Isnin, Mei 16

SELAMAT HARI GURU 2011

Semenjak masuk unibersiti nie gua dah kurang busynya kalau nak dibandingkan dengan waktu sekolah dulu. Yelah maybe bidang yang gua ceburi nie yakni course yang gua ambil tak berapa banyak sangat assignment yang diberi. Mungkin disebabkan ianya ipts maka gua syak semua lecturer makan gaji buta. Mungkin.

Kalau disekolah dulu, istilah 'study hard' tue memang ada dalam diri gua. Kalau dolu-dolu orang kata istilah 'study smart' tue antara elemen yang terpenting tapi peduli apa gua. Pernah masa tingkatan 4 dulu gua try study smart tapi pulangan yang gua dapat ibarat sang monyet mendapat tebu. Ya, kalau tak paham nanti bila lu orang singgah mane-mane zoo cuba bagi monyet sebatang tebu. Tengok apa yang monyet tue buat.

Then tingkatan 2 tak silap gua. Dari start kelas pertama lagi gua cuba study hard dan hasilnya dalam peperiksaan gua dapat no.1 ! sungguh ! gua tak tipu. Kalau tak percaya cuba tanya ustaz Kutni takpun member rapat gua Amir Aizat. Gua bukanlah nak riak kea apa tapi ini menunjukkan bahawasanya (aiceh..) tak semestinya setiap format study yang dianggap terbaik iaitu study smart dapat dipraktikkan dengan sempurna oleh setiap pelajar. Kan ?

Sebenarnya masa menaip nie siryes gua sakit perut. Sampai sini sajelah tazkirah gua untuk kali ini. Gua nak gerak opis sat. Nak o-ok'. Oh sebelum gua terlupa Selamat Hari Guru gua ucapkan kepada semua guru dan juga kepada para guru yang pernah mengajar gua selama nie especially cikgu kamariah. Kita tangguhkan majlis kita dengan tasbih kifarah dan surah al-asr.

27 ulasan:

Pyka Rahmat berkata...

dari dahulu.

sampai sekarang.

cikgu kamariah sahaja difikiran dia.

dylli berkata...

hamboih. nak tangguhkan majlis semata-mata nak tunggu penceramah o-ok' eh? HAHAHAHA..

GamUHU berkata...

tak sudah lagi ke o-ok' tu? :D

ENCIK TIKUS berkata...

pyka rahmaat : hey dia banyak berjasa tue..

dylli : bukan tunggu laaa.. hahaha

DuniakuAbstrak berkata...

nombor corot cool ape

ENCIK TIKUS berkata...

gamuhu : ada lagi sisa sisa ni.. kikiki

duniakuabstrak : haha memang cool. aku pernah merasa dulu..

nub berkata...

x stadi secara berjemaah. kuaq result lek aa sama2 corot. haha

zarifahmr berkata...

kemain kemainnn

kemah demo loni

keh keh keh

nanad berkata...

time ni jugak nak sakit perutnya..haha..selamat hari guru ;)

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

tunjuk la gambar cikgu kamariah...

npe same mcm name cikgu aq tyme form 3 dulu..hahah

ENCIK TIKUS berkata...

nub : yeap berjaya sama2 gagal pon sama2..

bikpah : mende tue ?? aku bukan orang asli..

nanad : haha betullah aku sakit pperut. tak percaya sudah.. keh2

deeenayaya : alaa aku takdelah gambarnya tapi dia memang siryes kiut.. macam teletubbies

*cimOt* berkata...

nak o-ok' jugak laaa..entry ko punye pasal laaa..cessss!!

alexa yussida berkata...

tp x bukak mjlis dgn al fatihah pon td :p

cikgu terfemes..cikgu kamariah:)

ReenAppLe berkata...

hehehehe.. selamat hari guru jugak la... hahaha..
betullah sekarang mana ada istilah study smart daa... study hard ada la...

Noor Aqillah Majid =) berkata...

wakakah. lecturer ipts makan gaji

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

selamat hari guru, cikgu en. tikus.


*skema tak ?

una eus berkata...

aku pun setiap kali habis perhimpunan baca tasbih kifarah dan surah al-asr

ENCIK TIKUS berkata...

cimot : aish.. dah lah kata muka aku sama dengan artis korea mane tah.. lol

alexa : errr.. haha alert bebenor sis.. femes dekat sini jea pon..

reenapple : hurm baru kau tahu.. ibarat kucing mati katak tahu ?

noor aqillah : ayat kau tak habis.. makan gaji buta..

miss lolly : dah lama tak nampak lolly komen2 sini.. kikiki...

una eus : ehh kita sama sekolah kan ?

Encik Psychopath berkata...

nampak beno nipunye. lol.

Lieyly ︱ Alia berkata...

o-ok' HAHA ! suka baca ayat2 en.tikus neyh !

Hayati Hamzah berkata...

uiyo ook dlm opis :))

Fatin Baharum berkata...

chait, lecturer makan gaji buta. tapi, betul ape T_T.

latest entry : the convocation ♥

ENCIK TIKUS berkata...

encik psychopath : hai abam, kerja macamane ? dapat awek ramai tak ?

Liely : kikikiki.... kuikuikui...

hayati hamzah : boleh buat kea ? *keningkening*

fatin baharum : haha... bagus.. setuju dengan gua.. nah eskem..

Naddia berkata...

monyet dapat tebu..awesome!

ENCIK TIKUS berkata...

naddia : hoi lama tak nampak ? merajuk lettew

Faridzuan berkata...

ha'ah. aku pun samalah dengan bro. biasa study hard bukan study smart. hasilnya lebih baik klo guna hard. tahniah, kirim salam kat cikgu kamariah, beritahu kat dya BM saya form 4 ni dapat A+ :)

amir aizat berkata...

gua member rapat bai,HAHA