Selasa, Ogos 16

SESI TEMURAMAH BERSAMA AMIRAH FILZAH (PART 2)



gambar dicuri dari fesbukFanPage beliau

Ingat lagi bahagian yang pertama ? (link) Kalau pembaca taknak rasa macam noob sangat gua sarankan baca dulu part yang pertama sebelum baca part yang ini. Kang ada pulak label tak tentu pasal. Dan buat pengetahuan pembaca sesi temu-ramah ini gua ada ubah sedikit sikit supaya ia tak kelihatan macam bos bercakap dengan pekerjanya. Dan buat pengetahuan lu orang lagi Cik Amirah Filzah peramah dan sopan santun orangnya. Dan seperkara lagi ini bukanlah ayat nak mengorat ya. Selamat membaca.

ET : Saya dikhabarkan yang awak juga mempunyai blog ? kemain tamak awak ya.

Amira : Ya, memang saya ada blog. Di situ saya coretkan segala perkara yang terjadi dalam hidup saya tapi takdelah sampai nak pilih baju sebelum tidur pun saya cerita. Hehe

ET : Sebagai blogger saya rasa awak juga mesti ada blog kegemaran awak right ? Boleh beritahu saya blog siapa dan kenapa awak suka baca blog tersebut.

Amira : Hurm.. sebagai seorang perempuan dan juga seorang yang gemarkan fesyen tipulah kalau saya cakap saya tak suka kepada blog-blog gugirl. Blog yang saya suka antaranya blog Hanis Zalikha dan blog Fatin Liyana.

ET : blog saya awak baca ? alaaaa yang Life Is Simple tuuuuueee...

Amira : blog awak ? saya pernah baca blog awk, blog awak menarik (: especially dari segi gaya penulisan dan bahasa awak tu. haha

ET : hehehe malu pula saya dibuatnya... hihihi... ;B

Amira : nak malu buat apa... hihihi... ;B

ET : berbalik pada soalan, awak boleh ceritakan serba sedikit tentang latar belakang akademik awak ?

Amira : akademik ? saya kini menuntut di UiTM Shah Alam dalam foundation in Law. Dan keputusan SPM 2010 saya mendapat 8A.

ET : amboi, saya tak tanya pun keputusan SPM awak. kemain taw. hehehe.

Amira : eh awak tak tanya kea tadi ? sorry sorry.. selalunya saya akan terautomatik cenggini sebab saya taknaklah susahkan awak tanya soalan dua kali kan ? hehehe

ET : hehe.. betul-betul.. pandai jugak awak nie yea. Dahlah cantik pandai pulak tue. Untunglah sape dapat awak. Untunglah...

*penulis dan juga mangsa temu-ramah menangguhkan majlis seketika untuk memberi laluan kepada azan asar*

ET : selain into dalam scene modelling, awak ada buat business secara alam maya ?

Amira : saya tak buat bisnes online tapi niat tue memang ada. Cuma buat masa sekarang saya terpaksa simpan dahulu sebab begitu sibuk dengan kelas. Mungkin lepas habis foundation saya akan mulakan business online saya.

ET : awak pernah jatuh beskal ?

Amira : sebenarnya saya rindu nak jatuh beskal macam masa kecik-kecik dulu. Tapi saya agak jarang juga terjatuh beskal sebab family saya belikan saya beskal roda 4. Sayang anak katanya. Tambah saya ini pun anak orang kaya... Hahaha...

ET : jadi boleh dikatakan awak nie anak manja lah ?

Amira : takdelah manja mane. Atleast masa saya umur 5 tahun saya pernah masak nasi sendiri taw ! hihihi *gelak sambil tutup mulut*

ET : agak-agak bila cik amira akan berkahwin ? target umur berapa tahun ?

Amira : insyaAllah kalau takde halangan.. saya target dalam umur 26. Saya pun tak suka kahwin lambat sebenarnya. Saya suka kahwin awal macam dalam cerita ‘I’m not single’. Hihihi.

ET : maknanya awak nie senang terpengaruh dengan cerita filem lah ? cenggitu ?

