Jumaat, 18 Mac 2011

MEMBER GUA ARTIS

Selalunya gua bila dah habis kelas, gua selalu duduk bilik jea. Sesambil baring baring gua layan novel. Mama gua pun pernah cakap lelaki yang layan novel nie romantik. Zaman sekarang bukan senang nak cari lelaki romantik macam gua. Yea dak ?

Buat pengetahuan semua, memember gua semua perangai cam cilake. Kalau sesiapa yang baru masuk team kitorang kompem akan nanges balek kampung report dekat mak bapak pasal asyik kena bahan. Heh. Yang sorang gelak macam setan, sorang lagi bahan tak ingat dunia yang lagi sorang pulak jenis neutral. Jenis takut kena bahan tapi bila dah start membahan dia lah paling setan.

Gua pun kekadang ada kena bahan jugak. Jadi bagi taknak kena bahan secara berterusan selalunya gua bahan balek tapi benda yang kau nak bahan tue kenalah bermutu tinggi sampai buat dia terdiam. Sebab memember bilik gua nie semua memang expert bila masuk jea bidang membahan orang nie.

Memasing dah ada nama gelaran.. yang gua dicop 'Top', yang lagi sorang dicop 'Market', yang lagi sorang dicop 'Model', yang lagi sorang pulak dicop 'Garing'. Dan selalunya skop gua dengan memember gua membahan bukan jea membabitkan orang yang kami kenal, orang yang tak kenal pun selalu jugak kena bahan even pakcik tua yang lalu seketika depan kitorang pun. Kan gua dah cakap perangai cam cilake ? Kalah setan...

Tapi antara member member gua nie, yang dicop 'Model' tue beruntung.. sebab dia dapat awek kaya. Sampai satu hari tue entah macam mane dia pujuk gf dia..balik jea dari berdating, dia bawak kasut Supra balek rumah. Maka si 'Market' nie pun bertanyalah...

"Fuyoo kasut Supra bhai.. mane dapat ?"

"Makwe aku belikan untuk aku doe.. hehehehe"

Gua nampak member gua si 'Model' nie tersenyum kambing dekat gua. Dari situ gua syak ini mesti kes mulut manis mengayat awek nie. Cam gampang.

Walaupun dia nie bermulut manis tapi ada satu sifat yang gua kagum dengan dia. Dia nie pandai jaga barang barang dia. Nak kata tahap dia pandai jaga barang tue.. Lusanya bila dia pakai kasut Supra, dia 'ter'jalan dekat tempat berlecak. Ape lagi membebellah dia.. then sampai jea dekat kolej cepat cepat dia bawak kasut Supra dia dekat tandas semata mata nak bersihkan kesan lecak yang melekat dekat kasut baru dia tue. Perghhh . Bangga jugak ada member macam nie kekadang.

**********

Bila petang petang camnie gua selalu lepak dekat bilik member gua si 'Garing' nie sebab dekat bilik dia ada speaker besar baik punya. Memandangkan gua nie suka dengar lagu, maka acap kalilah bilik dia jadi mangsa untuk gua melepak..

Buat pengetahuan korang lagi si 'Garing' nie satu bilik dengan si 'Model'. Dia nie (model) kuat tido jugak orangnya. Tiap tiap petang mesti nampak dah dia syahid atas katil. Memang jenis pemalas nak mampus katakan. Tapi itulah mungkin tido tak baca bismillah punya pasal ada satu petang tue dia ngigau. Ngigau dia lain macam sebab nampak macam tengah menyanyi. Ingat bilik nie studio kea woi ? Then si 'Market' bisik dekat telinga gua..

"Kau tengok tue.. dia tengah syok buat konsertlah tuee kononnya.. eksen ada kasut barulah katakan..."

Semenjak tue nickname dia daripada satu bertukar kepada dua... 'Model' dan 'Muaztin Bieber' (bukan nama sebenar)

.....................

