Ahad, 4 September 2011

MEMORI RAYA YANG BARU BERLAKU SEMALAM

Waktu petang.

Gua dah bersiap nak pergi berghaye. Sebenarnya dari pagi lagi sudah berghaye. 2nd trip punya. Gua, Ajoi, Reren duduk dalam kereta wira warna merah diam-diam. Disebabkan kereta tu milik Ajoi maka dia yang jadi driver. Sebenarnya kalau nak diikutkan itu kereta mak dia. Takpalah bagi dia eksyen sekali-sekala time raya cenggini apa salahnya.

Vrommm.. vrommm.. bunyi kereta Mak Ajoi. Eh silap. Bunyi kereta Ajoi.

"Dah ready?" - Ajoi bertanya pada kami.

"Sudah captain !!" - balas gua dan Reren pendek.

Vrommm.. vrommm.. Ajoi tekan pedal minyak dengan lebih padu. Eksyen !

"Let's go bebeh" - kata Ajoi bersemangat. Terpercik sikit air liur dia dekat tengkuk gua. Cilake.

Sebenarnya trip kami agak terlambat sebab sebelum itu Ajoi telah ditujah dengan beribu call daripada Presiden baraan kami iaitu Syazrek. Syazrek tu memang jenis punctual. Maklumlah anak ketua kampung. Sedang kami dalam perjalanan menuju ke destinasi tiba-tiba Reren buat hal. Sekilas itu Ajoi menekan pedal brek serta-merta. Sreeeeeetttttttt... (bunyi tayar kereta bila brek)

"Kau apehal sial ?" - Ajoi marah.

"Sekejap.. aku nak beli rokok laa.. kau singgah 7 Eleven kejak.." - jawab Reren sambil buat muka ala-ala korean. Comel gittew.

Sampai di 7 Eleven gua perhati sahaja Reren memasuki ke dalam kedai tersebut. Ralit. Ajoi yang perasan tingkah laku gua lalu menegur.

"Kau pahal ushar dia macam tu ? Sangap batang ke weh ?" nganjing Ajoi.

Fapp!! Fapp!! gua tepuk dahi Ajoi 2 kali. Merah.

"Babi kau.. aku nak beli rokok laaa.. tunggu kejap..." balas gua.

Gua pun segera keluar dari kereta wira milik Ajoi. Sampai sahaja di depan kaunter..

"Kak.. bagi winston light satu.."

"Ini umur berapa ni ?" tanya kakak gemok tersebut.

"Saya berumur 20 kak tahun ni.. kenapa ?"

"Ohhh.. bukan apa.. lately ni ramai budak sekolah yang datang beli rokok dekat sini.. budak sekolah kan dilarang merokok.."

"Habis kenapa akak tanya saya cenggitu ?" gua kerunsingan.

"Akak tengok muka kau macam budak sekolah jaa... itu pasal akak tanya..."

Keadaan diam seketika. Gua perhati jendol akak tu lama-lama.

Fapp!! Fapp!! Fappp!! gua tepuk jendol akak tu pakai kotak rokok winston light yang dia bagi. Sejurus itu gua segera berlari keluar dari 7 Eleven tanpa membayar duit rokok tersebut. Padan muka kau gemok ! Padan muka kau jendol !!

p/s : selamat hari ghaye gua ucapkan kepada semua pembaca, yang mengikuti dan kuat mengomen juga. gua nak minta maaf kalau ada penulisan di sini yang buat lu semua terguris atau kecik hati. lagi pun ini blog je pon. jangan amik seriuslah eh. lastly gua nak minta maaf juga sebab takde gambar ghaye nak ditempek dekat sini. HUHUHU =)

15 ulasan:

kim heeruul berkata...

haha..akak gemok tu name dia apa..?
hahaha...

zezolla_atin berkata...

hahaha . tak pasal2 kena tepuk dengan busak sekolah . lalala~

khaleeda khairi berkata...

bunyi "Fapp!" tu yang takleh tahan haha

ENCIK TIKUS berkata...

kim : tak tahu.. tak sempat nak tanya..

zezollo : apa busak busak ? haish..

khaleeda : kadang-kadang bunyi 'faapp!!' tu boleh disalah erti taw..

Jue berkata...

Hahaha besala tu. Aku pun slalu kena tanye soalan camtu. Tp bkn time beli rokok, time nak nengok movie *bajet muda lak kan* kasi fapp skali hahahaha

FATHIN NUR HIDAYAH berkata...

ni post sebenarnya nk bgtaw muka lu awet muda la ??? hahaha lua alam~ mcm karton

reenapple berkata...

eleh.. nk cakap dia muda la tue...hahha
aku pom selalu kena.. kiki

p/s- selamat haari raya juga... huhu

Hanie_Dew berkata...

aku doakan ko gemuk & muka jadi matured je la k.

selamat hari raya.

maCy berkata...

hihik budak sekolah ni :p


macy mkin tembam ke ET? isk2

cik ciput berkata...

eleh syiok lettew sebenarnya org igt dia muda lagi..haha

Fara E's berkata...

cam gampang , haha

selamat ary raye dohhh ! gua nak duet raye =='

ishiko berkata...

ni cite betul ke rekaan?
hehee

Syukri_Photographer berkata...

mcm xcaye je ko tepuk jendol akak tu...nmpak sgt menipunyer..=.="

adrinaqamarina berkata...

ko tipu. ko bukan doploh lagi kan? :P

bighagenjo berkata...

hahahaha!

boddohhhh arrr,,

aku suka cara kau bercerita.