Khamis, 11 Ogos 2011

SESI TEMURAMAH BERSAMA AMIRAH FILZAH (PART 1)


Lu ingat lagi dengan entri yang ini (link) ? Maka pada beberapa minggu yang lepas gua telah berkesempatan untuk bersembang sebentar bersama cik awek bernama Amirah Filzah. Ikuti perbualan gua dan dia selanjutnya.

ET : Assalamualaikum, terima kasih kepada cik amira sebab sudi untuk ditemu-ramah oleh gua atau nama glemernya encik tikus.

Amira : Eh janganlah ber ‘gua-lu’ . saya ini anak gadis yang sopan dan bertata gittew. ‘Saya-awak’ sudah memadai =)

ET : Errr okey gua ikut lu jea lah. Eh silap. Saya ikut awak jea lah. Hehe.

Amira : Haaa kan sopan sikit tue. Hehe.

ET : Jadi sebagai pengenalan boleh tak cik amira menceritakan secara ringkas serba-serbi mengenai latar belakang cik amira ?

Amira : ahaa, okay. Nama penuh nur amirah filzah, 18 tahun. lahir dkt perak, tp tinggal dkt ampang. seorg yg sabar, pandai berdikari. sukaa sgt menari, menari tu satu minat, hobi dan bakat .

ET : Ohhh awak baru 18 tahun. Muda lagi. Hurm tinggal dekat ampang area mana ? boleh tak bagi alamat rumah ?

Amira : Eh nak buat apa ? Kalau saya bagi nanti habislah semua peminat-peminat saya serbu rumah saya. Entah-entah awak pun serbu rumah saya jugak. Hehehe.

ET : Eh eh ? sampai ke situ pulak dia. Takpelah kalau taknak bagi. Tak kisah pon. Berbalik pada soalan, saya dapat tahu awak nie seorang model ? Jadi boleh terangkan cemane awak boleh terjerumus dalam bidang kejadah modelling nie.

Amira : Actually kakak saya juga seorang model, lagipun dah lama saya simpan untuk menjadi model. So lepas spm perlahan-lahan saya involve dalam bidang modelling. Tambah lagi semenjak bertudung semakin banyak tawaran yang mendatang. Hiks.

ET : Jadi sebelum nie awak free hair lah yea ? Agak-agak masa muka awak free hair dulu-dulu ada iras-iras Yoona SNSD tak ?

Amira : Huh ? Yoona ? SNSD ? Amende tue ?

ET : Errr.. tak kenal yoona ? tak layan korea lettew ! Hurmm takpelah.. so boleh tak awak ceritakan pulak pengalaman selama awak menjadi model ? Untuk majalah apa awak pernah market muka.. dan ada tak awak sertai catwalk untuk fashion muslimah ? Amboi kemain banyak soalan saya kan. Harap awak tak pening nak jawab.

Amira : Tadehal lah, saya dah biasa ditujah dengan soalan-soalan begini. Pengalaman ? Hurm saya pernah jadi model untuk majalah Rapi, Media Hiburan, Remaja, Yezz, Mingguan Wanita, Keluarga, Eh, dan Dara.com. Saya juga pernah jadi model berita harian. Selain tue saya juga pernah mendapat tawaran daripada Nona tapi terpaksa saya tolak atas sebab jadual pengajian yang begitu padat.

ET : Sekejap. Nah. Minum air dulu. Kemain semput saya tengok awak bercakap dari tadi.

Amira : Oho. Terima kasih. Sedap air cincau nie. Awak buat kea ?

ET : Ahaaa. Siapa lagi awak... Saya kan encik tikus. Ekekekeke *gelak sambil tutup mulut*

Amira : ehh kemain bangga pulak muka dia.. pang nak ?

ET : eleehhhhh... Gurau sikit pun nak pang.

Amira : ngadeeeee… wekk!!

ET : Berbalik pada soalan, ada lagi satu soalan yang awak tak jawab.. mengenai penyertaan awak dalam catwalk untuk fashion muslimah..

Amira : Ohh.. Saya pernah sertai catwalk fesyen muslimah. Banyak. Dan yang terbesar pernah saya buat di PWTC. Amacam ? besar tak besarlah kan. Ahahaha.

ET : huyooo. Beruntung jadi orang cantik kan. Awak dah berpunya ?

