Sabtu, Februari 19

3 MINGGU MENUJU KEHANCURAN atau MENUJU KEJAYAAN ?

Hai kawan kawan ape khabar sehat ? Putihkan gigi saya ? Putihkan ? Itu antara bait bait ayat yang Ben Bradshaw akan cakap kepada peminatnya di Malaysia melalui rangkaian video Youtube-nya. Walaupun dia punya 'sleng' masih lagi tak dapat 100% pure 'sleng melayu' tapi dia berusaha jugak nak cakap melayu. Nampak macam senangkan ? Tapi masalahnya gua masih tak dapat nak speaking English lagi nie apedahal ? Takpe gua ambek semangat Ben sebagai panduan mission hidup gua.

********

Actually 3 minggu dari sekarang gua akan menghadapi final exam. Dan yang pasti debaran final exam nie bukan macam final Akademi Fantasia okey ? AF tue atleast kau terkeluar kau terus jadi artis waketerbaboom. Tapi kalau kau fail/terkeluar dari final exam nie kau kena repeat balek dan akan dikenakan sejumlah bayaran. Buat pengetahuan kawan kawan bayaran repeat sem untuk IPTS seriuosly tak sama langsung dengan bayaran untuk IPTA.

Gua bukan orang kaya. Fullstop.

Jadi mungkin atas sebab diatas blog nie mungkin akan bersawang selama beberapa minggu atau beberapa bulan atau beberapa tahun (aiceh bajet artis doe). So kepada semua peminat peminat gua (pergh bajet lagi) tolong doakan agar gua dapat menyusuri hari mendatang dengan jaya dan sempurna. Gua bukan manusia sempurna. Keputusan sem lepas pun gua tak top macam kawan kawan semua jadi please selitkan nama gua dalam doa korang nanti. Kalau gua dapat dekan list gua janji akan buat contest (jangan percaya sangat janji Melayu).

Dan dalam masa yang sama gua cuba habiskan bacaan buku Blog Priasetia yang gua beli sebulan lepas. Yea gua memang bukan pembaca tegar ataupun ulat buku. Kau boleh bayang dalam masa sebulan pun satu novel pun tak habes baca lagi ? Pebarang. Macam mane nak jadi penulis tersohor nie ?

Sekali lagi gua berangan angan tinggi.

********

Hurmmm, orang kata setiap perbuatan yang kita buat akan mendapat balasan yang setimpal, jadi dekat sini gua nak beritahu sekarang gua tengah menhidap sakit mata yang kronik. Mata payah nak bukak besar besar macam mane nak baca buku nie ? Maybe nie pembalasan atas semua aktiviti skodeng-menyekodeng gua terhadap para gadis di Unisel sebelum nie ?

Kebarangkalian betul maybe 99 peratus. Okey tobat gua taknak skodeng lagi. *sigh

42 ulasan:

farhana zainal berkata...

semoga berjaya :D

kata kila berkata...

sakit mata? aduh

alkisah69 berkata...

semoga bro cepat sembuh...akan aku doakan kawan...
Pertarungan anjing dan Landak"

Catherine- berkata...

3 minggu jgn skodeng gadis dan 3 minggu makan nasi dengan ikan aje.

IKAN SAHAJA.

paham!

;p~

i doakan u x fail exam. gud luck!

cik ciput berkata...

bak sini nama penuh, senang aku nak berdoa nanti..xkan aku nak doa, "Ya Allah, Engkau bantulah sahabat bloggerku ENCIK TIKUS untuk menghadapi peperiksaan akhirnya." haha

**btw, best of luck encik tikus! =)

Encik Tikus berkata...

korang semua doakan taw..

ohh kau amek nama dekat url aku tue sudah.. keh keh

ieka darlink berkata...

aku doakan.
gudluck abang tikus.
aumm aumm aumm~~

linalina berkata...

good luck dowh!

Askrie Hishamuddin berkata...

Good Luck Farith! ;)

.: lalala :. berkata...

good luck lah yee. ;D

LiTtle_siS berkata...

haha... gud luck bro

nur anis berkata...

~good luck~

dylli berkata...

lepaih ni sila gunakan mata untuk baca buku,
bukan skodeng naaaaa.. :D

mardhia yusof berkata...

akk da baca novel tuh!
novel blog priasetia memang best!
dah abes baca blum??

anyway.. good luck farith!

Encik Tikus berkata...

ieka : thanks ! aumm... grrr

linalina : yeah semoga baek baek semuanya =)

askie : ngeh3.. thanks bro

lalala & little sis & anis : thanks yea adek adek..

dylli : haha perli kea tue ?

mardhia : belum lagi kak.. baru tajuk yang ke - 52... thanks btw =)

DuniakuAbstrak berkata...

satu doa caj 20 hengget

amazingmyza berkata...

good luck! =)

asybedazzle berkata...

mcm mana pon, goodluck. berusaha berdoa bertawakal

Encik Tikus berkata...

Dunia : aiceh~ doa sekarang memang kena bayar ehh ?

amazingmyza & asybedazzle : yeah sayam korang =)

Anip berkata...

gud luck~ hahah

alexa yussida berkata...

hehe patutla lama tak on9..well,all the best dude!!hee tikus msti bole punye..buat elok2 nti kakak belnja tikus keju ye..(kunun mcm perangsang la nk bg rajen blaja:p) papepon,sila letak eyemo dekat mata kamu ye n jdn skodeng lagi..assalam..:D

Berto berkata...

alah, mesti lu updet punya blog ni, percaya la. gua dulu pon time exam bukan main lagi bersungguh tak nak bukak, alih2 hari2 juga bukaknye, keh2

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kajang Pak Malau kajang berlipat,
Kajang hamba mengkuang layu,
Dagang Pak Malau dagang bertempat,
Dagang hamba Tumpang lalu

moga ko dapaT jawab solan semuanyerrr betul2 belaka aminnnnn...

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

gud luck tikus....=)

maCy berkata...

ET. baek cakap rindu macy. keh2

skandaLdariLangit berkata...

jgn pandang kite. nanti berjangkit

amiramukri berkata...

okay , insyaAllah saya doakan dengan hati yg ikhlas . huaa ~ tapi encik tikus pun kena belajar rerajin jugakk :P

ARC™ berkata...

all the best bro 4 exam

ReEnApPLe berkata...

gud lark....

ReEnApPLe berkata...

gud lark....

Ain Zulaikha berkata...

tak pe... semoga berjaya dalam apa jua keadaan dan cepat sembuh...

Encik Psychopath berkata...

padan muka. eh.

yoro okino berkata...

good luck bro
study rajin2..=)

YusRa berkata...

good luck
follow me back
www.yusrasuperstar.blogspot.com

alexa yussida berkata...

tikus.pe cer persediaan nk exam?

Encik Tikus berkata...

yeah baru 30 peratus complete.. - -

Pendekar Berkuda berkata...

hahahaha... jangan pelik~!

guwa tikam kang~!

hahaha...

Syida Shukor berkata...

good luck ! :D

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

lu baru bjangkiot dgn gua. gua baru smbuh sakit mata.

Dgn ucapan gelak sama lu MAUHAHAHAHAAA

Gimi berkata...

MOral story..jgn cuci mata selalu

kechixx berkata...

sory lambat wish..dah berjaya blom?;p

Encik Tikus berkata...

gua tengah otw exam laa nie, keh keh