Rabu, Jun 8

IT'S A MIRACLE

Kau percaya pada miracle ? kau tahu apa makna miracle ? Minggu lepas gua baru google perkataan nie dan baru gua tahu maknanya ‘keajaiban’. Nampak tanda yang gua buat pada awal dan akhir perkataan tue ? Itu menunjukkan ianya miracle. Dapat tak apa yang gua cuba sampaikan ?


Ini gambar masa gua attended Karnival Belia itu hari. Nampak tak dekat mulut gua ada semacam cahaya ? Ini yang dinamakan miracle ! Nampak tak sebagaimana yang gua nampak ? Kalau lu semua tak nampak itu ertinya umur lu pendek. Nak mampos cepat namanya. Haish. Bala-bala.

Jadi apa yang gua cuba nak sampaikan, bukan semua manusia dapat miracle dalam kehidupan mereka. Cuma the choosen one only okey ? Nampak tak ayat yang gua gunakan lain daripada kebiasaan ? The choosen one only… aiceh…

So bila mana mereka-mereka yang dapat miracle nie, mereka akan dikurniakan kebolehan yang tidak ada pada manusia biasa. Sebagai contoh kebolehan untuk berak tanpa meneran. Kira flow hasil terbuang tue smooth jea. Paham dok ? Selain tue mereka juga boleh kupas biji kuaci menggunakan gigi, boleh naik beskal lepas tangan dan boleh makan sambil berdiri serta boleh menulis menggunakan tangan kiri. Tak lupa jugak berkebolehan untuk cebok berak pakai tangan kanan.

Sebenarnya banyak lagi kebolehan yang dapat diperoleh bila mereka dikurniakan ‘miracle’ nie. Nak lihat sebagai contoh lihat sahaja diri gua. Lihat gambar tue dah cukup melambangkan gua nie manusia luar biasa right ? Manusia yang dikurniakan miracle. Nampak tak nampak tak ?

Apa lagi ? Selain tue orang yang ada miracle nie boleh membaca fikiran orang sebenarnya. Sebelum tue kepada orang yang istimewa macam gua, gua nak mintak maaf dulu sebab pecah lubang. Gua nak diorang tahu, kita yang ada miracle nie ada kuasa hebat! Hebat gittew ! Kikiki

Sebagai contoh bila gua nampak satu orang pegang perut sambil muka berkerut nak mintak penyepak, itu sakit perut namanya. Bila gua nampak satu orang perempuan angkat kening dekat gua sambil menjelir lidah secara buas, perempuan tue terpikat dekat gua namanya. Dan kalau ada satu orang perempuan senyum-senyum dekat gua, itu dalam hati dia tengah puji gua comel namanya. Maklumlah muka gua kan ada iras Justin Bieber gittew. Gittew yea. Bukan gitu. Ada beza tue. Ehhh ?

Panjang dah gua berceloteh, dapat tak apa yang cuba gua sampaikan ? Dapat tak ?

(phewww tinggal satu paper lagi jewww)

33 ulasan:

ohh ddy berkata...

encik tikus miracle.

panggil je Ana. berkata...

lama tak muncul bro.
aku selalu gak amik gambar ada cahaya iman mcm tu. kira aku ada miracle jugaklah kannn.
bro, napa tak cakap lepak karnival belia? boleh jumpe aku belanja burger otai dgn air tembikai hahaha.

cik bunbun berkata...

AKU TAK PAHAM DOEEEE


DOE DOEEEE..


EH JOM JOIN HARI KOPERASI. ngehgeh

Lieyly ︱ Alia berkata...

gittew ? HAHAHAH ! lawak doe encik tikus ~

ENCIK TIKUS berkata...

ohh ddy : yeah i'm a miralce person..

ana : busy sikit lah.. aiceh rindu letttew..

cik bunbun : hari koperasi sekolah ke ? taknak aku,...

alia : kikikiki...

