Selasa, 29 Mac 2011

ABAH OH ABAH #2

Episode satu (link)

Dengan sedikit rasa curiga gua segera turun ke bawah. Hanya satu sahaja benda yang bermain di palotak waktu tue. Sesampai dibawah ternyata modem milik rumah nie telah gone. Dan tanggapan gua tak lain tak bukan kompem hastalabista bebeh abah gua yang pergi angkut modem tersebut. Tapi tertanya-tanya jugak sebab apa ? Sebab tak bayar bil kah ? Atau sebab...




Berbicara tentang abah gua, teringat dolu dolu dia pernah tarik telinga gua sampai terangkat. Masa tue kalau tak silap, gua nanges nanges dekat bus stop sebab nak beli mainan tapi tak dapat. Lepas tue maybe sebab abah gua bengang sangat nanges tak henti henti tambah dengan memekaknya dia pergi tarik telinga gua daripada bus stop sampai habis seberang jalan. Sakitnya tak payah nak ceritalah. Tapi itulah last gua kena ragging dengan abah gua. Masa tue gua baru umur 4 tahun kot.

Abah gua nie tegas orangnya tapi kuat bersabar, macam Haji Sidek. Mungkin dia ada darah orang jawa so dia nie jenis suka memerhati dan sekali dia naik angin effectnya sampai mama gua pun tak boleh nak buat apa apa. Memang garang gua cakap sama korang...

Sebagai manusia yang obses dengan internet, kehilangan modem di rumah membuatkan gua persis seperti orang yang hilang arah tuju. Mulai 12 tengahari sampai pukul 3 petang, semua bahagian rumah gua geledah semata mata mencari modem kesayangan. Tapi ternyata macam shit bila hasilnya seperti tikus membaiki labu...

Tepat pukul 7 petang abah gua pulang.

"Lain kali sebelum tidur cubalah tutup ape ape yang patut. Ini tak lampu dapur terbukak, t.v tak tutup, makan pun tak basuh. Apa nak jadilah dengan kau nie pariss..", marah abah gua setibanya dia di muka pintu.

Gua cuba menahan rasa sifat memberontak anak muda yang sedang bergelora. Gua keluar dan cuba mengambil angin penenang diri.

Bersambung...


********




Credit Picture : Eazy Izzuddin

Ini Earth Hour yang gua pergi tempoh hari. Antara blogger yang gua terserempak, Eazy, Eykameow, Shara Bunga, Intan, Ernie, Aiman, Aim dan beberapa blogger lain yang tak berapa nak kenai. Abaikan muka gua yang macam ada iras iras tikus tue. Heh.

19 ulasan:

nur anis berkata...

haha..dah nama pun encik tikus..

zarifahmr berkata...

wohh tak ajakk !!

Biela Sapine berkata...

Besh nya. Kat Sunway eh ?

cintahati berkata...

'suka' betul aku cite yg ada episod2 bersambung ni..

nsib baik lah cerita nya bukanlah seminggu sekali..
klu tak..*kita bako je..haizz =.=

tia berkata...

lu xpenah lg nk jmpe gua kannn!

Bella Ayub berkata...

sambung la copatt.. tak sabar nak baca..

ReeNAppLe berkata...

lorh...bersambung lagi...nie pehal main bersambong3 nih...haish.. x larat ku tuggu..haha

ReeNAppLe berkata...

lorh...bersambung lagi...nie pehal main bersambong3 nih...haish.. x larat ku tuggu..haha

catherine- berkata...

kamu ada iras tikus??

x pun..

tikus lagi kacak kot.. ;p~

ENCIK TIKUS berkata...

nur anis : hahahah...

zarifahmr : kau kan dekat jb deyh..

Biela Sapine : aaa... bukanlah...

cintahati : hahaha...

tia : nanti ada masa kiteww jumpew leww.. grr

bella ayub : sabar.. sabar..

ReeNAppLe : bestkan ? takpee tunggu lagi okey..

catherine : yea laa dia hensem.. aku comel.. kah kah

eykameow berkata...

terkejut giila masa ko call aku tu. ush. suspen je...ckp la encik tikus. aku kenal la... ni nama sebenar. HAHA buat org kompiushhh je.. heee. btw nice to meet u :P

Pyka Rahmat berkata...

asyik sambung je

ENCIK TIKUS berkata...

eykameow : aku mane pemess.. takut cakap en.tikus nanti kau tak kenal pulak kan..

Pyka rahmat : tak suka kea ? campai atieww :(

ghost writer berkata...

nampaknya aku kena baca episod pertama...macam siri tv gak,takkan nak redah terus pertengahan episod kalau episod pertama lum tengok..huh


*gua suka lu punya picca camera kat header tuh..

A'IM berkata...

kalau aku..aku tarik jer telingga hang..haha

ENCIK TIKUS berkata...

ghost writer : yeap, tahu tapee..

A'IM : amboii kemaiin hangg..

O'gosh berkata...

adeh...dah2 la sambung tu....cepat abeskan cite ni...

Encik Psychopath berkata...

mana gambar gua ?

akim berkata...

''Abaikan muka gua yang macam ada iras iras tikus tue''

tikus tua ke tikus tu ??

haha..hlg stress skjp baca belog encik tikus ni..