Jumaat, Mac 11

RETRO BAHASA F

Hai kawan kawan semua apa khabar ? Kali nie atas permintaan kawan kawan gua nak cerita satu story. Dan perkara nie melanda time gua darjah 4 dan 5, sekitar tahun 2002 .. 2003 cenggitu. Pernah tak kawan kawan pakai bahasa F dalam perbualan ? Pernah tak ? Kalau zaman sekarang gua tak tahu lah kan tapi bahasa F nie dolu dolu kitorang pakai sebagai bahasa sulit. Hahaha bunyi mesti gempak beb.

Dan tak silap gua budak budak perempuan yang start guna perbualan bahasa F nie. Hurmm alkisahnya masa tue gua tengah sibuk usik sorang budak girl nie then entah macam mane marah agaknya tersembur ayat nie dari mulut dia.

Girl : Kaufau niefie mefemangfang mafacamfam bofodohfoh lahfah !

Dan gua masa fes time dengar ofcos lah rasa macam...

Gua : Ehh ape budak nie cakap sial ???

Lepas tue gua try tanya memember girl lain dan baru gua tahu ayat yang gua dengar tadi namanya bahasa F.



oooooooo.....


Dan semenjak tue gua mula belajar cakap bahasa F dalam perbualan secara laju. Sebab gua jeles tengok budak budak girl cakap bahasa F nie macam cakap bahasa India. Mudah dan laju. Tapi bila gua belajar pelan pelan, gua mula perasan yang diorang guna bahasa F nie certain certain time jea. Contohnya ketika mengumpat.

Girl : kaufau taufau takfak yangfang afamafalifinafa sufukafa defekatfat hafabibfib? (kau tau tak yang amalina suka dekat habib ?)

ataupun ketika memaki...

Girl : Kaufau tuefue dahfahlahfah bofodohfoh, kafajifianfan temfempafatanfan kaufau dahfah lahfah dafapatfat kofosongfong. Kaufau mefemangfang bufudakfak bofodohfoh ! (kau tue dahlah bodoh, kajian tempatan kau dahlah dapat kosong. Kau memang budak bodoh !)

Tapi yang paling gua tak sangka pertengahan bulan 3 (2002) cenggitu, tengah gua lepak lepak dekat padang lepas habis jea Pendidikan Jasmani (masa tue gua tak expert lagi dengan bahasa F nie. Ada sorang budak junior datang dekat gua lepas tue dia cakap...

Girl : afawakfak.. sefebefenarfarnyafa safayafa sufukafa defekatfat afawakfak... (awak.. sebenarnya saya suka dekat awak)

Hey benda macam nie pun boleh jadi kea ?


p/s : gua patut try dekat awet gua...



I love you too <3 Hehe

38 ulasan:

amiramukri berkata...

HAAHA . pernah jugak terlibat dgn bahasa ni masa sek rendah dulu.tapi bukan setakat bahasa F , mcm2 bahasa lagi diwujudkan . yg penting jangan sampai tergeliat lidah :D

cimut munniey :) berkata...

gua dulu pernah gak and and gua fasih tauuuuu hahaha.

enrty kau megingati zaman kanak kanaklah sob sob T_T

kim heeruul berkata...

perlu ker yoona say kat ko "i love u"
hahaha...eeeuuuwww

syAzAnA berkata...

perggh. baru jeh gua n kwn gua borak sal benda nie.

dejavuuuuuuuuuu ouhh.

hahahah.

rindu time dolu2.

MATAHARI berkata...

aku cakap dalam bahasa terbalik

igab uka igal tseb.

Nazim Nasri berkata...

aku salu guna bahasa W. same je dengan F ni. tapi lagi susah dan kelakar bila dgr. HAHA

Ery Farieha berkata...

hahaha teringat gak time zaman bahasa F ni
tp aku x penah cakap
pasai aku tak reti >.<

Askrie Hishamuddin berkata...

hafahafahafahafa

tahu tak pe! bahasa F memeng cukup fofular zaman sekolah dolu-dolu!

jemput singgah blog meh

Naddia berkata...

aku pon penah kene maki gune bhse F nie. peehh..aku dulu da la innocent gile. main tadah je..
puas la agaknye dorg ejek2 aku..cam harr~

aku dendam smpai sekarang oke
pengalaman 20 minit berdepan dengan orang gila

alexa yussida berkata...

pernahhh..zaman2 skola dlu laa..tehee tpi dah lupee dah cmne:P

lisa berkata...

awek bawah tu terang2 cuma rekaan semata-mata kan. haha

Askrie Hishamuddin berkata...

nampaknya Encik Tikus sudah menyombong dengan aku! cis

Encik Tikus berkata...

aku sombong mendanya woi ? - -

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

hahaha...aq x reti gune bahasa nie...ase cam nak hempuk jewk sape yg gune..

