Jumaat, November 11

HANYA SATU LAGU

Gua ingat lagi, hari tu hari sabtu. Masa tu gua tengah bersiap-siap nak balik ke hostel. Kalau sesape macam bangang bahasa inggeris hostel tu maksudnya asrama. Asrama dulu-dulu gua dipaksa untuk tidur bersama 20 orang member yang lain. Member gua masa tu ada yang gemok, kurus cikeding, ada yang gemok kepam. Yang gemok kepam ni jenis pemalas, malas nak basuh baju dan tiap-tiap hari asyik pakai baju yang sama. Macam cilake. Tapi bukan itu yang gua nak ceghite sekarang ni. Point dia sekarang gua nak ceghite pasal awek. Alang-alang tengah dengar lagu nanyian bo yang feeling-feeling cintan ni itu pasal gua terus go. Lu taknak baca peduli apa gua. Pergi menjala dekat sana. Shuh ! shuh !

Gua masa tu ada pangkat. Kiranya gua ni bukan pelajar biasa. Lu tahukan pengawas pusat sumber ? Haaaa gua pegang jawatan tu start daripada darjah 5 sampai lah ke tingkatan 5. Nampak macam lama dan macam gua tahu buat kerjakan ? Tapi selepas lebih sedekad gua menjawat jawatan pengawas pusat sumber apa yang gua dapat hanya kenikmatan duduk di perpustakaan yang dilengkapi dengan sistem penghawa dingin bermula dari waktu rehat sampai pukul 12 tengahari. Kahkahkah !

Kembali kepada ceghite tadi pasal awek tu. Namanya Hasanah (bukan nama sebenar) . Yaaa dia juga pengawas pusat sumber macam gua so memang peberet gua nak ushar dia hari-hari. Bukan pervert tapi apa orang kata... lumrah lelaki suka tengok benda-benda cantik ? Haaa cenggitu lah..

Sebenarnya gua perasan juga tak kira junior atau senior yang dilantik menjadi pengawas pusat sumber saban tahun, semuanya gorjes-gorjes. Gua pun tak tahu adakah merit untuk menjawat jawatan ni berdasarkan rupa ataupun kerajinan seseorang tu membuat kerja. Apapun gua tetap bersyukur. Hari-hari kerja menatap wajah manis pustakawati dan ada juga sembang sikit-sikit. Eceh !

Dan sejujurnya, dikelilingi oleh gugirl-gugirl cantik merupakan perkara biasa yang gua hadap setiap hari masa sekolah rendah dan menengah dulu. Budak-budak kelas gua pun gorjes tahu ? Gua tahu pengakuan ni nampak macam cilanat tapi peduli apa gua.

Entah kenapa ceghite Hasanah ni gua tak mula-mula dari tadi. Ahhh gua ceghite lain kali lah. Gua dah lost. Baghal ! baghal ! baghal !

*******



Gua tak habis ceghite lagi, ekhem so dengan berbesar hati saya nak mengucapkan Selamat Ulangtahun yang ke-20 kepada Shafiqa. Saya harap awak sentiasa dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan. Minta maaf sebab saya wish lambat. Saja je pun. Hiks. Ehh kenapa tiba-tiba 'bersaya-awak' ni ? Kahkahkah !




p/s : Dah berapa orang gadis muncul dekat blog gua ni. Gua bukan playboy ya tapi gua ni pencinta wanita. Ingat tu. Pencinta wanita.

26 ulasan:

Abang Zam berkata...

abg pun suka tengok benda benda cantik
camel toe cantik tak?
cenggitu lah lebih kurang

Abang Zam berkata...

in b4. firsst u bastards!!

Puteri Iqa Izyan berkata...

hoii. cite tak habes.
semangat aku nak tau apa jadi kat hasanah bukan nama sebenar tu.

Fara E's berkata...

kau suke buat citerw tgantung , grrr

kim heeruul berkata...

shafiqa Azima ?

ENCIK TIKUS berkata...

abang zam : tahhniah..

iqa : lu tak payah tahu lah.. kakkakaka

fara : suka hati ! bahahah..

kim : salah... lain please..

reenapple berkata...

shafiqa tu sape?? Awek ko eh?? ishk4..

aku jelez.. hahaha

noreenrara berkata...

cerita tergantung plak..
adehh ~

Juno berkata...

kau jujur dengan aku.

hasanah ke hasan?

ENCIK TIKUS berkata...

reen : kawan lah..

noreen : tak bermakna blog ni takkan diupdate lagi kan ? ceih

juno : hasanah lah... sure itu bukan typo junob..

Syukri_Own's berkata...

dia dah pandai... (=

Lieyly ︱ Alia berkata...

hahahaha pusat sumber ja ? awat tak ketua pengawas ja ...kihh3 !
bru bleh ngorat bnyak sikit..

Mehmed - berkata...

tak berani aku nak komen..Ahaks!

ENCIK TIKUS berkata...

syukri : eceh !

alia : niat gua ushar pun bukan nak mengorat.. tapi saja nak buat tambah dosa..

mehmed : lu tak berani tapi muncul jugak kkomen lu dekat sini..

syAzAnA berkata...

curang betei lu dgn gua. humpphhh.

Cheno Chenonet berkata...

syafiqa tu hasanah sebenar ke acane?
btw, selamat hepi besday buat awek kesayangan bro. dah matang rupanya kau

Tanpa Nama berkata...

gantung sampai mati..

ENCIK TIKUS berkata...

syazana : kamon... gua ada kosong lagi 3.. kahkahkah

cheno : semenjak gua ratah biji epal hari tu... makin matang kot..

tanpa nama : terima kasih..

Yui Light berkata...

Lalalaaaa...tak pernah ceghite sampai habis mamat ni...grrr...

Gambar belum edit sampai habis lagi...half way je...bahahhahaha XD sorry lambat :p

syahira ariff berkata...

wehhh
aku pun pengawas pusat sumber jugak dulu masa sekolah rendah
adakah statement kau tentang kriteria rupa diambil utk mjadi pss tu bnr?
ok
aku sgt bangga mjdi pss
haha

Faridzuan berkata...

Samelah, saya jadi pustakawan dari darjah 6 sampai pertengahan tingkatan 2, lepas tu naik pangkat jadi pengawas! Eh, kenapa tetiba ada video lain pula di bawah sekali tu? hhuuhu

Miz Waniey berkata...

masa sekolah rendah rajin la aku pegi lib sematamata program nilam..haha
naik sekolah menengah boleh kira dengan jari berapa kali aku pegi lib...sapa suh letak lib tuh kt tingkat 4....semput aku nak naik...haha

budak ice berkata...

kalo hasanah bace ni...msti dye frust! ish..

DuniakuAbstrak berkata...

hasanah cilake apa macam ni..kah3

_MuaZ l LeEtEuK_ berkata...

entry macam cilaka.. hangin gua bace.. HAHA

najwa aminah abas berkata...

next time feature kan aku plak. aku pun wanita juga. kau kan pencinta wanita. ingat.