Sabtu, September 10

AWEK CHUCK TAYLOR DAN KITAB TERFAKTAB

Buku yang lu semua harus pegang ini bulan..

Awek Chuck Taylor (ACT)



C'mon sape yang tak kenal nami cob nobbler ? Penulis blog Teh Tarik Gelas Besar. Penulisan dia sangat handal. Mengenai novel ni sebenarnya ia pernah diterbitkan di blog ACT tapi entah kenapa diprivatekan. Then tup.. tup.. gua dengar cerita keluar dah novel dia. Ini sinopsisnya..

Mengisahkan si pengejar cinta bernama Hafiz, yang pada mulanya menjadi stalker secret admirer kepada seorang gadis di sekolah. Selepas penat menjadi secret admirer, ada peluang di depan mata - seorang gadis hipster anarkis yang bernama Mira. Selepas berjaya mengedjas si gadis hipster ini - Hafiz mula rapat dengan keluarga Mira - Aiman si rempit yang narcissist, Pak Man seorang penyokong Liverpool hardcore dan Nana seorang yang mengidap penyakit alalia literalis. Hubungan yang rapat dengan Nana membuatkan hubungan menjadi complicated dengan Mira. Kemudian takdir memisahkan mereka semua. (ciplak dari blog nami).

Secara jujurnya gua mengikuti kisah ACT ni sampai part Hafiz berpisah dengan seorang gadis. Gua lupa namanya tapi gadis tersebut terbang ke Canada kalau tak silap. Beberapa minggu seterusnya time gua nak baca ACT blognya sudah private. Bullshit. Tapi lepas ia telah diterbitkan dalam bentuk novel silaplah kalau nak kata gua tak beli. Bagi sesiapa yang nak beli atau menempah just klik pada gambar novel ACT tersebut. Ia akan terus pergi ke link.

Novel ni gua jamin best sebab ia tak cliche macam novel yang lu pernah baca. Gua nak terang macam mana pun gua tak tahu. Lagipun gua ni bukannya kaki novel sangat. Tapi ACT berjaya menarik gua untuk membaca setiap perjalanan dan liku kehidupan manusia yang bernama Hafiz. Dan paling gua suka watak dalam novel ni kompemlah Ayah Mira. Seorang penyokong bola sepak Liverpool yang tegar dan juga seorang kaki troll. Aiman pun tak kurang hebatnya bila men'troll' orang. Bapak borek anak rintik.


Kitab Terfaktab


klik gambar untuk pre-order

Tengok kaver buku pun gua dah tersentap. Entah gambar makwe sape dia rembat. Cantik dan gorjess gittew walaupun muka nampak separuh. Mengenai buku ni pula kompem ada berkait rapat dengan blog Terfaktab. Blog Terfaktab tu blog apa ? C'mon jangan noob sangat. Itu blog cinta-cinta. Penulisnya pun hebat-hebat. Ada Aqram, Elena Reeney, Hellioz, Shahirah Khairuddin, Lord Zara, Mr K, Amoi, Husky Pusky, Ladynoe, The Bent Pencil, Penulis Sahaja, Ulli Azman, Durian, Leplep dan Nami . Dengar cerita juga dalam buku ni semuanya fresh-fresh dan tak pernah dipublish di blog Terfaktab. Eksklusif kan ? So tunggu apa lagi.

Buku-buku ini dijual dengan harga RM20.00 setiap satu dan ada diskaun 10% diberi jika lu membeli kedua-dua buku ini. Buku ini diterbitkan under Lejen Press. Sekali lagi link diberi untuk pre-order  Klik Sini


Klik sini untuk maklumat tentang Lejen Press


p/s : buku indie pun berkualiti juga tahu ?

9 ulasan:

Wadi AR berkata...

gua dah seriau nak beli buku buku tersebut

kim heeruul berkata...

lu memang kaki novel yerk..=.='
cayalah...

ENCIK TIKUS berkata...

wadi ar : beli jangan tak beli..

kim : mane ade setan.. lu cuba baca entri ni kasi habis dulu baru komen..

al-jambz berkata...

lu bila lagi nak keluar buku ni tikus? gua nak beli. hiks

asnizaziz berkata...

terfaktab tu cambest,huhu

i am S!L4H.. berkata...

hehe kalo dah penulis nye berbakat, indie ke x ke, bole meletop. kebabom. haha

tajuk die pun unik. terfaktab. ^^

ENCIK TIKUS berkata...

jambz : buku ? gua mana layak..

asniza : memang best.. act pun best juga..

i am silah : ya betul tu..

adrinaqamarina berkata...

nak buku LIFE IS SIMPLE : SAYA ENCIK TIKUS ade? hoho.


sume buku ni dah masuk dalam list bakal dibeli kelak. insyaALLAH~

bighagenjo berkata...

serius ke best weh?
aku takut menyesal je baca

kau beli, aku pinjam kat kau
boleh??
ngee~