Isnin, 13 Jun 2011

ABAH OH ABAH #6

Tempat : Restoran Azira Shah Alam

Waktu : Malam

Telah datang keluarga gua semua untuk makan malam. Dalam bahasa eropahnya orang panggil 'dinner' gittew. Gittew yea. Bukan gitu. Ada beza tue. Jadi beberapa minit selepas itu berlakulah sesi conversation antara mak bapak gua dan tukang ambil order. Tukang ambil order tue kita namakannya sebagai 'brader'.

brader : yea kak.. nak minum apa ?

mama : hurm.. bagi horlick ais satu, teh ais satu.. bla.. bla.. bla.. milo ais satu.. bla.. bla.. bla..

kelihatan brader itu mengangguk tanda mengingat, lalu si abah mencelah...

abah : ehh ? tak tulis ke ?

brader : takpe bang.. saya boleh ingat.. lagipun saya ada kelulusan tahfiz dulu... (okey part tahfiz aku tipu)

abah : o yeke.. okeylah.. kalau macam tue bagi nasi kosong 6, tomyam campur satu.. bla.. bla.. bla.. sayur kangkung goreng satu.. bla.. bla.. bla.. sotong goreng ada ?

brader : sotong goreng takde bang..

abah : hurm kalau macam tue.. bagi ayam masak tiga rasa satu.. ikan keli penyet takde kepala dua ketul.. bla.. bla.. bla.. telur itik 5 bijik... bla.. bla.. bla.. limpa lembu satu... bla.. bla.. bla..

brader : tue jea ehh bang ?

abah : haaa.. tue je dik..

3 saat berselang mak bapak gua pandang gua seraya tersengih. Gua paham bila diorang dah tersengih cenggitu ghupe. Sengihan #Sarcasm namanya. Rawwwrrrr. Auuummmmm.

30 minit kemudian makanan masih belum sampai.. disebabkan gua bengang, gua menjerit dalam hati..

"cilake punya restoran, apa hal yang lambat sangat nie.. menggeletar dah tangan lutut nie.. cilake cilake !!"

seraya tue molek si brader tue datang bawak dengan full set dinner family gua. Akan tetapi dengan tidak semena-mena bapak gua mencelah,

"ehh dik saya mana ada order air teh o ais.. silap nie dik.."

"o yeke.. sekejap eh bang.."

"itulaaa... lain kali bawak buku orderlah.. tulis dekat buku... janganlah eksyen sangat.. bla.. bla.. bla.. kan dah menyusahkan orang.... bla.. bla.. bla.. dah lah tengah lapar gila nie... bla.. bla.. bla.. aku tumbuk jugak kau dekat sini kang.. bla.. bla.. bla.."

**********

bila abah gua membebel...

24 ulasan:

Pyka Rahmat berkata...

ikan takde kepala ya, demand ok haha

Lieyly ︱ Alia berkata...

ikan keli penyet takde kepala , hahaha ! nak2 jgk ah cam tuh ^^

maCy berkata...

abah bebel cm justin bebel. ye dak. beliebers? ekeke

Scya Lollita berkata...

h0h000 mmg slh budak tu lah -.-

@namaakulynn berkata...

abah aku pulak situasi mcm ni,dia suka diam.anak2 yang lebih2.tapi kalau skali dah bukak mulut,siap la dari tukang order smpai tukang masak.hahha

teha berkata...

hahaha !lawak2.. mcm2 laa abah awk..

Faraa Eiman's berkata...

haha , 2 bwu abah ko , blom ko
pepatah ada mngatakan ke mana tumpahnya kuah kalu ta kerw nasi..
ko pown bakal mbebel cm 2 la jap g , kahkah ;p

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

setengah jam sangat lama..kalau bapak aq,da lame blah..haha

Siti Mashitah Saidin berkata...

dulu ada skali pegi kedai mkn nih... org siam.. tak tau sgt bhasa melayu... pastuh bila order, dia tak tau nak tulis apa... last2, kami ja tolong tuliskan kat dia... hahaha

Siti Mashitah Saidin berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
pemuzik jalanan berkata...

Lapar. Bye.

auny aizie berkata...

abah aku cemtuuu lahh .

adesssss

vampire's lovex berkata...

hahaha kan dah kena.eksyen lagi...

cik ciput berkata...

ganas jugak yo bapak encik tikus..hahaha..

*tension jugak weh bila order salah yang datang..maunya rasa nak makan je tukang amek order tu..

nurayunni berkata...

pernah jgk terkena mcm nie..:)

bunbun berkata...

lama woohhh tak gi azira. kat situ tak mahal taaaaaaaaaww

emieysandra berkata...

nk ambik order, penting tu pen & kertas..huhu, eksyen kne tolak blakang..kpuasan hti plnggan yg msti diutamakan..ye dak? ;)

ENCIK TIKUS berkata...

pyka rahmat : ikan keli tuuu.. demand tak demand laaa..

alia : hurmmm boleh tapi jangan ikan kelilah..

maCy : beliebers ? mende tue ?

scya lollita : peliknya nickname.. ada maksud ke ?

@namaakulynn : abah kau ada bakat jadi pm malaysia..

teha : awak ? ehh comelnya awak.. kikiki..

faraa : abah aku membebel bersebab doe.. macam tue jugak aku.. kikiki..

d.e.e.n.a yaya : kami keluarga yang mementingkan kesabaran dalam hidup..

siti mashitah saidin : okey itu lawak.. budak tue sebenarnya pemalas.. itu jea..

pemuzik jalanan : jgn lupa makan mekdi..

auny aizie : ada sampai bertumbuk tak ? kalau ada memang cool..

ENCIK TIKUS berkata...

vampire's lovex : dapatkan pengajarannya ? baguss..

cik ciput : naseb baik salah air.. kalau salah satu set.. haaa acaane tue ?

nurayunni : ehh cantiknya senyuman tuuu.. kikiki..

bunbun : restoran azira tue untuk orang-orang kaya jeaaa.. contohnya macam keluarga aku..

emieysandra : waaa... hebat mung.. *tepuk tangan*

ghost writer berkata...

cuak aku nak makan dengan abah ko bro...silap haribulan,junjung meja makan jugak brader tuh kang.

ENCIK TIKUS berkata...

ghost writer : jgn main-main dengan abah aku.. kikiki

yott berkata...

baru jap td masa lunch terkena kisah lebih kurang sama mcm nih..huhu..

aque berkata...

wargh.... hahahaha... kene sejibik...

vampire's lovex berkata...

wehhh apasal ko nak 'orang kata saya gemuk' ??

kurus aaaa cun..walopon ko laki,cun tu boleh diguna pakai anytime ..err