Selasa, Februari 1

SESI TEMU RAMAH BERSAMA ENCIK TIKUS



Belum pernah dalam sejarah negara Ghana seorang blogger akan di temu ramah pada hari ini. Beliau merupakan pelajar sepenuh masa di Universiti Industri Selangor dan juga penulis blog separuh masa. Dan beliau di kenali sebagai Encik Tikus.Gambar di atas membuktikan lagi bahawa beliau adalah seorang penulis sejati. Yaa beliau nampak macam tak mandi kan ? Pehh kantoi~


S. Assalamualaikum WBT. Saya dari akhbar SURAT KHABAR sungguh rasa bertuah sekali sebab dapat menemu ramah anda pada hari ini.

ET. Waalaikumsalam WBT. Ehh lu tak payah nak bertuah sangat lah. Gua blogger biasa jea pun. Grrrrrr.

S. Okey maafkan saya, so macam mane perkembangan anda setakat nie ?

ET. Actually gua geli ahh main 'saya-awak' nie. Setakat 'gua-lu' cukup, ohh gua setakat nie okey badan pun makin taff tapi itulah awek jea yang gua belum grab setakat nie. Lu macam mane ?

S. Ohh gua pun okey takde masalah, so mengenai blog lu iaitu Life Is Simple. Boleh tak lu huraikan sedikit sejarah pembinaan blog tue ?

ET. Ohhh pasal blog gua tue actually gua pun tak berapa ingat lah macam mane boleh ter'born'nya blog tue. Tapi adalah sorang minah nie yang banyak approach gua untuk join arena blogging. Buat pengetahuan lu, gua nie suka merepek. Kalau tak caya tanya ahh semua kaum kerabat yang pernah chat dengan gua. Tak pernah lah diorang tak tergelak sampai tercirit. Gua berani sumpah beb ! Kalau salah boleh potong laaa tote gua nie.

S. Dengar khabar lu nie minat Hanis Zalikha ? 

ET. Babi. Nie dah masuk soalan peribadi ! Lain - lain. No komen.

S. Mengenai blog lagi, ape sebenarnya tujuan blog lu ditubuhkan ?

ET. Gua rasa macam dah jawab tadi tapi takpe laa. Actually gua menulis suka suka jea pun. Takde lah nak terkejarkan sangat benda benda lagha nie kalau tak tetiap hari gua update tapi itulah macam nenek gua cakap kalau takde berus gigi janganlah nak rembat berus gigi orang lain kan. Kalau gigi rosak sape mahu tanggung ? Senang cerita blog gua tue untuk bagi orang happy. Bagi yang sedih jadi gumbira. Bagi yang murung boleh ketawa. Hidup mesti kena ceria bhai !

S. Kini blogger dikatakan boleh dianggap setaraf dengan populariti artis. Jadi ape pendapat lu ?

ET. Lu nie selalu bagi soalan pendek tapi gua kena jawab panjang. Babi betol. Soalan lain.

S. Dikatakan ramai blogger blogger sekarang terikut-ikut dengan konsep blog lu. So boleh lu komen ?

ET. Lu menganjing kea ape nie ?! Gua tak dengar ape cerita pun. Gua blogger biasa jea laa ! Celakeee... 

S. Suatu ketika dulu ada satu fenomena dahsyat telah muncul iaitu mengenai isu plagiat. Jadi bagi lu manusia jenis ape macam nie ?

ET. Hmmm agak serius jugak soalan nie. Bagi gua isu plagiat nie memang tak patut sebab ia seperti korang mencuri kuih pau milik orang yang sudah membeli kuih pau terbabit. Apa lu rasa kalau kuih pau tue lu beli penat penat kumpul duit 10 sen tiap tiap hari semata mata nak beli kuih pau ? Macam tue jugak dengan isu plagiat nie, kau ingat setiap entri yang kau plagiat tue tak memerlukan keringat idea ke ? Okey tak jawapan gua nie ? Matang dan padat tak ? Hehehe...

S. Masuk tahun 2011 sudah berapa lama lu berblogging dan apa yang lu dapat selama tue ?

ET. Masuk bulan nie sudah 10 bulan lebih gua berblogging kalau gua tak silap. Daripada kosong ilmu di dada gua belajar macam mana nak ushar dada dada wanita dengan lebih effisien tanpa di sedari. Tapi kadang kala tue ada jugak kena pelempang sebab kantoi. Tapi itu lumrahlah kalau nak belajar sesuatu benda. Dan setakat nie ramai kawan gua jumpa dalam alam siber tapi timing untuk bersemuka face-to-face masih tak dapat lagi ditunaikan. Maklumlah nenek gua tak kasi lagi permission untuk berseronok luar sana. Berak pun suruh nenek basuh. Apedahal ?

