Selasa, 7 Disember 2010

BUKIT MERAH LAKETOWN RESORT

Kelihatan burung burung berterbangan di awangan. Daun daun berguguran menandakan bermulanya musim luruh. Kelihatan anak anak muda ligat bermain polis entry di suatu sudut kecil dengan di kelilingi oleh pagar pagar besi yang berkarat. Sungguh bahagia saat itu ...



Entah ape tah gua merepek nie ...



Okey kita buat cerita baru ...


Actually minggu lepas gua dengan family gua telah pergi bercuti di Bukit Merah Laketown Resort iaitu sebuah tempat percutian terkemuka di Malaysia, pernah masuk paper lagi tue ... *Bangga sekejap -,-


So scene yang gua nak cerita nie berlaku malam ke-dua kami di Bukit Merah. Masa tue gua dengan family gua lepak makan kuaci dekat hotel. Yeah gua pun tak tahu macam mane family gua boleh addict dengan kuaci cap bunga matahari tue. Dem~








Bila dapat berkumpul macam nie mula lah bermacam macam cerita keluar. Dengan adik girl gua ligat bercerita pasal angan angan dia nak jadi penyanyi *hampeh dengan si abahnya bercerita pasal minyak naik laa, yang mama pulak sibuk cerita nak tambah rumah. Pehh memang kecoh, gua selaku anak sulung just mendengar dan mengangguk kepala sekali sekala tanda paham. LOL !


So nak di jadikan cerita sambil diorang bercerita satu meja tetibe gua tengok Si Emmir senyap semacam sambil jari sibuk mengupas kulit kuaci.


"Emmir kau buat ape tue ?" - gua menyapa


"Tengah kupas kulit kuaci nie dari tadi tak dapat" - balas Si Emmir


Time tue mama gua dah tergelak berdekah dekah ... Lu orang bayangkan lah satu biji kuaci tue 5 minit lebih dia kupas ? Dah tue teruk pulak gua tengok keadaan kuaci yang dia kupas tadi ...




Sadis kan ?



Gua tersenyum jea tengok keadaan adik gua. Memang gua paham kesengalan Si Emmir nie macam mane. Memang tahap gaban taik cicak dia punya sengal sampai kadang kadang rasa macam nak hempas jea kepala dia dekat bantal. Tengok rare tak rare gua punya menyampah dekat dia. HAHA




(1)



(2)



Adik gua memang sengal -,-



P/s : sory kalau gua macam tak active berblogging lately nie, banyak hal wooo actually. gua mintak ampun dekat lu orang ek =)



Salam Maal Hijrah kepada yang beragama Islam =)

46 ulasan:

Ery Farieha berkata...

muka macam ko la

hahahaha

Afiefah Safieni berkata...

adoih...
nasib adik comel,meh sini kak tolong kupaskan..
kejam punya abg,tolong gelak ja.ish3

yaya berkata...

adik lu pun sengal gak. Macam abang sulung dia. KAHKAH

Nur berkata...

pic adik lu yg no 2 tuh sgt xleh blah..ahaha..innocent giler

syamimi fatin berkata...

cis, xreti la nk buka kuaci ni...

Umie Nadhirah berkata...

kita sekeluarga boleh geng!!!

Kami mmg addicted ngan kuaci matahari tu XP

Yong Sofea berkata...

innocent nya adik kau. haha, best doh dpat pergi bukit merah.

milimilo berkata...

woot.bukit merah dkt dgn umah aku.aku pn nk gi becuti dkt bkt mrh ths week =)

Cheno berkata...

takpenah pegi bukit merah lagi T_T

dylli berkata...

takpa,
diampunkan.
heeee...

waaaaaaaaaaah!
encik tikus pegi holidayyy..

UnicBoyz berkata...

tiap2 tahun aku gi bukit merah...
haha...