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

berak tak yah teran,tue cirit birit namenye tuh...haha...

aq pon slalu gak ade miracle cm tue bile amek gambar..haha

An-Nur Sofiyya berkata...

haha..aq pown ade miracle cenggitu..
=P

Faraa Cullen XD berkata...

aku agk blur , haha

cik ciput berkata...

encik tikus, cuba buat miracle kat paper exam tu..dapat 4 flat ke..tu mmg miracle habis lah!hahaha..

**goodluck! =)

aque berkata...

terkejut! memule masuk ingat...justie bieber..

mmg ade iras la.. susah nak cam...

keh3... papew pown gud luck tok paper tu yew... :)

ENCIK TIKUS berkata...

yaya : o yeah ? mane sila buktikan..

sofiyya : ah kau... nampak bebenor nipunyeww..

faraa : agak dah.. sila baca balik ...

cik ciput : kalau dekat paper itu dah tak dipanggil miracle tapi luck..

aque : muka aku memang ada iras jb kan ? kikiki

Puteri Iqa Izyan berkata...

aku selalu harap aku ada miracle yg boleh buat aku baca sekali je terus masuk dalam otak. xpyh aku nk hafal2. haha

maCy berkata...

ape kebongek entri kali ni. puas juge macy na pahamkan. kn ET miracle? aiseh. cm lagu pla ET. keke

vampire's lovex berkata...

tak miracle langsung. hahaha. gud luck exam..

Miya Omar berkata...

grrr.. wajah encik tikus ada iras justin bieber gituww. Miya vavavoom ada iras selena gomez takk? grrrr..

HAHAHAHA :D

dylli berkata...

tak dapatttttttt..
HAHAHAHA..

ghost writer berkata...

aku faham apa yang kau cuba nak sampaikan..

Mehmed - berkata...

keajaiban yang tak berapa ajaib? Ahaks!

melle amir berkata...

apa kau cerita ni? keh keh *cari pasal*

ENCIK TIKUS berkata...

puteri iqa izyan : kau kerugian sebab kau takde miracle tue.. ish3

maCy : sebab gua ada miracle leww susah nak paham, cikgu maCy ada tak ? takde punyeww

vampire's lovex : eleh, jeles lettew dia takde miracle..

miya omar : iras2 selene gomez aku rasa takde... muka kau nie ada iras2 macam norlia ghani kot.. a'ah..

dylli : tak dapat ? mari kita ramai-ramai BOOOOO budak kecik nie... BOOOOOO

ghost writer : hurm walaupun aku tak sure samada ini tipu atau benar... atleast aku tak rasa aku nie gila.. hooo

mehmed : mane ada tak berapa ajaib.. sah kau takde miracle... ish3

melle amir : cerita pasal miracle.. kau tak paham kan ? sebab kau takde miracle... ish3..

Raden berkata...

kebolehan aku pulak makan tanpa kenyang...anytime anywhere..miracle gila kn

ENCIK TIKUS berkata...

raden : sejak bila tukar nama ? avatat kau buruk... tukar.. tukar...

Pyka Rahmat berkata...

gudluck papers :)

: husna : berkata...

miracles..hoho..
aku nak jugak rasa..
camner jd org ajaib nih

Noor Aqillah Majid =) berkata...

ini memang miracle

hana sudradjat berkata...

sy cuma dpt tangkap sikit2 je.patutlah org slalu kata sy blur T.T

penyisir rambut berkata...

huahuahua...
guwa selalu sembelit...
guwa harap guwa dpt miracle ni jgk...

Bigdaddyz berkata...

faham sikit2....

Syida Shukor berkata...

Farith dan kuaci :P

cik amar berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ENCIK TIKUS berkata...

pyka rahmat : terima kasih. =)

:husna: biar aku sorang je la yang rasa miracle2 nie..

aqillah : gua dah cakap..

hana : oh yeke ? kau memang blur pon..

penyisir rambut : sembelit tak termask dalam kategori miracle okey ? ewww...

bigdaddyz : kau tak ada miracle..

syida shukor : haha.. ini tibatiba.. lol

Nurfarihanim berkata...

aku blurr baca. -__________- haha

ReEnaPpLe berkata...

miracle is like milo ice... eh???