Selasa, Mei 10

PERJALANAN HIDUP SEORANG ARTIS BLOGGER (RETISS)

Semalam gua turun Sg.Buloh untuk berkaraoke. Tahu pasaraya Hiong Kong ? Dia dah bertukar menjadi The Store. Gua baru tahu, jilaka. Ini menunjukkan pada sem lepas gua begitu tekun belajar sampai lupa untuk berkaraoke di Sg.Buloh. Bak kata pepatah "usaha tangga kejayaan"

Dalam perjalanan ke sana kami terpaksa menempuh segala bagai kesukaran contohnya.. langgar traffic light merah, salah masuk lorong, langgar lubang besar dan hampir dikejar kereta polis. Sesampai sahaja disana kami terus ke tingkat 3 untuk berkarok. Gua lupa nama tempatnya. Tapi harganya berpatutan iaitu 16 ringgit/sejam.

Sejam selepas gua dengan memember lepak berkarok, gua dapat simpulkan bahawasanya suara gua memang tak sedap bila berkaraoke. Dia punya gema besar sangat sampai gua tak dapat menyanyi mengikut 'key' yang gua inginkan. Lu semua paham dok apa yang gua tulis nie ?? Lagi satu... dia punya speaker pon sound teruk betei. Serius macam bangang.

Bila sudah puas berkarok tekak pon rasa haus perut pon rasa lapar. Lalu dengan derasnya gua dengan memember turun ke Kentucky Fried Chicken (kepsi). Gua order set Zinger. Lepas tue member gua mengamok dengan gua bila gua cakap wedges tue gua punya. Padahal set yang dia beli memang takde wedges. Then buat-buat tak bersalah bila memang dia yang bersalah.  Bangang.

Setelah melantak beberapa minit. Gua bukak laptop dengan niat untuk on9. Hampir 10 minit gua try connect wifi-kepsi tapi tak dapat. Lantas gua panggil akak kepsi untuk bertanyakan mengenai masalah yang gua hadapi. Hampir 10 minit gua berpandangan tanpa bicara bila akak kepsi tue menoleh.

Sampai di kereta member gua tanya,

"Apehal kau diam jea tadi nok ?"

"Muka akak kepsi tue sebijik macam cikgu b.m aku doe... Cikgu Kamariah..."

*bunyi cengkerik*


Gua lagi suka Mekdonal (McD) daripada kepsi (KFC).

33 ulasan:

mardhiah ismail (: berkata...

hahahahaha !

GamUHU berkata...

lawa ke tak akak tu?

nama.aku.lynn berkata...

LOL! ;)

Liyana Zahim berkata...

Usaha tngga kjayaan ek? Muahahahaha.. Sore tak bes tape jnji ade feel.. Oh kepci lg bes okeh.. Mekdi tak bes n bery da mahal..

Yellow LEOpard berkata...

cikgu ko tu garang ke smpai tgk muke iras cikgu ko terus terdiam?haha..aku pon suke mcd..heehe

syAzAnA berkata...

ngeng. perasan lak akk tu kang!

haha. gua bukan nak puji,but comel doe gambar last tuh.

keh keh keh

okay. tipu. #kbai

Klara Naimm, berkata...

dari haritu tak habis2 dengan cekgu kamariah hang kannnnn?

dylli berkata...

muka tu, gila innocent! :D

Pyka Rahmat berkata...

muka nak minta sepak je.

Tanpa Nama berkata...

pukimak

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

perghh retiss nie...dtg blog aq...hehe... :)
thanks ea komen....

Encik Psychopath berkata...

memang da lama tuka the store since aku belom sekolah teknik lagi.now aku da 7 tahun tinggalkan sungai buluh. what the hell.

vampire's lovex berkata...

menyampah aku ,kfc sini takde wedges.. !!


rasa nak buat rusuhan jap...

retisss habes muka kau..haha

Noor Aqillah Majid =) berkata...

sepp. mekdi lagi best wehh

Lieyly ︱ Alia berkata...

HAHA , bunyi cengkerik ja ? lawak ~

btw , awat ckp f6 xbesh ??

Puteri Iqa Izyan berkata...

muahaha. retis blogger mmg camni eyh? =P

eyh.murah lah 16/sejam.... ^_^

miss no name berkata...

eh eh, hensem dowh Encik Tikus nih!


muahahaha :P

alexa yussida berkata...

eceh..retis dah skrg

. sabrina . berkata...

gua pon suke mekdi drpd kepsi ngeh ngeh

panggil je Ana. berkata...

Karoklah dekat redbox atau greenbox within pukul 1 lebih sampai 5.30 petang. Bawak student card and member card. Member card buat RM5 je seumur hidup. Lepas tu kau dapat karok 3 jam 10++ je. Confirm tak lebih RM12 aku jamin!

*psst kau hensem doh. haha!

nis humairah berkata...

hiong kong bukan da lame tukar the store ke,ehehe,.peace,1st tyme komen cney :)

DuniakuAbstrak berkata...

on9 kat mekdi berbekalkan minuman pepsi yang di refill berkali-kali mengundang jelingan tajam awek mekdi

maCy berkata...

pegi la mekdonal yg ade encik psychopath~

ENCIK TIKUS berkata...

*habis hilang semua komen*

Dark Half berkata...

kalau cikgu kamariah baca n3 ni mesti dia terkesima... maklum la sempena hari guru..dan2 teringat cikgu lu..keh3

ENCIK TIKUS berkata...

macy : pernah pergi, banyak kali dah. bosan asyik tengok muka dia jeeaa..

dark half : mesti dia bangga sebab pernah memiliki pustakawan yang rajin macam aku, lol

miss no name berkata...

hensem dowh kau!

Pyka Rahmat berkata...

eleleleleleeee

ENCIK TIKUS berkata...

miss no name : kikiki..

pyka rahmat : nak cakap pic last tu comel lettew...

DuniakuAbstrak berkata...

jimbit

komen ilang

ENCIK TIKUS berkata...

kepala jimbit betei

nurein hayup berkata...

patut lah murah.. sound speaker bersepah.. HUHU.

Faridzuan berkata...

ouh, sian, tapi saya tetap dengan KFC hehe.