Isnin, Julai 11

ALEESYA (17SX)

Kelihatan Amar baru pulang dari pejabat. Pintu utama dikuak perlahan-perlahan. Suis lampu ditekan, sementalah itu segenap ruang dipenuhi cahaya mentol buatan El-Merico. Mentol buatan itali. Mahal. Di suatu sudut mata Amar tertancap pada satu susuk tubuh yang dia amat kenali. Perlahan-lahan Amar menghampiri.

“Aleesya dah makan ?” soal Amar memulakan bicara.

Aleesya mengangguk perlahan sambil cuba bermanja dengan Amar. Dalam sudut kecil hati Amar perasaan sayangnya muncul melihatkan perlakuan manja Aleesya diribanya. Selama 2 tahun setengah hubungan mereka berlaku dan dalam lingkungan masa itu pelbagai cabaran dan halangan telah mereka tempuhi. Termasuk juga manis-manis hangatnya kenangan mereka selama 2 tahun setengah itu.

Amar bangun sambil mendukung Aleesya masuk ke kamar tidur. Diletaknya Aleesya diatas tilam empuk yang dialas dengan kain sutera emas. Amar capai tuala dan segera masuk ke bilik mandi untuk membersihkan diri. Aleesya cuma memandang Amar. Dalam pandangannya jelas kelihatan dia begitu kesunyian.

Usai Amar membersihkan dirinya, dia segera memakai baju tidurnya dan ke dapur. Diambilnya dua plate mangkuk dan dipenuhinya dengan bijiran Honeystars dan susu Dutch Lady perisa asli. Dia tahu Aleesya lapar seharian dan kebetulan juga dia kelaparan. Perutnya tidak menjamah apa-apa makanan hari ini selain sarapan pagi tadi yang disediakan oleh Aleesya.

Amar masuk semula ke kamar tidur sambil membawa dua plate mangkuk yang dipenuhi susu bercampur bijiran Honeystars yang segar. Aleesya mengukirkan senyuman manja sehangat senyuman Hasbullah Awang tatkala melihat Amar yang mengerti akan perutnya yang sedang berkerocok kelaparan. Mahu diambilnya sendiri, dia malas. Perangai Aleesya tak ubah seperti ular sawa kekenyangan yang berehat di bawah pohon cemara.

“Nah ameklah, saya bawakan untuk awak” , kata Amar sambil menghadiahkan senyuman manis persis blogger terkenal Malaysia, Fatin Liyana.

Aleesya yang kebulur sejak petang tadi segera mengambil mangkuk tersebut dan begitu lahap menelan setiap bijiran yang ada. Amar cuma memandang Aleesya sambil menggeleng-gelengkan kepala melihatkan Aleesya sebegitu rupa. Setelah keduanya selesai menjamah bijirin tadi, Amar mengucup bibir Aleesya dengan penuh lembut. Bibir Aleesya yang mugil menambahkan lagi berahi Si Amar pada malam itu. Aleesya membalas kucupan Amar. Mereka saling berbalas-balas bermain lidah. Amar membuka kemeja Aleesya perlahan-lahan bermula dari butang pertama hinggalah kelihatan lengkap buah dada Aleesya yang ranum. Darah panas Amar meriau melihatkan aset Aleesya yang begitu mantap. Tanpa disangka asetnya juga sudah berdiri tegak menantikan nikmat yang menunggu dihadapan. Malam itu Amar dan Aleesya menikmati semuanya dengan enak sambil ditemani kipas syiling dengan kelajuan 5. Tahap paling laju bagi kipas syiling Panasonic untuk berputar.

Esok harinya ketika Amar bersiap-siap mahu pergi bekerja. Amar menerima panggilan telefon. Panggilan daripada neneknya.

“Assalamualaikum nenek… nenek sehat ?” Amar memulakan bicara.

“Alhamdulillah nenek sehat aje.. Amar ? Kerja okey dekat sana ?” balas neneknya.

“Alhamdulillah Amar sehat macam biasa… kerja baru dekat sini pun okey.. takde masalah..”

“Kucing yang nenek suruh jaga… Amar bela dengan baik tak ? ingat Amar.. syarat kalau nak harta pusaka nenek yang bernilai berjuta-juta ringgit tue.. kucing putih itu harus dijaga dengan baik..” jelas neneknya bersemangat.

“Oh Aleesya kea ? Dia okey sehat macam biasa nenek.. walaupun dah 2 tahun setengah Amar jaga dia.. dia tak pernah buat perangai.. dia kucing yang baik.. hehehe” Amar ketawa keriangan.

Selepas itu berlakulah adegan perbualan antara mereka yang tidak dapat ditangkap secara jelas oleh penulis blog ini.

P/s : agak-agak anda apa yang penulis cuba sampaikan melalui penceritaan ini ? Fikirlah baik-baik dan tulis diruangan komen yang disediakan. Kalau malas nak tulis pun takpe. Tapi tolong buat pengajaran dalam hidup anda. Sekian.

21 ulasan:

reenapple berkata...

adeiii... sensor... hahha
tak tao lak kucing pandai buat sarapan.. huhuhu

syahira ariff berkata...

knapa ending tak best?
perlukah alesya seekor kucing?
perlukahhh
aku x nk ending cengginiiiii
argghhhhh

Nur Elyana berkata...

haha.kelakar siot..eh..cam x logik lak tu.hehe

DuniakuAbstrak berkata...

pesen nafsu songsang...kah3

Pyka Rahmat berkata...

nama kucing kemain hot.

Lieyly ︱ Alia berkata...

FL PON ADA , haha !

XBEST2 ending tuh...bg ending lain oh !

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

selekeh seyh...hahaha...
ape maen2 lidah ngn kucing...lol.

SumBody Me.. berkata...

jenjalan sini :)

Hayati Hamzah berkata...

nasib baik kucing . kalau encik tikus ? fuhhh

Tanpa Nama berkata...

gila ke apa wat ngan kucing

Faraa Eiman's berkata...

ko buad aku nebes ! siot !
muahaha ;p

Umie Nadhirah berkata...

pengajarannya :

hati jangan cam binatang!

Scya Lollita berkata...

cis . haha .
otak ak slamat suci dan murni weyh .
seb bek da bnyak kali terkena dgn entri2 mcm ni .


ak bygkan alesya cam kucing ak lah mst comel hikhik

bibi bibo berkata...

kucing pon pakai kemeja . hebat . hahah

Efa Manaf berkata...

memang lahh kucing mkn honeystar, memang memang! hahaha, dan berkemeja pulak beliau yee, haha.

maceklala berkata...

ney yang tak puas hati ney hahahaha

plumpy.tootsie berkata...

aq bru bce bpe baris aq dh tau tu kucing.lu jgn bernafsu dgn kucing pulak ye.

Huda Luna berkata...

zzzzzzzz

gigih aku bace rupe nye zzzz
pening nak paham

ENCIK TIKUS berkata...

sorang jea yang bagi pengajaran...

syafieyka_ff92 berkata...

la kucing da...ak mati2 ingt owg..
ape mksud cite ni??

ENCIK TIKUS berkata...

maksudnyaa kau kena carilah sendiri..
HIHIHIHI...