Rabu, 16 Mac 2011

GUA IKHLAS NIE

Adik gua nie hobi dia memang suka main bola. Lagi lagi dalam rumah. Kalau boleh semua permainan dia nak main dalam rumah. Tapi nasib baek abah gua belikan bola plastik yang boleh lantun lantun tue. Takdelah pecah sana sini nanti. Memahami jugak abah gua nie kadang kadang.



Lebih kurang cengginilah ghupenya. (macam cilake susah gila nak google)


Umur dia tahun nie pun baru masuk 10 tahun. Memang umur yang sesuai untuk melatih dari akar umbi bagi membentuk Si Emmir nie menjadi seorang pemain bola sepak yang handal. Oh yea gua tulis nie pun takde sesapa upah tau. Seriously gua cakap dia sekarang dalam pembikinan untuk menjadi The Next Ronaldinhong.

Tetiap malam dia dengan abang dia yang lagi sorang akan main bola dekat ruang tamu. Walaupun takdelah besar mana ruang tamu tue tapi cukuplah untuk membentuk Si Emmir nie menjadi pemain bola sepak yang handal. Ehh berapa kali dah gua cakap 'untuk menjadi pemain bola sepak yang handal' ?

Cilake gua tulis memuji muji adik gua nie ikhlas lah woi. 

Dan bagi family gua waktu malam lah untuk kami semua berkumpul dekat ruang tamu untuk bersantai. Mak bapak gua ofcoz lah baca surat khabar. Yang adik girl gua akan berlatih menari dan mengacara di satu sudut. Oh buat pengetahuan kawan kawan adik girl gua nie pun ada potensi untuk menjadi The Next Marion Counter.

Sekali lagi gua mention, gua memang ikhlas puji adik gua yang sorang nie.

Si Emmir dan abang ngah dia pulak akan main bola dekat tengah tengah ruang tamu sementara gua pulak sibuk dengan study dan assigmentnya (konon). Hurm dan kawan kawan tahu lah kan bila main bola tak sah kalau bola tue tak melayang bertaburan. Entah macam mana malam tue disebabkan terlampau excited sangat main bola, Si Emmir nie pergi tendang bola tue tepat dekat kepala bapak gua yang masa tue tengah khusyuk baca paper.

Masa tue gua satu family semua dah pandang bapak gua dan menunggu apa reaksi Si Emmir untuk meminta maaf. Perlahan lahan Emmir pergi dekat bapak gua...

"Yeay ! Gol ! Emmir menang 2-0 dengan abang ngah... hahahaha..."

Emmirlah emmir.... adoyai....


P/s : semenjak bercuti panjang nie makin kencang gua update blog kan ?

39 ulasan:

zarifahmr berkata...

sabor aje lah adik ekau

amiramukri berkata...

gila ah . boleh pulak si Emmir tu cakap gol . kalau aku tu dah lama lari ...

platipus berkata...

emmir ni mmg wajar kene sedas dua dr bapak kau!

anakmajed berkata...

pasneh dea tendang kene kpale kaw amacam?? reaksi?

miss ladies berkata...

ehehehe.. si Emmir tuh sama laa dengan anak buah mien. gyle bola! nantikan mien update pasal bola & Asyrull Syah.. ehehehe

Askrie Hishamuddin berkata...

haha. kelakor kelakor!

waktu ko kecik mesti lagi nakal kan?

hahaha

syAzAnA berkata...

haha. saket perut gua gelak. kem salam kat emmir yer tikus. hehe

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

same-same awak..haha..

gua tgh tade mood nk stdy..so,rjin2 la hang update blog...boley menaikkan semangat stdy...

ad kaitan tak?? ;)

miss cendawan berkata...

terbaekk lah adek kau nyy !
haha

miss cendawan berkata...

terbaekk lah adek kau nyy !
haha

cik ciput berkata...

Hahaha..cait!sungguh comel budak Emmir ni..sila sampaikan salam peluk cium muah muah kat dak Emmir nih okek!yaww gediknyeww ciput oi..

six.september berkata...

aku yakin bapak hang sporting. yakin.

jea nanie :) berkata...

haha. puji memuji pulak dh

izzad b* berkata...

nasib baik x dherdik :)

supergirl berkata...

haha..lepastuu..dia kena marah ke kena puji??

cintahati berkata...

uiiih....
kalau adik aku tu...
aku ikat dia kat kerusi wat sementara waktu...haha

DuniakuAbstrak berkata...

kaLau bapak aku berbirat dah punggung

Hanieqha berkata...

singgah baca..
:)

Encik Psychopath berkata...

patot red card =.="

Encik Tikus berkata...

bapak aku baik hati. naseb baik lah emmir tue kecik lagi kalau takk. haih

Catherine- berkata...

ramai adik ko ye...

;P

dylli berkata...

awak?
who? :P

Nurfarihanim berkata...

didiklah emmir tuuu

zuliani lahh :) berkata...

emmir emmir. alahai anak omak. haha. :D

d_LA berkata...

referee tgh mood baik tu..kalo x sah2 kene kad merah..hehe

Ungu berkata...

aku nak ikat emmir di batang pokok yang ada kerengga.

Nesa Wazir berkata...

hahaha.klakar ni :D

adik nesa pon ade bola mcm ni..tp da warning awal2 suh men kat luar umah je :P

mar yanie berkata...

hua3..gelak guling2..

Pyka Rahmat berkata...

sebagai bapa, layan je zasss

Finaz Jaafar berkata...

huhuhu..kang tbe2 kne pelangkung free

cimut munniey :) berkata...

alah bola tue bukan skit pom haha

tia berkata...

derhaka betei!

Naddia berkata...

dapat aku bygkn kepayahn nk gugel bola tuh

ENCIK TIKUS berkata...

catherine : takdelah banyak mana.. tapi lebih dari 2 lah..

dylli : huh ? tak paham soalan laa..

farihanim : kesalahan dia kecik jea tuew.. no hal laa..

zuliani : ceh~ mane kau menghilang ? rindu kau laaa..

d_La : itulah naseb baik bapak aku baik..

Ungu : ish janganlah jahat sangat.. adik aku tueww..

Nesa Wazir : oo yekea ? tapi kalau bola lembik camtue janganlah bawak main padang.. malu woi..

mar yanie : hua hua hua.. gelak guling guling jugak..

Pyka Rahmat : yeah layankan ajee.. budak kecik lagieww..

Finaz Jaafar : aku yang bagi dia pelangkung ada laa..

cimut munniey : pernah kena kea ?

tia : aish.. budak hot datang komen entri aku leww !

Naddia : kan ? nampak sangat kau pergi google gambar tue.. LOL

AisyahKay berkata...

adek lu comel laa weyyy. hahahahah

ENCIK TIKUS berkata...

AisyahKay : kan ? comel gilewwwww...

alexa yussida berkata...

hehehe..mesti si emmir sgt comel kan...kehkeh..kalo bapa saya,awal2 dah kena sound tuh..huuu

Cik Akma berkata...

kenape mesti ada 'terima kasih awak' each entry? #justasking

ENCIK TIKUS berkata...

Alexa : haha dia memang comel gileww..

Cik Akma : terima kasih sebab like saya punya entri..