S. Ada tak awek blogger yang sangkut dengan lu ?

ET. Pehh soalan macam sial. Hmmm setakat nie takde lagi kot. Lagipun muka gua nie mane hensem, hidung tak mancung, bibir tak mogel, badan tak gebu, kulit pun tak berapa putih. Yang gua ada pun bakat menulis dan merepek. Sape lah nak kan.... Lain lah macam muka lu nak jambu jea. Pehh....

S. Dengar cerita follower blog lu dah 1000 ? Agak agak bangga tak ?

ET. Lu kalau tak menganjing gua memang tak boleh kan ? So far nak kata bangga adalah jugak sebab tak sampai setahun kan follower blog gua dah beriban. Tapi gua masih seperti dulu still merendah diri, tak bongkak, takde nak buat dek bila orang kata 'hey boleh berkenalan ?' Takde takde gua masih macam dulu tapi yang gua tak puas hati follower yang hantu nie yang ramai dari follower yang hidup ! Grrrrr...

S. Agak agak bila lu nak kahwen ek ?

ET. Malas lah gua nak layan lu. Gua nak belah nie, nak tengok cerita Kau Dan Aku. Bukan selalu gua dapat tatap tibi nie. Okey bhai . Salam...


Website : http://muhdfarith.blogspot.com


P/s : thanks kepada semua yang masih menyokong hasil pembangunan blog nie. Keh keh keh

57 ulasan:

kechixx berkata...

pemberita mana sebenarnya tanya lu ni?;)

kelakor!;)

anis madu berkata...

wahhhhh, ade lagi tu interview..
tahniah encik tikus, followers da 1002. hehe :)

Atqhsykla berkata...

Woaa dah seribu. :D Congrats! Err sempat je tengok Kau dan Aku? Hahahah :P

Akmal Khalidah berkata...

aduuuuuuhhhh....x leh tahan!!hahahahahaha.... :D

amira's berkata...

HAHA . tajukk tak boleh blahh betul la . adoii , jawapan semua memang macam hape je kann . haha :P

Amira Naddia berkata...

dgr cite anis zulaika yg minat lu..xtaw la btul ke x..

hamzah ian berkata...

lu gila dah? hoho

WZulhilmi berkata...

mula2 ak tgk.. ET tu apa kebenda lah.. Extra Terrestrial ke? rupa2nya Encik Tikus.. LOL!

Btw congrats for 1000 followers. gila ramai!

ainakhani berkata...

kalau cani cara jawab soklan dari wartawan mau kene laser dr pminat.. ayat kau tak tapis ye.. hahahaa xD

siti fatimah berkata...

haha tahniah encik tikus , lepas ni 2k temubual kat TV plak ye :DD

syAzAnA berkata...

fuyoo. dah seribu bhai!

pemess wooo! haha

Encik Tikus berkata...

kechix,

pemberita dari akhbar SURAT KHABAR lah, kahkah


hamjah,

gilakan kau ahh bro.. grrr

iza zaty berkata...

haha. lawak btul. sempoi lah !

...:i'm exxa haniza:.... berkata...

kelakar tahap babun..

Askrie Hishamuddin berkata...

HAHAHHAHAHAHAHA. LOL

nak tergelak baca especially part alau salah boleh potong laaa tote gua nie.

wakakakkaa.. kelaka kelaka!!

suka suka suka!! (gaya menggoda)

tomatokering :) berkata...

hahaha ! sumpah lawak ! gua blogger hidup ! kekek :P

Puteri Iqa Izyan berkata...

keh keh. lu intebiu diri sendiri. kan? kan? kan? :D


jum baca : ;))
Hans Si Tukang Tilik | Anonymous Yang Baik Hati

cik ciput berkata...

HAHAHAHA..Hoi2 encik tikus..sape nak basuh cirit aku ni ha?memang best ah! so far, this is the best entry ever! =)

Mimi Saidi berkata...

tggu ms ak p interview ang plak noo

jaja berkata...

hahaha
interview yg xleh blah :)

Uchi kay-f @hmad berkata...

pergh pasni hanis zulaikha amesti jeles wey !

