Jumaat, Februari 11

RETRO GADIS BERNAMA AYU

Pernah tak korang jemur kain lepas tue nampak langau dekat dawai besi ? Tadi masa gua tengah jemur kain, gua jemur baju gua atas langau. Gua syak jugak kalau dia bertelur dekat baju gua. Lepas tue nanti langau tue beranak dalam peha gua.

Pernah tak korang imagine macam tue ?

Okay abaikan.

Mula cerita baru.

Tahun 2000.

Masa tue gua umur 8 tahun. Gua masuk kelas 2 Tanjung. Buat pengetahuan korang kelas 2 Tanjung masa tue kelas pertama. Kalau nak masuk kelas tue average peratus exam korang kena 82% itu pun korang dapat nombor last 32/32. So boleh lah gua nak categories kan gua masa tue celik akal lagi. Budak pandai laaa katakan... Aiceh !

Pertengahan bulan 3 selalunya sekolah gua ada buat hari sukaneka. Yea sukaneka macam dekat Tabika Muhajirin dulu (dulu gua dididik di tabika Islamik) ada macam macam sukan. Lumba lari 100 meter, 200 meter, tiup belon sampai pecah, lari dalam guni, cari duit dalam tepung, isi air dalam botol pakai span dan macam macam game lagi. (game budak budak tue untuk darjah 3 dan kebawah sahaja)

Ada sorang girl dekat Tabika tue gua admire sangat dan kalau tak silap namanya Ayu. Kecik kecik putih putih orangnya... pandai pulak tue... kira dia perempuan yang perfect untuk di jadikan gf laa masa zaman dolu-dolu. Berbalik pada cerita entah macam mane guru kelas kitorang (berbangsa cina) nak buat persembahan bagi memeriahkan sukaneka berkenaan. Dan dalam persembahan tersebut kami perlu menyanyikan lagu inggeris (tak ingat lagu ape) sambil berpegangan tangan !

Ohh masa dengar jea idea cikgu cina tue gua mula berimaginasi berdiri sebelah Ayu The Rapunzel sambil berpegangan tangan. Di tambahnya dengan kulit halus mulus ada padanya gua kompem pasti gua tak dapat makan selama beberapa hari kalau impian wa tercapai. Sorry to say imaginasi gua masa tue memang hyperbeam punya. Tengok orang lah kencing pun berdiri kan. Perghh

Semenjak tue gua mula rajin follow bapak gua pergi solat dekat masjid. Gua doa banyak banyak mudahan gua dapat berdiri sebelah Ayu time persembahan nanti. Jadi bila mulanya waktu rehearsal gua cepat cepat berdiri sebelah Ayu, tapi malangnya sebab cikgu cina tue macam jeles tengok gua dapat pegang tangan Ayu. Maybe dalam palotak dia taknak bagi si comel berdiri sebelah si cantik jadi dia pun tukar kedudukan gua dengan budak lain. Yang malangnya budak sebelah gua nie (setelah ditukar tempat) hingus dia selalu meleleh. Lepas tue lap lap dekat kain lengan dia. Perghh pengotor gila babi. Hanis kot kalau tak silap nama dia. (bukan Hanis Zalikha)

Alhamdulillah akhirnya gua dapat jugak pegang tangan Ayu time persembahan. Cikgu cina tue tukar balek kedudukan gua sebelah Ayu. Sebab time persembahan tue si Hanis hingus meleleh tue tak dapat hadir sebab kena balek kampung follow mak bapak dia.

Dan 2 tahun selepas tue gua pindah rumah so gua pun lost contact lah dengan semua memember dekat Kota Damansara. Nak di jadikan cerita masa awal tahun 2010 gua cuba cari balek memember gua dekat facebook. Tapi itulah dengar dengar cerita Ayu yang gua kenal dulu dah tak sama macam dulu. Berbadan besar dan putihnya semakin kurang.

