Khamis, 18 Ogos 2011

LIPAS YANG TERANIAYA


Ketepar!! Gua tepuk pintu bilik gua. Bergema seluruh bilik. Ketepar ketepar ketepar ketepar ketepar!!! Gua tepuk pintu bilik gua beberapa kali. Gua tengok tapak tangan gua. Merah. Sakit. Gua pandang atas syiling. Terlihat 2 ekor lipas begitu ralit melihat perlakuan gua. Ketepar ketepar ketepar!!! Gua hempok pintu bilik 3 kali. Seraya itu 2 ekor lipas tersebut segera berlari masuk ke rumah mereka. Tahu takut.

Gedebang!!! Mak gua masuk sambil menerajang pintu bilik gua. Gua terkejut.

“kau kenapa hempok-hempok pintu nie ? nak makan penumbuk mama ?” marah mak gua sambil menunjukkan segenggam penumbuk sebesar kepala lutut. 

“eh tadelah mama, bukan paris yang buat tapi lipas dua ekor tue hah..” gua muncungkan bibir gua ke rumah lipas tersebut. Mak gua memang pantang kalau dengar perkataan lipas. Dia pergi ke dapur untuk mengambil senjata rahsia miliknya.

Pssstttt… psssssttttt… semburan Shieldtox bertebaran di serata kubikel bilik gua. Tidak sampai 2 minit kelihatan 2 ekor lipas keluar dari rumah mereka terhuyung-hayang dan jatuh terjelepok di atas lantai.

“kenapa kau begitu kejam terhadap kami ?? kenapa… ?? kenapa… ???” lipas jantan bertanya sangsi pada mak gua.

“anak aku kata.. kau yang hempok-hempok pintu bilik nie tadi.. betul kea ?” jelas mak gua dengan muka ala-ala norlia ghani.

“ahhh kau percaya cakap anak kau itu… sepuluh yang dia cakap pada kau hanya satu sahaja yang betul…” lipas betina pula bersuara demi menegakkan benang yang basah.

Pssssttt.. pssssttt…. Mak gua memberi sepam-dua semburan Shieldtox pada pasangan lipas terbabit. 2 ekor lipas itu tidak bergerak setelah beberapa minit. Maka berakhirlah riwayat hidup dua ekor lipas itu. Gua tersenyum memandang mayat lipas terbabit sambil buat-buat baca buku cerita 'si arnab yang bongkak'.

30 ulasan:

Wadi AR berkata...

aku mmg takot lipas. sumpah tak nak hidup ngn beliau

SweetyMui2 berkata...

kalau lipas kecik aku blh wat bodo lagi,tapi kalau yang besar tu,okayy sila mati.

Umie Artoqiemie berkata...

Kenapa la mak lu tak sembuq kau ngan lipas skali. kan lagi best cerita ni =)

Faraa Eiman's berkata...

=='




hahaha

Uchi kay-f @hmad berkata...

ko takut lipas ke?

aiman fanboy k-pop berkata...

lipas?binatang kotor lagi huduh tuh???suka tengok dia terbang..haahaa..^^

May Maisarah berkata...

makcik!!! give me 5!!!!

i like lah..tu lah teknik sy buat bile terserempak dgn lipas dlm bilik air.haha

namaakulynn berkata...

hahahhahha.bunyi 'ketepar' tu yang takleh blaaa.hahha

DuniakuAbstrak berkata...

bunuh 3 ekor..muncul lagi 30 ekor..memang celaka banyak lipas kat rumah aku

reenapple berkata...

ewwww..lipas.. takotnya...

kim heeruul berkata...

lu rasa cousin gua skrg takut lipas lg or tak..? kah kah kah

ENCIK TIKUS berkata...

gua ? takut lipas ? kakakaka...

cousin lu still takutt der.. jgn risau.. cousin lu gua jaga.. gua jaga..

Pyka Rahmat berkata...

ketepar k.

i am S!L4H.. berkata...

tikus takut lipas. h
aiyohhh. =p

bighagenjo berkata...

hhahahahaha! tang mak dia tendang pintu tu yg tak bole blah tu.. XD

bighagenjo berkata...

hhahahahaha! tang mak dia tendang pintu tu yg tak bole blah tu.. XD

teha berkata...

hahaha ! nasib kau laa lipas , xde sape suke .. hahha !

Lieyly ︱ Alia berkata...

lipas dan lg ckp...wow !!
hahaha !

ambk buat sup..

Pari-Pari Pelangi berkata...

ape barang main sembur2...kasi pijak sudah...hahaha

cik ciput berkata...

aku dengan lipas best friend tahu? hahahaha

auny aizie berkata...

aku kalau lipas yg tahu jaga diri tu aku ok,
kalau dah datang hobi dia main terbang terbang tu okay sila mengucap sebab dia kompem mati bukan aku yang ketepap dia, tapi kawan aku yg ketepap

aku kalau nampak lipas aku sanggup lari 15.26KM dari tempat kejadian

lavender harum wangi berkata...

arwah tu memang busuk orang nya. memang patutla mereka mati. kbai.

Fyqa berkata...

cam ksian lak.

errrr

Encik Psychopath berkata...

Ko aniaya lipas tu. Bulan puasa plak tu. Dosa kau tuhan sy yg tahu.

d.e.e.n.a.YAYA berkata...

hahahaha...apehal kaw suke buat cite bangang...sakit perut aq gelakkk....

Dunia Landax berkata...

lipas kan comei..aku ada bela 2 ekor..nama dia johny ngan tony..

mrs. jackob cullen berkata...

hahahahaha.. comel betul entri ni..

asnizaziz berkata...

serius, aku bukan takut dgn lipas, aku cuma geli dengan beliau jeee..huhu

adrinaqamarina berkata...

parees memang comel sebab dia takut lipas #kbai



nak makan penumbuk mama? hahaha.

zazaw berkata...

aku benci lipas
HAHAHHAHAHA