Askrie Hishamuddin berkata...

haha, tau pun nak menjenguk blog kan? huhu.. kalau tak, langsung tak singgah blog aku kn? :P

Cik Ungu Kamila berkata...

hahaaha, terus teringat zaman sekolah dulu-dulu :D

cik ciput berkata...

cikfik cifiputfut sufukafa bafacafa enfentrifri nifi..hahaha..

*aku lagi suma bahasa M..

...:i'm exxa haniza:.... berkata...

aku tak guna bahasa "F"
aku guna bahasa "W"..
wareku wareke wakelog warekau! :P

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam..
tersepit lidah... hiss fffffffff

Ammar berkata...

Wee ~ Nnti ajar aq gak bhasa F ni ya En Tikus :P

LinE PuTih LiNe HiTaM berkata...

aduh.. aku penah kene ni.. demm thn y same la ni.. fofular gile tol bahase perosak ni.. time tu ak form 1.. demm dak2 laki pening gile time tu.. cet..

Zulfahmi Abidin berkata...

betul ke nie bro? gua rase lu tipu.dak tuh mesti nk ckp kat aku.tpi test ckp kat lu dulu bro.^_^

milimilo berkata...

woi blog lu takde button like, pergi add 1. haha. aku mmg failed guna bahase F ni. bukan takat tak reti, dgr org yg gune ni pn tkebil2 nak faham pe yg die ckp.

i am S!L4H.. berkata...

dulu kecik2 suke sebutlg2 nk ckp sesuatu yg sulit. ade gak gune m.
kalo skg dh x fasih nk wt cmtu lg. kalo dgr diri sndri ckp bole pitam. haha

six.september berkata...

bahasa ketika mengumpat. awesome woh. mengumpat apanya. padahal semua dah tau camna nak cakap bahasa tuh. bangang. haha

Encik Tikus berkata...

cissss~ sarcasm sungguh awok~

cintahati berkata...

aiceh..tak main bahasa f ni kalau mengutuk..
kutuk jer terus..biar sedar diri skit..haha...

~tgh bercuti sekarang...jelez tak?haha

iemaZAIMAH berkata...

xpayah nk ehem ehem sgt.kita kenal ke?kah3

GadisTerbilang berkata...

GT gune bhse G. Agapaga - apa

-_-

adwafarahin berkata...

style woh ckp cmtu dlu :)

d_LA berkata...

aku kalo yg F ni mcm ssh..aku prefer yg bahasa K..lekebihkih sekenangkang

ïêmå å¢klê§ berkata...

time sekolah2 menengah la bahasa ni mula menular kt sek aku...
menyampah giler aku tgk budak2 ni cakap bahasa ni...
terus aku xnk geng>>jelez

Nadia berkata...

Hahaha betol betol. Girls suka guna bahasa ni masa mengumpat atau nak ckp benda yg rahsia. ;p panfandaifai!

My MiRa berkata...

safayafa jufugafa sufukafa pafadafa ENCIK TIKUS...huhu

Encik Tikus berkata...

cintahati : aku pun tengah bercuti lah woi

ZAIMAH : ceh lupa member. fine...

GT : kau memang selalu pelik kan GT ?

adwafarahin : yeap style gilaaa..

d_LA : sakayaka sukukaka akawakkak.. sumpah pelik..

iema : eleh... tak pandai speaking lettew..

nadia : hahaha kantoi disitu..

My Mira : *blushing*

misz sheyla berkata...

glemer kot bahasa f ni dulu..sape yg tak reti ckp bahasa ni ase cam loser gile...hahahaha dulu la...

seorang yang kacak berkata...

amboi babinye entry nie

Syakirah Irdhina Sirajuddin berkata...

Hahaha