Jumaat, 8 Julai 2011

BILIK HOTEL BERNOMBOR C2-05-03

Belah kanan tangan gua, gua sedang mengenggam sebuah kunci bilik yang bernombor C2-05-03.

"Parisss tolong amekkan kasut mama dekat kereta", mama gua meminta.

"Okey tadehal, kuncinya ?" gua menjawab.

Setelah mendapat kunci kereta waja berwarna ala-ala emas diraja gittew. Gua segera menyarung selipar Crocs ciplak yang berharga 20 ringgit. Selipar crocs tue gua beli dekat pasar malam Puncak Alam. Sebuah pasar malam yang terkemuka di Malaysia. Segera gua turun ke bawah menggunakan lif beralaskan besi silver.

Sesampai sahaja dibawah gua tekan button di remote control untuk membuka pintu kereta. Gua tekan. Gua bukak pintu. Pintu terkunci. Gua tekan. Gua bukak pintu. Pintu masih lagi terkunci. Gua tekan. Gua bukak pintu. Dan pintu masih lagi terkunci.

"Cilaka punya kereta..." maki gua sambil tampar tiang seri putih yang ada di perkarangan parking hotel.

Setelah gua belek-belek remote kunci kereta bapak gua. Gua baru perasan buttonnya sudah lama rosak lebih setahun yang lalu. Cilake kenapa gua tak tahu ? kenapa kenapa ? arghhhhhh...

Seminit lebih gua cuba tenangkan diri diatas kebangangan diri gua sebentar tadi. Selepas itu gua capai kasut dinner mama gua yang 'bling-bling' gittew di bonet kereta dan naik ke atas. Sekali lagi gua menggunakan lif beralaskan besi silver. Gua tekan no.5 menunjukkan bilik hotel gua ditingkat lima. Tingkat paling atas.

Sesambil  menunggu sampai di tingkat 5, gua sempat membetulkan serba-serbi pakaian gua untuk dinner company pada malam itu. Persis Justin Bieber gua pada malam itu. Siapa tak kenal Justin Bieber ? Dia lah pelantun lagu I Need Somebody To Love. Kamu pergi ke youtube dan search 'I Need Somebody To Love'. I need somebody to love.... ohoooooo~

Pintu lif terbuka. Gua berjalan laju untuk mengejar masa yang kian menghampiri jam 8 malam. Gua ketuk pintu. Gua tekan loceng bilik. Pintu tak terbukak. Gua ketuk pintu. Gua tekan loceng bilik. Piintu tak terbukak. Lebih 8 kali gua buat aksi yang sama pintu bilik hotel gua masih tak terbukak.

"Ehhh takkan dah pergi dinner.. habis mama pakai kasut apa ?" getus gua dalam hati.

"Kasut mahal gua pun ada dekat dalam lah !!! celake lah pergi tak call.." gua maki pula dalam hati.

Dengan perasaan marah, gua ketuk pintu bilik lebih kuat sedikit untuk memastikan tiada sesiapa dirumah. Dam dam dam !!! Pintu bergegar beberapa kali. Setelah hilang sabar gua menyepak pintu bilik hotel sekuat hati. Gedebammm !!! Bunyi kuat terhasil tapi pintu masih belum lagi terbukak.

Gua mencari alternatif lain dengan menggunakan teropong kecil yang telah disediakan di pintu untuk meng'ushar' siapa ada didalam. Tiba-tiba gua terpandang papan kecil yang terlekat di pintu bilik hotel.

'C2-04-03'

Tiba-tiba gua dapat rasakan gua lah orang yang paling bangang saat itu.

Orang yang paling bangang saat itu.

*bunyi cengkerik*

31 ulasan:

bibi bibo berkata...

hahahaha , buat saket tangan je ketok pintu gittewww .

len tgk no blk btl2 =="

Umie Nadhirah berkata...

kesian kat kau justin bieber..

hahaha..

so, kau jdlah gi dinner tu ?

O'gosh berkata...

ha tu lah..ngamuk je kejenye....kan dah sakit kaki...

ENCIK TIKUS berkata...

bibi bibo : tangan gua dalam ada besi, jangan risau..

umie : ofkoslah jadi.. salah tingkat bilik jea.. kikiki..

o'gosh : buat pengetahuan lu dalam kaki gua juga ada besi tahu ? kikiki

pemuzik jalanan berkata...

Tak payah nak bieber sangat lah kau.
Nyambah nokk.

