop ! Then tengah tengah gua bersemangat melihat pasukan Malaysia melancarkan serangan tetibe ternampak nenek gua tengah duduk atas sofa sambil pegang tasbih. Melihatkan perlakuan nenek gua yang sedang bertasbih sambil menutup mata, gua baru teringat gua tak solat maghrib lagi.


Kata mama solat tue penting wooo. Tak kira ahh masa tue korang tengah buat ape kalau dah masuk waktu wajib solat okey. So dengan keberatan hati gua pun naik bilik atas tok solat. Berjaya gua atasi bisikan syaitan pada malam tue.


Selesai jea doa ape semua, gua tanggal kain pelikat gua, dengan modal seluar pendek sukan gua sambung tengok tibi. Sampai depan tibi jea gua nampak first-half dah berakhir. Dalam hati gua macam wadefakk ?! Tapi di sebabkan kesan baru solat sebentar tadi hati gua tak jadi nak mencarut. Alhamdulillah ...

************

Setelah 15 minit menunggu dengan penuh sabar, gua segera mengambil semula telor 3/4 suku dengan air soya dalam peti ais. Jangan tanya apesal gua letak telor 3/4 dalam peti ais. Walaupun telor 3/4 tue dah rasa lain tapi gua terpaksa telan. Babekkkkkkkkkk !!! -,-  *babek = babi dalam bahasa sopan sedikit





Then tak sampai 10 minit kot gua tercongok depan tibi tetiba papa gua tanya ...


"Esok xd kelas kea ?"


"Ade papa..."


"Dah tue tak reti reti nak balik kolej ?"


Lepas jea papa gua cakap, gua macam ahhh babekkkk ahh orang nak tengok bola nie !! Dem~


Disebabkan gua anak yang baik terpaksalah gua balik ke kolej yang mengambil masa hanya 30 minit. Tapi disebabkan papa gua yang bawak maka 30 minit tue akan menjadi 50 minit. Bahhhh ! -,-


Jadi sesampai jea gua di kolej masa tue dah pukul 9 lebih kot. Badan dah letih dan plus nak tido, so gua gerak ahh tido. Memandangkan rumah gua dekat tingkat 4 jadi keberangkalian untuk turun ke bawah melihat perlawanan final Suzuki AFF adalah 1% ! Okey gua admitlah yang gua nie pemalas~ Grrrrrrrrr~


Btw tahniah kepada pasukan Malaysia yang berjaya menjulang trofi Piala Suzuki AFF setelah kemarau selama 14 tahun.







Malaysia Boleh !



P/s : Suka dengan gaya permainan Norshahrul Idlan Talaha dan kecekapan Khairul Fahmi selaku penjaga gol Malaysia. Terbaik wooo

33 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

tahniah Malaysia!

ReEnApPLe berkata...

giler ah... 8.10 baru nak solat... hahaha
papeppom... malaysia memang hebat r semalam... huhu
tahniah malaysia.. hahaha

chocolatecips berkata...

terbek la malaysia!!!!!

adrinaqamarina berkata...

hahah. better kot dari tak tengok langsung.

kenapa tak minta excuse.

ala papa, kejap je papa, kejap je.

Miranisa =) berkata...

Wah hehehe :D
nampak sedap weh telo sparuh masak tuh. .
anyway,bola bola gak. balik kolej n solat jgn lupe :3
kui kui >.<

O'gosh berkata...

hoh..sebenarnya x tengok la ye..

Kazaztan Team berkata...

kesimpulannya..sampai ke sudah ko tak tgk bola kann

Frhana :) berkata...

Malaysia memang best! :D

p/s: Alhamdulillah tak jadi mencarut ahahahaha.

panggil je Ana. berkata...

Loser lah Encik Tikus terlepas match. Hahaha btw, sedap tak rasa telur tu kahkahkah.

Black_roses92 berkata...

haha..adoi! incik tikus, kantoi la solat lmbat..
anywy, bangga en msia dpt piala.. ;)

Nazim Nasri berkata...

haha. wadefakkk. smalam tk tgk bola doe, sms member je nk tau result :DD

little ain berkata...

adehhh.

pukol 8 belom semayang? grrrrrr

cuppylicious myra's berkata...

menu:telur 3/4 harimau malaya.air soya garuda.pfft

mimizuzuhaha berkata...

yang aku ni smlm siap boleh tak tahu, eh bola ke mlm ni eh yeke hahah biol tul

Askrie Hishamuddin berkata...

HAHAHAHA :)
kesian kau doe
btw, Congrats Malaysia
saya bangga jadik anak Malaysia

Syida Shukor berkata...

kenapa telur dengan air soya ? ahaha .

btw , tahniah malaysia ! :D

maCy berkata...

nape xde cakap sal ashari??? dia ok pe! grrrr

MTM berkata...

Tak suke soya...hehehe..bley x komen cmni?

syaftome berkata...

hahaha...
macam2 dugaan...

itu kira ok lg dapat tgk sikit...
aku nie xdpt tgk lgsung...
kena paksa pg dinner...

ciput berkata...

suke ah nenek kau.HAHAHA

NOOR FATIN berkata...

hahahahha khairul fahmi ensem

NAJ HEBAT berkata...

babek...

sungguh sopan ye..

lu memang menjaga suara dan muka.

telo. soya.

jom kawen?

opss. meracau.

hiro berkata...

bolaaaaaaaaaaaaaa..

intanurulfateha berkata...

papa u terbaik! kah kah kah :P

alexa yussida berkata...

besttt sgt kan dorg mng:D hehe...fahmi sgt2 cekap!

miss anum berkata...

selamat study semula dan malaysia boleh!! hahaha

HZQH berkata...

shahrul idlan dah kahwin,
khairul fahmi dah ade awek

=="" ahahhaa

Sesumpah berkata...

gahaha lu kena halau balik ke? :D

papepun happy new year (:

Cik Akma berkata...

mmg la terbaik sbb dpt cuti weh! haha :D

six.september =_= berkata...

selamat stadi..gua ada masa dua minggu lagi untuk berhibur..jeles lewtew

sab berkata...

i hate telur 3/4 :(

MR Bang Miji berkata...

mr tikus..teruskan bercerita yer..pak usin sngt suke jalan cerita mr tikus. like part nenek mr tikus pegang tasbih smbl tutup mate, pastu mr tikus pg solat.slmt taun baru gak mr tikus

cimut munniey malas nak on9 berkata...

nenek tkus comeellll HARHAR