Amira : saya masih single. Saya sudah lama single sebenarnya. Kenapa ?

ET : single ? boleh saya mengorat awak tak ? orang kata saya hensem macam nickhun.

Amira : err sebenarnya sejak hubungan yang lalu. Saya tak teringin untuk ada komitmen pada mana-mana lelaki lagi. Senang cerita saya tak bersedia lagi. Sorry.

ET : ehh saya tersilap tanya soalan. Sebenarnya saya nak tanya kenapa masih single ? tak teringin untuk ada hubungan perasaan dalam hidup awak lagi kea ? Atau awak dah serik ?

Amira : Errrr. saya rasa saya dah jawab tadi. Cuba check balik.

*bunyi cengkerik*

ET : awak tengah buat apa nie ?

Amira : HAHAHAHA. selain kelakar awak nie bangang juga ya orangnya, saya tengah jawab soalan awaklah. Apa lagi. hehehe.

*bunyi cengkerik*

Bersambung...

31 ulasan:

fiDooo berkata...

adoyai en tikus nie... ni citer betol ke? serius aku xpena dgr popuan nie.. huuh

ENCIK TIKUS berkata...

ini cerita betul tapi gua ada ubah sikit bagi nampak interesting.. takdelah macam skema sangat.. btw.. gadis nie amat bersopan santun.. =)

Umie Artoqiemie berkata...

HAHAHAHAHAHAHA...
Pang je ET tu...
sempat lagi buat ayek cincau.

Tanpa Nama berkata...

motif sangat la soalan last2 kau tu !

reenapple berkata...

comelnya dia...

Wadi AR berkata...

ko jgn main main tikoss

Pyka Rahmat berkata...

hahah kemain eksaited dia ni

Pyka Rahmat berkata...

haah part dia sopan tu mmg serius. dgn gua pun dia saya awak k. gila lah jarang jumpa cun yg sopan mcmni.

kim heeruul berkata...

weyg,nak ngorat dia boleh tak?
hahaha

ENCIK TIKUS berkata...

ceih... semua nak ngaku kenal dia.. ngorat dia lah... pang kang..

lavender harum wangi berkata...

hshshshs~~ *bunyik daun berterbangan*









kbai.

May Maisarah berkata...

Adehhhh...memang 2 kali 5 je 2 orang nih...aaa...semputtttttt~~~~

Raden berkata...

amira itu name aku gak weh..ko rindu aku ke hape nie?

asnizaziz berkata...

awek ke encik tikus?hehehehe :D

i am S!L4H.. berkata...

hohoh. sape kah??

cik ciput berkata...

calon awek ke tikus?ekeke..cunn..cunn..

Encik Psychopath berkata...

nampak sangat bangangnye penemuramah tu. nampak.

Amirah Filzah berkata...

ahaa, sy rasa hampir semua ayat sy, Encik Tikus ni ubah :p sbb semua ayat sy formal, penuh lg dgn tatabahasa semua. haha tak pe tak pe, Encik Tikus ubah baru lah nmpk menarik sikit perbualan ni (:

ENCIK TIKUS berkata...

hehe itu dia tuan badan sudah komen...

Muntos berkata...

comel gile amirah filzah <3

Yellow LEOpard berkata...

sengal jugak kan..hahah

Lieyly ︱ Alia berkata...

ahahaha , sengal..xpsal2 kena ayat bangang ! :D

RepublicAku berkata...

cantek yer dia yer....tervatuk3 ni...

bighagenjo berkata...

haha! kau tanya , kau sendiri jawab. haha!

aiman fanboy k-pop berkata...

ya ampunn..temuduga cari jodoh keww nih?hikhikhik.....!!!!addooiii...cari awek kat aiman satu...nak sebijik cam soo young snsd..tak pon,sebijik cam hyun a,4minutes..hakhakhakhakhak..yg seksi2 yew??

aiman fanboy k-pop berkata...

pminat korea jugak kew??aiman pminat kpop no satu asean..haahaa..jemput datang blog aiman yew?

izzad b* berkata...

sapakah!(dgn nada gatal)kekeke

laskar pelangi berkata...

alahai..comel gilews^^

ghost writer berkata...

dari bahagian leher ke atas,memang A.

eykameow berkata...

gaya mcm dah berborak depan2. huhu

Tanpa Nama berkata...

ET cmna kau sembang gn dia ?