Rabu, Jun 29

SURAT ADIK UNIK UNTUK ABANG AJAI

Ke hadapan abang Ajai,

Salam sejahtera saya ucapkan kepada abang.

Abang sihat ? Nama saya Unik. Tujuan saya tulis surat nie sebab saya ingin memberitahu kepada abang sebenarnya saya nie ada bakat menyanyi. Selain menyanyi saya juga ada bakat bermain teng-teng, main one-two-osom, main kawen tipu-tipu, main tepuk daun terup, main pangkah gasing, main kereta tamiya, main patung barbie doll dan sebagainya. By the way saya pernah tengok abang Ajai bogel.

Saya nie peminat tegar Justin Bieber. Tapi kalau nak dibandingkan saya dengan Justin Bieber siapalah saya nie. Dia berkulit putih melepak saya pula berkulit hitam manis. Dia bersuara merdu saya pula bersuara ala-ala Anuar Zain. Hurm sebenarnya saya malu nak mengaku suara saya nie ada iras-iras Anuar Zain tapi nak buat macam mane, dah nenek saya cakap macam tue.

Buat pengetahuan abang Ajai, saya sudah selesai menghasilkan satu official music video. Video ini inspirasi daripada video Never Say Never nyanyian Justin Bieber tapi saya telah olah sedikit liriknya menjadi lagu melayu. Setelah habis lirik lagu ini dikarang baru saya sedar sebenarnya saya ini ada bakat merosakkan lagu orang.

Video ini telah saya garapkan sebaik mungkin dengan berkolaborasi bersama rapper terbaik dari Jalan Masjid India iaitu Amri a.k.a perosak rapper Jalanan. Buat pengetahuan abang Ajai lagi, Amri pernah dinobatkan olahragawan sekolah tahun 1998 dan pernah memiliki pingat emas kategori nilam peringkat kebangsaan pada tahun yang sama. Pada masa tue dia baru sahaja berumur 10 tahun.

Sebagai penutup kata apa yang saya harapkan abang Ajai dapat menerima bakat baru seperti saya seadanya dan sedia mengasah bakat yang telah sedia ada pada diri saya. Buat pengetahuan abang Ajai, saya pernah menjadi juara karaoke antara adik-beradik saya. Saya harap dengan pengakuan ikhlas ini ia dapat menambahkan lagi kepercayaan abang Ajai untuk mengambil saya sebagai artis yang bernaung dibawah syarikat abang. Sekian.


41 ulasan:

plumpy.tootsie berkata...

baru 15sec,dan aku jatuh ke lantai bahana gelak sambil berguling-guling di atas katil.

cimOt berkata...

adek, nak no tepon!!!!

vampire's lovex berkata...

aku rasa,budak nih besar nanti jd mcm kau... hahaha...

bila nak letak blog aku dlam bloglist kau ? hahaha

ENCIK TIKUS berkata...

plumpy : berbakat bukan ?

cimOt : dia dah makwe.. sorry..

vampire's lovex : gyahaha.. kau tiru ayat aku.. how dare yuu..

(naddie) Nur Nadzirah Azmi berkata...

hahahah~ dasyat..
bakat besar tu..

Eazy Izzuddin berkata...

hahahahha....
adoi....
boleh lah ada bakat tu...
xDxD

pemuzik jalanan berkata...

Sila jangan kaitkan abam nuar kesayangan aku hokay! Ciss -.-

Manaaa samaaa pun oiii..

cik ciput berkata...

wahhh...adek unik...*kagum

ENCIK TIKUS berkata...

naddie : setakat pagi tadi dengar cerita ajai dah ujibakat dia.

eazy : tapi tak setanding aku lagi der.

pemuzik jalanan : aku tak tahuu.. nenek dia yang cakap..

cik ciput : kagum samppai muntah hijau ? haha

Umie Nadhirah berkata...

Macam en tikus budak tuh !

Lieyly ︱ Alia berkata...

haiii adk , nak ngorat leyh x...?kejit2 mata sikit..HAHHA !

yott berkata...

hahah..ok2 mesti ajai suke..

Tanpa Nama berkata...

adooii... mcm ape dah. good try lah budak niy.

Pyka Rahmat berkata...

saya suka rambut justin bieber.

