Khamis, Mei 26

EMAIL FROM GAL GADOT

Ini hari gua mahu story sama satu email yang gua terima. Gua pun tak tahu cemane dia boleh dapat email gua. Mungkin dia nie ada karma. Jadi kepada yang email gua tue tolong mengaku nanti dekat ruangan komen  bawah. Jangan buat gua berbulu. Ini gua lampirkan tapi jangan lu orang berbulu lepas baca sudah.

**********

Kepada En.Tikus,

Saya sebenarnya mahu cerita mengenai blog saya. Ya mungkin lebih kepada kronologi kehidupan blog saya. Blog saya baru sahaja dibina pada 14 March 2010. Faktor saya membuat blog adalah disebabkan kawan saya yang approach pada saya melihatkan saya yang suka membuat lawak ketika ber-ym dengan kawan saya itu. Kawan saya kata saya ada bakat untuk membuat orang ketawa dan terhibur melalui penulisan saya.

Jadi pada tanggal 14 March 2010 blog saya telah dibina dengan menggunakan tagline Kepahitan Dan Kemanisan. Sebab apa saya pilih tagline macam tu pun saya tak tahu. Nampak.. Dengar macam bangang kan ? So melalui penulisan saya, pada fasa pertama saya lebih kepada berkongsi tips-tips atau apa-apa yang menarik. Pada dua bulan pertama follower blog saya ada sekitar 50 orang. Takdelah top manekan. Tapi takpe saya percaya pada miracle.

5 bulan pertama saya banyak menulis mengenai tips atau benda yang merepek di mana ada unsur humour dan ilmu disitu. Ya saya lebih tonjolkan unsur-unsur merepek dan dari situ saya mula mengenal blog-blog yang power dan ganas gittew. Gittew ya. Bukan gitu. Ada beza tu.

Lalu masuk bulan ke-7 blog saya telah mengumpul lebih 600+ follower. Sekali lagi saya tegaskan takdelah power mane. Dan mulai dari situ saya mula menukar cara penulisan saya lebih kepada dialog dan lebih menyantaikan. Nak buat komik saya tak reti. Maklumlah tangan ni tak berapa nak lembut macam kayu sugi. Aiceh kayu sugi gittew. Gittew ya. Bukan gitu. Ada beza tu.

Lalu setelah 1 tahun berblogging saya berjaya mengumpul lebih 1000+ follower. Sebenarnya saya pun tak tahu apa bestnya blog saya ini. Lagipun saya takdelah aktif berjoging di merata blog. Cuma 5 bulan pertama sahaja. Tapi mungkin disebabkan aura blog saya mula menonjol sekitar pertengahan bulan ke-7.  Atau mungkin muka saya ada iras2 Justin Bieber itu yang menjadi daya penarik saya tidak tahulah kan. Tapi kemungkinan mungkin ada dalam 70% gittew. Gittew ya. Bukan gitu. Ada beza tue.

Nampak tak berapa kali saya sebut gittew-gittew ? Nampak tak ? Gittew ya. Bukan gitu. Ada beza tu. Penat tak baca ? Meh disini saya kepilkan beberapa imej Gal Gadot yang ohsemmm.




Dah puas tengok ? Dah puas tambah dosa ? Okey jom sambung baca lagi…

Mula-mula saya ingin menukar penulisan saya more kepada lucah-mucah dan carut-marut macam blog Mejah Dan Ayam gemok. Tapi disebabkan macam kelihatan desperate saja jadi saya tangguhkan hajat saya itu. Sebab saya percaya pada kata-kata nenek saya, “setiap manusia ada kelebihan masing-masing, jadi jangan malas untuk gali-gali”.

Mungkin jika saya bercerita pasal lucah-mucah, carut-marut penulisan saya tidak memberangsangkan seperti blog Bilacurang. Tapi bila saya dah start menulis lucah for sure rasa horny tu akan membuak secara mendadak. Nampak tak dekat situ saya dah tambah dosa pada pembaca-pembaca saya? Astaga..

Jadi apa motif saya emailkan cerita saya ini pada awak En.tikus. Sebenarnya saya pun  tak tahu, sebab saya pun saja ja tulis email ni sementara tunggu Ktm Sungai Buloh datang. Nampak… dengar macam bangang kan ? It’s a miracle.

Hurm apa lagi mahu tulis ? Okeylah sebagai penutup email ini dan sebagai penghargaan sebab sudi menyiarkan email saya di ruangan blog ini, ehh saya macam tahu je email ni akan disiarkan. Nampak tak disitu ? Karma gittew. Gittew ya. Bukan gitu. Ada beza tu. 