Tak tahulah kalau gua nie ada nafsu lagi nak pegang tangan Si Ayu tue.

Agak-agak korang kalau gua di beri peluang patut kea gua pegang tangan Ayu ?

Gua rasa baek korang jangan jawab.


I love Big Momma

47 ulasan:

gadis oren berkata...

huhu, boley tahan ko punyer imaginasi ekk .

cik 18 berkata...

lu jangan hampeh sgt...time cantik je lu suka...time gemok lu main2 tanye kitorg patut ke tak..

dush3x...jgn sampai rusuk lu pecah gua hentak..grrr!

miss no name berkata...

Hye Encik Tikus,
blog kamu sgt cool~~

amiramukri berkata...

yeah ! entri panjang lebar :) amboi , imaginasi masa kecikk betulbetul hyperbeam !

hiro berkata...

auwww.

MR Bang Miji berkata...

wooiiii..pak tikus..sengal lar ko nih....terbahak2x aku gelak bace entry ko nih..hinngus meleleh xleh blah..ending nye plak..pecah perut.

Tanpa Nama berkata...

senal. hahahaha

Encik Tikus berkata...

gadis oren,

well budak kelas 2 Tanjung kan ! LOL

cik 18,

jgn nak marah sangat lahh, kih kih kih

miss,

ini punya pujian macam nak kena belanja nie, keh keh keh

hiro,

itew rindu awak laaa hirooo

amira,

haha dah tak majuk so panjang lebbar lah menulis kan.. =)

bang miji,

keh keh keh Hanis tue sekarang dia dah 'vogue' tahu ? hehe

m!lo bsUk !! berkata...

bhahaha ~ hiperbola habes ..

Pyka Rahmat berkata...

uhuk uhuk

iza zaty berkata...

sbb tu ohh org slalu kata
' jgn hnya cri kecantikan semata-mata pada seseorang, sbb bnda tu xkan tahan lama derr ' . huhuu

sicomot-comel berkata...

hahahahhaha

giler mantapp imaginasi tikus neyh ! hahaha
mase kecik2 dlu, suci xde dosa..
sbb tu la doa dimakbulkan,ye dak??
hahaha

manusia berubah.Tak semestinya law dulu kurus,xkn gemuk.Boleh aje yg gemuk jadi kurus,yg kurus jadi gedempol..
haha

fariha berkata...

aku harap kau ade jodoh ngn ayu tu. HAHA

Encik Tikus berkata...

milo busuk,

anda tahu ape maksud hyperbola ?

pyka rahmat,

kenapa nie ? tahu lah banyak habuk dekat sini... grrr

iza zaty,

yea saya tahuuuu, =)

sicomot,

sampai sekarang aku masih suci doe, LOL

fariha,

AMENNN ~ =D

za petrelli berkata...

hahahhaha.. imiginasi nak tinggi kan?

Askrie Hishamuddin berkata...

cis, muda lagi kau rupanya
tertipu aku :P

lysa sofia berkata...

cun gilo ayu bila besaq tu. huhu

.: lalala :. berkata...

baik punye imiginasi. ha ha ha :)

kechixx berkata...

kelakar weh..

mardhia yusof berkata...

hahaha lawak la farisss
tapi kalau jodoh faris dgn ayu, camno?terima ke tolak?
soklan cepu tak cemas. ;p

ReEnApPLe berkata...

hahaha... aku tetap nak jawab jugak...
patot..patot sesangat ko pegng tangan dia... ngeh3..
cayalah punya imaginasi.. aku zamn bebudak tao imaginasi pasal power rangers.. duk imaginasi... alangkah bestnya dapat jadik power rangers... ngeh3...hahah

ReEnApPLe berkata...

hahaha... aku tetap nak jawab jugak...
patot..patot sesangat ko pegng tangan dia... ngeh3..
cayalah punya imaginasi.. aku zamn bebudak tao imaginasi pasal power rangers.. duk imaginasi... alangkah bestnya dapat jadik power rangers... ngeh3...hahah

