Jumaat, 8 April 2011

TERCIPTA UNTUKKU

Aku tidak pasti samada kau dicipta untuk aku,
Dan kau juga pasti tidak pasti,
Samada aku juga dicipta untuk kau,

Bertahun berbulan lamanya,
Kita cuba untuk menyelami.. mengenali,
Mungkin dari zahir dan batinnya ianya berjaya,
Mungkin,

Aku selalu bertanyakan pada diri,
Kenapa mesti munculnya matahari bila tibanya waktu siang,
Dan kenapa mesti munculnya bulan bila tibanya waktu malam,

Bertahun-tahun dua persoalan ini mengganggu fikiranku,
Mengkusutkan fikiranku,
Lalu ditakdirkan kau muncul dalam bayangan hidup aku,
Cantik manis orangnya,
Kecil molek orangnya,

Selama aku bersama kau sedikit demi sedikit aku menemukan jawapan kepada dua persoalan tersebut,
Dan kini baru aku sedar, 
Mereka dicipta untuk saling lengkap-melengkapi,
Saling menyempurnai antara satu sama lain,


Dari dalam sudut hatiku juga,
Aku mengharapkan kau tercipta untukku,
Aku berharap..




Tempat Biasa
02:20



Tercipta Untukku - Ungu




Sweet tak ? Dah lama gua tak berpuitis cenggini so kalau tak dapat nak feel tue sorry lah ehh ? Tapi ape apehal playlah video tue dulu kalau nak lebih feel =)

25 ulasan:

budak awam berkata...

gila jiwang ko ni..
pandai berpuisi..
siyez sedap aku baca :)

Aisyah Kay berkata...

perghh.. dah boley lawan A. Samad Said dah ni..teruskan perjuangan mu :D

six.september berkata...

hang ni boleh tahan suwit jugak kadang-kadang. sampai aku taktau nak komen neh.


satu aku nak tanya. tempat biasa tu dalam toilet eh?

Encik Psychopath berkata...

kau dah kenapa, kawan ?


hahaha.

alexa yussida berkata...

wiiiwwiiitt..suwitnye adik tikus nih..keke..cair la ati awek2 luar sana tu :p

DuniakuAbstrak berkata...

suwiitt nyeeee

Ai Ni.. berkata...

seyes sweet!!!

lisa berkata...

pewwwitt. kalau buat sendiri ayat-ayat tu memang pergh, hebat!

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

lagu nye sedaaaaappppppp....:)
bile tikus da mule wat puisi...abeh arr...a.samad said pun kalah..hehe

...:i'm ezza haniza:.... berkata...

sweet gler..ase nak kaki 2 je bace entry neh :)

awesome **garau suaraku

Tentang hati berkata...

Alahh, jiwang gilaa. Syahdu hatiku. Kehkeh

Tentang hati berkata...

Alahh, jiwang gilaa. Syahdu hatiku. Kehkeh

kata kila berkata...

sejuk hati aku baca ecewah

REENAPPLE berkata...

peewittt... hahaha
[>.<]

O'gosh berkata...

giler terer ko berpuisi....cayalah!!

adwafarahin berkata...

jiwang parah juga nie :)

melle amir berkata...

feel wehh

vampire's lovex berkata...

hamboiiii....




meremang aku baca niii

maCy berkata...

karat! haha

weh nk header lama!

Faraa Cullen XD berkata...

macam pelik jep tgok ko jiwang..
haha :P

d_LA berkata...

x sngka encik tikus pndai wat ayat camni...tp lagu tu aku suke sgt2..

Naddia berkata...

tmpat biace kat neww cyg..lupe lewww

zarifahmr berkata...

aku dah syak bebukan dah ni
*angkat kening

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

layan je la

Zaza berkata...

jiwang