HonEyBuNNy berkata...

comeiiinya adik..heheh

Kazaztan Team berkata...

salam maal hijrah...

ehhh buka kuaci kena ada skill mantop aaa..

adrinaqamarina berkata...

gambar last tu buat aku tergelak. adoi la.

sama macam adik aku, dodi. tapi kakak dye ag sengal

=.='

adik3 aku pon makan kuaci lambat, tapi aku selaku kakak, kena kopekkan kuaci tu untuk diorang.

eh ko 3 beradik je eh?

jambz- berkata...

kuaci .

Yui_Wani berkata...

kuaci!!!!! :o

Nia berkata...

Salam Maal Hijrah,..

uii,..mana dpt sarung singa tuu? cute laa! pegi bkt merah tu, pegi pulau org utan tak?

Entri Terkini Nia: Blog Badge Percuma!

cikCEPET berkata...

ihieee~
muke ta bsalah jep....

:))

hiro berkata...

best doe.

Miss ... berkata...

ko kena ajar cara kupas kuliy kuaci secara serius kt adik ko sungguh ni wakakaka

Fay berkata...

comel la adik! haha! dengan topi animal lagi. :D

melle. berkata...

fuiyoh tak sangka lelaki punya gaya penulisan macam ni

Sesumpah berkata...

comel gila topi tu. ada kepala sesumpah takk?

Nurulbadiah Lai berkata...

rindu kat adik la tikus tgok adik tikus tu..heheh
adik nurul pon suke gak wat aksi2 comel camtu..rinduuu

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

no diff between u and lil bro! haha, wahh, i love kuaci!!!

maCy berkata...

ET amat sibuk ye? xmo nakal2 nati macy suro adik pangg skali. keke

kuaci tu makanan org kurus2 ;p

Fakhrur Razi berkata berkata...

adik kau comel
hahaha

buDAK keCIK berkata...

adik lu sgt comeyl~!
bley x ak masuk minang adk ko tu??

buDAK keCIK berkata...

adik lu sgt comeyl~!
bley x ak masuk minang adk ko tu??

Fakhrur Razi berkata berkata...

eh btw kau pergi x mandi kt theme park Bukit Merah tuh?
hohoho

Amalina Jo berkata...

mula aku baca ni dengan muka serius je , scroll je gmbr adik ko , sengal! aku gelak guling3 kah kah XD

complicated berkata...

AHAHAHAAHAHHAA abg tolong gelakkan je bukan nak tolong adik,wheee.

newayy rendu anda encik tikus :D

Zulfahmi Abidin berkata...

lah.aku igt tadi kau nk buat novel.mukadimah tak leh blh.^_^. weh.kuaci tuh kalau beli 10 kilo pon tak cukup beb.^_^

Terkini: Selamat Tinggal Sayang | Sory! Bukan Salah Aku | Terlebeh 20 Minit Je

ENCIK TIKUS berkata...

AKU ADA 4 ADIK BERADIK

kim heeruul berkata...

mane chocolate yg aku order..:P

ZieSalikan berkata...

comel lah singa tue..mane dpt?

intanurulfateha berkata...

adik u tu pmpuan ke laki?
comel
mesti ikut mcm i *tibe3 :P

hamzah ian berkata...

muka nak blur je.. hahahaha..

touya berkata...

waaaa ruginya aku tak sempat gelak bersama

mie berkata...

blur je..
tapi comel singa tu..
hahaaaa

kata kila berkata...

sejibik muke ang +___+

Linglung berkata...

intro tu dah handal dah..tp lu potong dgn cerita kuaci!!

Cik Akma berkata...

bukit merah laketown resort *dlm iklan selalu ade kot heh~

Syida Shukor berkata...

gambar nombor dua tu tak bole belah aahaha

Cik Su berkata...

haha.. sah la nie.. memang encik tikus.. tak ragu2 lagi.. tengok kauci tu pun dah tau..

alexa yussida berkata...

haha..
sengal tapi comey