Rabu, 13 Julai 2011

CARA-CARA MELETAKKAN IKLAN NUFFNANG

Malam semalam gua telah ditanya oleh seorang blogger yang lain. Orangnya perempuan. Ruangannya di fesbuk chat jea pon. Soalannya berbunyi, “Dulu kau letak iklan Nuffnang kan ? Habis tue kenapa kau buang ?” Gua pun jawab, “Malaslah letak nuffnang, nanti niat berblogging aku terpesong”..

“Alah.. itu bukan musabab untuk kau kata kau tue ikhlas berblogging.. orang nak bagi duit free.. apa salahnya kau ambik peluang tue..” balasnya lagi.

Perbualan gua dengan dia tamat di situ.

*keesokan harinya*

Tengah ralit gua membaca bahan bacaan di kawasan blogsphere gua perhati ada sorang minah nie kemain buat entry mengenai Buffered Earning (BE), siap printscreen sekali. Dalam entry tue dia puji-memuji pihak Nuffnang yang telah memberikan dia seketul BE iaitu iklan Toyota Vios. Eleh setakat Toyota Vios buat apa. Kalau dapat iklan Toyota Ferrari gempaklah jugak. 

Gua pun geleng-geleng kepala. Gua sambung membaca sambil makan cikedis perisa udang. Jadi sebagai langkah pencegahan gua letak kembali iklan-iklan nuffnang yang gua sudah buang awal bulan dulu. Lagipun ada lagi Buffered Earning tahun lepas yang masih berjalan. 3 ketul pulak tue. Lain masa gua printscreen gua punya buffered earning pulak yea ?!!! keh keh keh *gelak sambil korek hidung*

12 ulasan:

Pyka Rahmat berkata...

terpengaruh punya hal haha

ENCIK TIKUS berkata...

kahkah lantak...

nurathirahkaman berkata...

hahahaha..dapat BE gak..aku ta penah unn...tahniah...3 ketul tuh

dylli berkata...

ceh.
ingat ka dah berkecimpung dalam arena pembuatan tutorial.
HAHAHA.. :P

i'm ezza haniza berkata...

aku dah blah meninggalkan nuffnang.haha

plumpy.tootsie berkata...

gelak smbil korek hidung?lu mmg cilakak.

Lieyly ︱ Alia berkata...

HAHA , ingt xmau letak..letak jgk ;)

cehh loklaq , korek hidung smbl makan...

Berto berkata...

Nagneng pembohong. Gua punya cek tak smpai2 lagi, dah masuk 4 bulan dah ni.

maCy berkata...

mereka budak2 lagi.. seperti kamu. hik2

ENCIK TIKUS berkata...

betulah tue.. saya budak budak lagi macyyyyyy...

Puteri Iqa Izyan berkata...

dulu aku penah dapat sebelas BE. haha..

dulu r. sekarang mimpi =.='

khai berkata...

guwa pon tak letak nuffnang.