ReEnApPLe berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Encik Tikus berkata...

mardhia,

kalau dah jodoh kawen jea laa kan... kih kih

reen,

okey aku rasa macam nak pegang tangan kau .. grr

dylli berkata...

ish ish ish.
nak yang puti gebu ja.
tak putih tak mau.
tak kurus tak mau. :P

search for ADILA KAMAN. :)

Catherine- berkata...

encik tikus lagu itu bernama memories nyanyian within temptation.salam sayang dari kejauhan.muah!~ sekian

;p~

fairuz berkata...

hahaaha. suke time cantik je kan! tak jujur!! tak sukeeee. wekkk :P

six.september berkata...

kau nak beranak??

JIJI YU berkata...

muehehe..layan je si ayu tu dulu..

hackshitam berkata...

hitam, gemuk..
scaary gak lar...haha

Encik Tikus berkata...

dylli,

kenapa search dari tadi tak jumpa huh ?

catherine,

okay thanks ! i lap you ..

fairuz,

bhahaha, aiceh~ mendalam nie..

six.september,

kea kau yang nak beranak derr ?

jiji yu,

aku cubaa dulu okey ? LOL

hacks,

bhaha itulaa tapi try positifkan minda nie

Amira Naddia berkata...

kecik2 lg da macho..sian kak hanis. aku terimagine die yg berhingus! tp version seksi laa..

ayu skrg da temok ke weh? xpe..ayu xde amira kn ade! hehe

Nadhirah-chan berkata...

hahaha , big momma 18sx . terharu si ayu baca entry ni . ade org admire kat dia upenye ngehngeh :)

tykaa berkata...

haha klaka laa cite ni :P

Fariduddin El-Islam berkata...

err cntik kwn kamu hehe

Encik Tikus berkata...

amira,

haha kau dah berpunya kan.. tak boleh usik wooo..

nadhirah,

hehe, lama dah tak jumpa ayuu :(

tykaa,

yeah ? thanks a lot =)

farid,

aaa itu bukan kawan, namanya Big Momma ! LOL

alexa yussida berkata...

hamboiiii...kecik ati si ayu tuu kang..hoo

cik ciput berkata...

cinta sejati x mengenal rupa la encik tus..hak3x..nmpk sgtcinta monet..hihik..

**big momma mmg best! =)

Syaqira K berkata...

This time kalau pegang tgn Ayu version 2010 tu mesti Ayu tu yg teruja. Bukan mcm dolu dolu, you yg teruja HARHAR :P

alexa yussida berkata...

en tikus:nk keju ye?tp xthn lama la..aritu mmber wat balik,smpai msia dh berkulat..wuwuwu keju xnk naik flght kut

Encik Tikus berkata...

alexa,

hehe, takpee dia pahammm kott..

cik ciput,

ada jugak cinta monyet menjadi cinta sejati.. ada sorang member tuee.. fuhhhhh..

Syaqira,

haha sekarang 2011 punya mesti dua dua pulak teruja kan ?! LOL

alexa lagi,

yeke ? alaaaa beli lah keropok perisa keju ? amacam ? kih kih..

emiko sachiko berkata...

hahaha..lawak laaaa...

DuniakuAbstrak berkata...

bukan setakat pegang tangan kau patut minta dia hempap kau barulah cinta lama kembaLi berputik dengan pantas

sui nawi berkata...

Ceh...best punya cerita..

ada part 2 tak???
cepat2

Jue berkata...

time bdk2 kan
imaginasi yg superb
pegang je la tangan
kalau fall in love
ayok
mn tau jodoh hehehe

TSYA'Z (~_^) berkata...

hahaha...x baek sguh ko ni....kalo dh bulat, ko xnk la eyh???hahha

Nazreena Zukernain berkata...

woaaaaaaaaaaaaaaaa farith glehh laa ! HAHAHHA