Amira : takdelah kuat terpengaruh sangat. Lagi pun saya muda lagi. Jadi faktor untuk senang dipengaruhi tue boleh jugaklah terjadi kan.

ET : mula-mula kata takde sangat lepas tue kata senang pulak. Eh kelingnya ayat awak.

Amira : amboi-amboi senang hati jea cakap kita macam keling. Pernah kena luku ?

ET : hehe janganlah luku saya. Kepala saya nie dah lah ada satu pusar. Kalau awak luku nanti terus tembus kena otak saya. Hehe

Amira : hahahaha. Awak nie kelakar lewwww!!

ET : pujian nie macam sarkastik sajeww. takpelah. Soalan terakhir.. Apa pendapat awak mengenai blogger kini yang dikatakan memiliki populariti yang setaraf dengan selebriti di Malaysia. Boleh bagi komen sikit..

Amira : artis lebih mudah dikenali dan lebih popular. Apa-apa pun saya kagum dengan Hanis Zalikha sebab dia memang dikenali ramai dan tahap populariti dia setaraf dengan selebriti di Malaysia. Dan untuk jadi popular sepertinya bukan mudah sebenarnya. Harus ada bakat yang semulajadi.

ET : yaa selain bakat dia juga mempunyai kecantikan semulajadi. Jadi bagi saya itu satu pakej baginya. Same goes to fatin liyana, maria elena dan lain-lain. Kemain saya taw cakap omputih. Hehe.

Amira : errrrrrrr

ET : terima kasih kepada cik amira sebab sudi menjawab soalan bodoh bangang dari saya... saya harap cik amira akan terus maju dalam bidang yang diceburi.. hehe

Amira : terima kasih juga kepada encik tikus sebab sudi menjemput saya ke sini... cantik juga ya taman nie.. hihihi..

ET : ehh awak lapar tak ? saya ada duit lebih nie.. mari saya belanja awak tutti fruitti dengan sirap bandung ais...

Amira : oh saya baru ingat nak belanja awak.. takpelah.. jom-jom.. hihihi..

ET : one more thing awak nampak cantiklah pakai baju nie... bunga-bunga gittew.. hehehe..

Amira : eeeeeeiii.. awak nie.. ngadeeeeee... wek :P

website : blog http://mirarafilzah.blogspot.com <----- klik

              twitter : (link) <----- klik

              fesbukFanPage : (link) <----- klik

              respon beliau : (link) <----- klik

17 ulasan:

kim heeruul berkata...

mane lu knal ini awek..?
mcm awek member gua....hahaa

asnizaziz berkata...

haha..ade juga sambungannya, model ni junior aku rupanya kat UiTM..huhu..ramai bnar budak law jadi retis :D

Umie Artoqiemie berkata...

miaooooo...

gurau manje korang dua ye.. phewitt.

izzad b* berkata...

asal dak law je cun!kekeke

Faraa Eiman's berkata...

betol ke ? =='

ENCIK TIKUS berkata...

ini betul punya temuramah.. takde gua nak kelentong bulan puasa cenggini.. hehe..

ghost writer berkata...

eh,ET,cuba tanya dia kalau-kalau dia kenal rick dellinger.

aku leh ngorat sama lar nih.haha

Encik Psychopath berkata...

bile nak interview aku ?

Lieyly ︱ Alia berkata...

cantik amirah neyh :)

reenapple berkata...

pergh.. tetiba aku rasa jelez pulak.. hahah

eykameow berkata...

hahahaha kelakar lah . dah baca dari blog dia petang tadi

maCy berkata...

err sape ni?

lavender harum wangi berkata...

kemain mesra gittew. lulz~

cik ciput berkata...

amboi tikussss...kemain ehh..esok2 kuar di dada2 bolg, "encik tikus dan amirah filzah hangat bercinta".. sudeyyhh...hahaha..

May Maisarah berkata...

pErghhhh..pehhhh..pehhhh...

tu je yg mampu aku taip after bace post ni...

Uchi kay-f @hmad berkata...

wah........?

bighagenjo berkata...

hahahahaah! ok2 entry ni n yg lepas is best.