31 ulasan:

apezs shah berkata...

biarkan dia ngan kasut2 nya haha,.

anakmajed berkata...

bahagie hidop. lol -,-

Addam Juhari berkata...

Aku tak suka kena bahan...nak membahan balek takut tachink lak *buat muka honest giler*

cimut munniey :) berkata...

kirim salam ke 'model' tue hehe. cool!

Lady A berkata...

hahahahahaha....

efa berkata...

haha mcm2 plak dah..kelakar plak nama tu kehkeh :)

rizal jabai berkata...

ko mmg sahabat setan terbaek!

_MuaZ l LeEtEuK_ berkata...

haha....
gua own cm knl mamat uh...
sengal.=.="

eiffel berkata...

pergh...terus dapat bibir!

er..dia nyanyi lagu baby2 ker time tuh?

Dayana Nasir berkata...

muaztin bieber? muaztin bibir je.

ENCIK TIKUS berkata...

apezs shah : setakat nie dia memang bahgia bersama kasutkasutnya..

anakmajed : bahgia gila kan ? jeles aku..

Addam Juhari : kekadang hati tak boleh lembut sangat der.. cuba kering sikit..

cimut munniey : dia dah ada awek lewww..

Lady A : tak baek gelakkan orang woi..

efa : style kan nama tue ? gua tahu dah..

rizal jabai : amboi ? kalah setan komen kau nie.. haha..

Muaz : hahaha.. sape weyh ??

eiffel : gua tak perasan pulak tapi time dia ngigau tue ada gaya macam Justin Bieber.. Seriously..

Dayana Nasir : dia tak suka bibir.. dia lebih prefer bieber..

milimilo berkata...

hahaha.mana vidiyo mueztin bieber mengigau?mana mana? ;p

Naddia berkata...

aku nk carik boipren kaye...boleh?
aku pon kuat bahan gak. cume aku versi gegurl

Lia Omey berkata...

farith ! follow my blog k ;) hee !

six.september berkata...

apsal hang digelar nordin mat top? ehhh?

ENCIK TIKUS berkata...

milimilo : ada situ cuba kaau cari betul betul. hahaha

Naddia : oh yekea ? nanti kita jumpa kita bahan bahan jom..

Lia Omey : haha dah lame laaaa..

six.september : sebab.. entah lah..

najwa aminah abas berkata...

ko plak org cop ape bhai???

Encik Psychopath berkata...

kemain ko bahan dia kt sini. siap kau aku kasi taw muaz.

ENCIK TIKUS berkata...

najwa : 'top' ! style kan ??

Encik Psychopath : LOL sape muaz ?

WZulhilmi berkata...

sila jelaskan kenapa ko digelar sbg top..

NOOR FATIN berkata...

muaztin bieber. hahaha

kim heeruul berkata...

hahaha..sies aku teringat doe..
keh keh keh

ENCIK TIKUS berkata...

Wzulhilmi : taknak lew..

kkim heeruul : hahahahaha...

alexa yussida berkata...

eceh..nk ckp diri romantika lettewwww~

tak nak lah lalu dekat2 ngan korang,nanti kena bahan..=.='

mardhia yusof berkata...

aduhaii..lawaknya kawan2 dia.
comel je korang neh.
;)

Cik Akma berkata...

novel ape yg ko layan? hahaha

YobSumo berkata...

haha. ade member2 mereng2 camtu memang masyuk! :)

ENCIK TIKUS berkata...

alexa : dengan perempuan kami boleh kauntim..

mardhia yusof : kawan jea comel.. gua tak comel..

Cik Akma : banyak dan baru baru nie.. baru habis layan Blog priasetia..

YobSumo : yeapp yeappy !

Lilyel berkata...

Hey, thank you ya :)

ENCIK TIKUS berkata...

ur welcome =)

ReEnApPLe berkata...

kasut baru biasalh jaga.. hahhaa
muaztin bieber.. kim salam la kat dia... haha