ENCIK TIKUS berkata...

umie : ahaha ini komen membalas nie.. aku hati kering jangan risau weyh..

alia : dia dah berpunya.. sorrry..

yott : kompem... ad bakat budak nie..

tanpa nama : atleast dia berani tunjukkan bakat dia.. tak gittew ? kahkah...

pyka rahmat : saya ada iras2 justin bieber.. so komen nie merujuk kepada saya lah eh ? kikiki

Pyka Rahmat berkata...

tak sangka lu se-perasan mcmni. haha

dylli berkata...

amboi.
kemain UNIK lagi nama dia.
HAHAHAHA..

dik,
akak lagi hebat dari Ajai.
meh masuk recording kat tempat akak.
nyanyi lagu kanak-kanak.

Faraa Eiman's berkata...

arghh , kabot2 !
ajai la , JB la , haha ;p

Hayati Hamzah berkata...

mmg perosak repper jalanan si belang tu :))

bunbun berkata...

weh gemuk!

ReEnaPpLe berkata...

uniknya surat itu ..hahha

ENCIK TIKUS berkata...

pyka rahmat : hidup nie kadang2 kena perasan beb.. *betulkan kolar baju*

dylli : amboi teruih bagi nasihat nampak ?

faraa : budak nie ada bakat faraa.. dia boleh pergi jauh..

hayati hamzah : act muka si amri tue gua pernah lihat tapi lupa dekat mane..

bunbun : mende yang gemok ? kau ? kahkah..

reenapple : itu surat dari adik unik untuk abang ajai.. doakan dia berjaya..

Izyan Wawa berkata...

sporting giler. best tapi entah laahh. ^^v

Alya Esprézzo berkata...

wahahahahahaha..terbaikk!! ade suara iras-irass anuar zainn laaaa..eheheh

YaYa berkata...

gelak golek-golek..teruskn usaha adikkk

Tanpa Nama berkata...

adoi lar...suara adik tak sama lnsung dgn anuar zain.nmpk bebenor neneknyer kuat kencing.adik hbeskn lar dlu study tu..ilmu didada bisa tutup keaiban diri...

amirfazwan berkata...

orang atas komen tak buh nama..
pengecut..rugi la malaysia ada orang macam kau..

try hantar kt astro..hoho
http://bit.ly/iHJmwA

Puteri Iqa Izyan berkata...

hehe. semoga hasrat adik ni tercapai.

comel mata die kedip2 awl tu. huhu

ENCIK TIKUS berkata...

izyan wawa : suara dia sedap.. goodjob..

alya : kan ? setakat nie kau sorang jea yang percayaa..

yaya : bagus.. teruskan sokong dia.. dia ada bakat..

tanpa nama : aku tak tahu nak jawab apa komen kau nie.. tapi teruskanlah menyokong dia.. dia ada bakat..

amirfazwan : ahaha rilek beroo.. chill..

puteri iqa : kan ? takde sape pun mention mata kelip2 dia tue..

ghost writer berkata...

hey great!

walaupun pitching berterabur tapi untuk rapper padang jarak padang tekukur boleh lar dibuat bahan..haha

Raden berkata...

nenek anda hanya lah ingin mengambil hati anda..

ENCIK TIKUS berkata...

ghost writer : mereka nie ada bakat.. boleh pergi jauh.. tapi kalau nak buat bahan boleh juga.. adik unik ccomel kan ?

raden : aaa mende kau komen ? grrr romen kang..

ghost writer berkata...

apa yang buat kau fikir aku gurl...?

Izyan Wawa berkata...

Iya ke bang? adess. ^^

ENCIK TIKUS berkata...

ghost writer : entahlah.. aku baca penulisan kau..

izyan wawa : apa yang iya ? suara adik unik memang sedap habaq hang..

Ain Zulaikha berkata...

wakakkaakka caya lah adik unik!! hahahah semoga jdi penyanyi ya..
abg amri tu hemsem hahahah

Nazim Nasri berkata...

haha cool gila. weh tengok ni: Abang ajai balas surat Adik Unik

http://akunaziem.blogspot.com/2011/07/abang-ajai-balas-surat-adik-unik.html

Scya Lollita berkata...

weyyyyyyyyy !
ak peminat amri tu dowh !

ENCIK TIKUS berkata...

ain : abg amri tu hemsem ? kenapa gelak ? ini tak ikhlas puji nieee..

nazim nasri : aku dah tengok.. harap2 adik unik besar hati baca entry kau..

scya lollita : yeke ? kem slm dia..

Raden berkata...

yela..tuh yg nenek ko ckp ko cam bieber! aaaaa

ENCIK TIKUS berkata...

raden : act nenek aku tak pernah tahu aku nie ada iras2 justin bieber.. justin bieber entah dia kenal entah tidak..