Encik Tikus berkata...

Iqa Izyan,

orang interbieu kan laaaa, grrr


cik ciput,

best ever ? haha thanks ! =)

Anip™ berkata...

perghh, kelakar beb. ko ni memang layak, aku suke baca penulisan ko , bwahhahaha

puteri biasa berkata...

tahniah3.. :) da ramai orang follow blog die..lame tak wat cite psal adik kembar kan? comel aku tgk diorang tu..
btw,follow blog baru ni plak ye..

http://ceritaselalu.blogspot.com/

mira madihah berkata...

cool gila seyhh :) terbaik ah.

maCy berkata...

kes hanis zalika bls tweet. keh2

part mula gua-lu wt macy thn perut rasa nak cirit je. keke

nway, ET, ur entry mkn ari mkn pnjg la bhai~

Syida Zainordin berkata...

sepandai-pandai tupai melompat, pandai lagi tikus berlari.
dari saya, karang singh syida, melaporkan utk tibi 3

..hizamirahim.. berkata...

haha.
dasat betol ah.
XB
macam mana wartawan tu boleh nak jumpe hang?

Adam Haiqal berkata...

sorry lama x BW...busy dgn life sosial adam..heheh

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

haha..blog nie mang wat owg ceria,tergelak bila bace....=)

congrats r da 1000 lebey followers...

May Maisarah berkata...

sempoi abes laaa...

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

wartawan mangga eh ?

ade posing2 tepi kolam tak ?




*berenang tuk kesihatan*

kAziShA berkata...

ahaha sempoi bro =P

Berto berkata...

nak sain abam tikus, moleh?? keh2

yott berkata...

haha...1 sesi interview terbaek dlm sejarah..

p/s : nnt krim slm kat cik HZ..;)

Pendekar Berkuda berkata...

okay3...

pergi repair balik link kat ShoutBox tu...

Encik Tikus berkata...

puteri biasa,

haha okey next time gua cuba cerita pasal kembar tue.

macy,

okey lain kali pendek laa.. grrr

hizamirahim,

jgn percaya sgt entri entri dalam blog nie.. kahkah

lolly,

badan tak cantik ahh... *sigh

berto,

alaaa aii bukan popular nyah...

Pendekar berkuda,

repair ? maksudd kau ? aku tak paham doe, LOL

tia berkata...

hoi! kasar betul bahase lu neh! haha!

DeaN_DiaN berkata...

wah wah..
tebaek punye temuramah... haha

fairuzhani berkata...

hahahaha. oii. link kau kat shoutbox aku slh. sia2 je ko bw. blog aku takpe.sbb aku ade link kau. blog org lain la kann.

Encik Tikus berkata...

tia,

nie paling lembut lah nie, aiceh !

Dean,

haha wel welcome =)

fairuzhani,

o yeke ? tak perasan pulak, LOL

tikuzza berkata...

best en3...wah kreatip..da polo da nti polo balik ehh (^^,)

lassiegewdix berkata...

ngek tol !
kantoi lahh der .
lu suke hanis zalika ! :P

naj hebat berkata...

gua sokong lu.

Awek takde?

Gua pon mcm hanis zalikha juga.

kah kah.

agak2 bila nak kawen?

Eazy Izzuddin berkata...

fuh!
hehe
xD

.amy. berkata...

kelakar ! :)

Encik Tikus berkata...

ohhh thanx you'll.. i lap you

Encik Tikus berkata...

naj nanti lu hantar gambar andd no phone okey ?

alexa yussida berkata...

rajennnyeeeeee mnjawab:p

NurLailatul berkata...

giler popular ko cik tikus..
sampai kene temu ramah...

NurLailatul berkata...

giler popular ko cik tikus..
sampai kene temu ramah...

rizal jabai berkata...

aku kagum giler bace cite nih....best best best..terbaikk..sempoi bro!

Nazreena Zukernain berkata...

klaka XD HAHA

Nazreena Zukernain berkata...

klaka XD HAHA

Hayati Hamzah berkata...

encik tikus nih nampak mcm tikus lah.

eh bukan bukan, nampak kacak jeh wlupun tak mandi :))

Faridzuan berkata...

huhu memang entri u semua awesome, aku baca pun boleh hilang tension :) u harus bersyukur sebab ada bakat jadi penulis lawak:)

lavender harum wangi berkata...

untunglaaa~