Sebagai penutup saya ingin memberitahu pada anda sendiri En.tikus dan kepada pembaca blog ini bahawa blog anda sangat best ! No wonderlah anda dipanggil #retisss blogger. Woww!!  Kbai.

**********

Berbulukan ? Kalau lu semua dah berbulu apatah lagi gua selaku penerima email. Ibarat kata pepatah “ mana nak dapat sagunya kalau kau tak beli, kau nak free kau ingat dapat ? bangang !” Panjangkan ? Mendalam pepatah tu, orang yang berseni macam gua je paham. Aiceh perasan orang seni gittew. Gittew ya. Bukan gitu. Ada beza tue.

Tammat dah. Amacam best tak best tak ? kikikiki

27 ulasan:

Puteri Iqa Izyan berkata...

email tulis sendiri ni. haha

nub berkata...

begituwww begituwwww.

haha

pemuzik jalanan berkata...

Tak payah nak gitewww sangat lah kan.
Geliewww aku haa haha.

wunny berkata...

ouh gitteww! ada beza tu! haha

vampire's lovex berkata...

begini begini..
k dah habes baca..

kanak2 x boleh masuk blog bilalucah tu oii !

Ungu berkata...

haha. ini, kelakar.

kelakar giteww.

An-Nur Sofiyya berkata...

haha..Ohsemmm

little ain berkata...

emel betol betol ke ni?

=.="

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

memang boley buat orang tersengih-sengih giteeww...haha

Pyka Rahmat berkata...

ya kan saja.

cik ciput berkata...

hahaha..encik tikus, siapakah gerangan penghantar emel tersebut?haha..

gitteww ye. bukan gitu..

ReEnaPpLe berkata...

cis... nie mesti email tulis sendiri... hahahhaha...
kontra penulis email dengan ko... hahah

Lieyly ︱ Alia berkata...

retiiss bl0g neyh tulis sendiri yaa email tuh ?? HAHA ! sngt 0hsemmm~

Faraa Cullen XD berkata...

kalu mngaku dpt perw weyh ? haha :P

sumpah bkn ko yg tulis nieyh ? =='

DuniakuAbstrak berkata...

kekantoian sangat jelas woi

hahaha

cik bunbun berkata...

hahaha siapa kawan ko yg suruh buat blog tu. tolong sepak dia guna siku =,=

Anna Boleyn berkata...

adeyy dey dey...

ENCIK TIKUS berkata...

puteri : agak agak ? kikiki

nur : gittew ya. bukan gitu. ada beza tu.

pemuzik jalanan : kau eja salah tue, ish3

wunny : kikiiki

lovex : bukan bilalucah la, bilacurang laa..

ungu : gittew,, kikiki

soffiya : ohsemmmm

little ain : kukukukikiki

yaya : dating jom, kikiki

pyka rahmat : mesti tak baca lettew

cik cput : gal gadot leww hantar, gittew ye bukan gitu.

reenapple : ini gal gadot sendiri tulis. ta tipu .

alia : amboi tulisan kemain taw.

fara cullen : gal gadot tulis... ish

duniakuabstrak : kantoi mende woi ? pernah kena sepuk ? kikiki

cik bunbun : aku taknak guna siku aku nak guna kaki, boleh ?

anne boleyn ; xpaham lettew

Naddia berkata...

sume nk ittewwww eeuuwww

maCy berkata...

baru pasan awek tu muka kwn macy peh

ENCIK TIKUS berkata...

naddia : gedik kan gedik kan ? kikikiki

macy : perghhhh... boleh tahan poyo..

Faridzuan berkata...

wakakakakakakaka, tak tahan aku nak gelak, nak nangis aku baca entri kau! jap, ades wakakakakakakakakaka, kalau kau dengar aku ketawa kat sini, konfirm kau kena tempias aku, aduh perutku dah senak, istighfarrr...

oh part gitteww tu memang lawak, entah kenapa! nak nangis jer ni ketawa!! :D :D Oh hilang tension.

fyda razak berkata...

tahniah, entry ini buat saya gelak tepuk tangan serentak sambil hentak-hentak kaki. Buruk sungguh T-T tsk tsk

hackshitam berkata...

hamboihh.

Encik Psychopath berkata...

babi.

Ayu Hasman berkata...

wuarghaha bole x aku baca ngan penuh suspens tadi.terbaik la weh!! :))

ENCIK TIKUS berkata...

faridzuan : pewwwiitt

fyda razak : kukukuku

hackshitam : hai abam lama tak nampak ?

encik physcho : kau ke ?

ayu hasman : blog nie mane pernah serius weh.. lol