Okay kadang kadang jadi bangang takpa. Kadang kadanglaa. Haha.

zezolla_atin berkata...

2kali ko buat kja bangang dalam satu scene..bukan kadang2 dh tu..muahaha..

cik ciput berkata...

bunyi cengkerik x tahan..

*bila aku baca citer kau ni aku rasa macam tgh tgk naruto..sbb naruto pon bangang jugak kadang2..hak3x..

Hayati Hamzah berkata...

kalau aku dlm bilik tu dh lama kau kena baling dgn lesung batu . kah kah

belog amiyo berkata...

celakelah tak call tu bai kat sape? hehe.

teeha berkata...

Hahahahaha

Pyka Rahmat berkata...

gua dah search i need somebody to love, tiba kan keluar picture ucie.

:O

Lieyly ︱ Alia berkata...

wooo padan muka , HAHAH !

skit tangan ohh , en tikus ^^

plumpy.tootsie berkata...

dude,lu nmpk jalan terbaik untuk bunuh diri tak?

gua suggest kn lu terjun shj dr tepian tingkat itu.

DuniakuAbstrak berkata...

bangang 'saat itu' je ke? confirm? haha

dylli berkata...

HAHAHAHA..
dah agak dah.
mesti salah bilik punya.
huehuehue.. :P

Faraa Eiman's berkata...

skjp paris , skjp JB
mne satu ko nieyh ?
haha ;p

Raden berkata...

naseb bek takde awek cun yg bukak pintu...kalo tak da jadik rezeki ko la

reenapple berkata...

hahhahaha.. this time aku nak gelak sepuas3..hahaha
tapi bilik C2-04-03 tue ada orang ke takde????

izzad b* berkata...

dah kenape.haish.ahahaha

vampire's lovex berkata...

kau ni,memalukan seluruhhhhhhh kerabat tikus di muka bumi ini..sumpah...



hahahahahahahahahhahahahahhaahahahhahahhaha...ok sori,lptop aku jem,dia gelak sendiri..kah kah

Yuyu Musa berkata...

hahahahah..

salah bilik..kah3..

ENCIK TIKUS berkata...

pemuzik jalanan : i need somebody to love... ohoooo~

zezollo : terbuat doe.. lagipun ini pestime buat kerja bangang..

cik ciput : muka gua ada macam uchiha itachi tak ?

hayati : taknak ajak gua masuk bilik ? kahkah gurau gurau..

belog amiya : aaa dekat sape lagi en ? hahaha.. dem lu..

pyka rahmat : ucie ? ;O

Alia : takde ah sakit mane.. gua kuat..

ENCIK TIKUS berkata...

plumpy.tootsie : kalau gua bunuh diri cmana nak kawen dengan lu ? cuba jawab..

duniakuabstrak : kompem ! lagi pun ini pestime... haha..

dylli : alah kenapa dah agak ? kenapa kenapa ? arghh

faraa : panggilah jea lah aku bieber.. habis cerita.. aku comel what ?

raden : tahu tape.. lagi lagi kalau kau yang bukak.. perghh perghh..

reenapple : haaa gelak gelak.. aku rasa takde.. sebab aku ketuk kuat gila.. smpai bilik sebelah bukak pintu ushar.. lol

izzad : dah kenapa ? aku tak paham

vampire's lovex : hai stalker gua.. kahkah..

yuyu musa : amacam ? *keningkening*

chocolate lurve berkata...

ahaha..trbaek lh...

JJay berkata...

hahahahaha..kelakar..kelakar...ini baru silap bilik yerrr...takleh lawan citer org silap hall TGV tengok movie...hahaha

ENCIK TIKUS berkata...

choc lurve : bak sini gula-gula

jjay : setakat nie gua takdelah sebangang macam tue.. kahkah

Queen F berkata...

*ROFL*

hahaha okay jatuh saham salah bilik nasib baek tade awek lalu.. :P

mata kena kasik repair lah nampak gaya macam ni.. :P

Encik Psychopath berkata...

bodoh tak?

ENCIK TIKUS berkata...

queen f : itulah kan..

encik psycho : tak sampai bodoh lagi.. aku kan hensem... takkan sampai..

plumpy.tootsie berkata...

kawen lu jgn sebut.gua hormon gatal memuncak.jgn smpi esok gua g minang lu.

ENCIK TIKUS berkata...

hahaha.. okey okey.. gua diam..